petek, 17. julij 2020

SMERNICE ZA IZVAJANJE UČNEGA NAČRTA IN OCENJEVANJA NA DALJAVO

Raziskave in praksa nam kažejo, da bodo učenci uspešni pri učenju od doma, ko bodo učitelji:

• učencem in staršem / družinam dali informacije o tem, kako in kdaj se lahko obrnejo na učitelje,

• vzdrževali redne stike z učenci in družinami,

• ustvarili in sporočili urnik ali koledar, ki prikazuje, kaj se od učencev pričakuje - na primer, kaj bodo morali storiti do kdaj,

• redno obveščali učence in družine o napredku pri učenju,

• se izogibali preobremenjenosti učencev, ne preveč učnih dejavnosti naenkrat - na primer za cel mesec dela vnaprej,

• načrtovali učne dejavnosti, ki bodo obravnavale dogovorjene cilje posameznih izobraževalnih načrtov,

• staršem zagotovili gradiva, ki ustreza nivoju učnega načrta in so v pomoč pri učenju njihovih otrok,

• načrtovali mešanico sinhronih (v realnem času) in asinhronih (ne v realnem času) spletnih možnosti učenja, če imajo učenci dostop do ustreznih tehnologij,

• uravnotežili posamezne dejavnosti / naloge s sodelovalnimi dejavnostmi, ki učencem omogočajo, da sodelujejo med seboj na spletu - če je primerno in tehnologije lahko to omogočajo,

• vključevali različne dejavnosti / naloge - na primer ustvarjalne, refleksivne, analitične, krajše in daljše.

Pomembne so povratne informacije učiteljev in njihovi nasvetih in ideje za podporo učenju od doma.

 

OCENJEVANJE IN PREVERJANJE ZNANJA PRI UČENJU OD DOMA

Veliko je tudi dilem o načinu preverjanja in ocenjevanja znanja. Tu sem zbrala nekaj tez, ki so jih na to gtemo opredelili v Avstraliji. Morda nam pridejo prav.

·       Učenje učencev je treba sprotno spremljati in ocenjevati in mora biti del cikla poučevanja in učenja.

·       Uporabiti je potrebno tako formativne kot tudi sumarne strategije ocenjevanja pri spremljanju napredka in obveščati o bodočem poučevanju.

·       Učitelji morajo učencem posredovati povratne informacije o njihovem učenju v skladu s komunikacijskim načrtom šole.

Količina ocenjevanja je različna

Glede na to, da so šole sprejele spremenjene načrte poučevanja in učenja in da je ocenjevanje lahko bolj zahtevno pri učenju iz domačega okolja, bo morda treba zmanjšati pogostost, širino in količino ocenjevanja ter povratne informacije bi bilo potrebno prilagoditi.

Šole bodo morale upoštevati:

     kako, kdaj in koliko dokazov o učenju se bo zbralo glede na to, da so možnosti za neposredno opazovanje, konference in spraševanje omejene,

     kako in kdaj bodo učitelji študentom posredovali povratne informacije o njihovem delu in učenju.

Različni načini ocenjevanja učenja učencev pri učenju iz domačega okolja vključujejo:

     vzpostavitev rednih prijav v sistem in priložnosti, da učenci zastavljajo vprašanja in delijo delo prek obstoječih šolskih procesov ali protokolov, ki so bili razviti za to obdobje,

     študentom ponuditi informacije o tem, kako bi lahko samoocenili svoj razvoj spretnosti pri določanju učnih dejavnosti (npr. Uporaba vzorcev, video posnetki demonstracij, rubrike za samoocenjevanje ali medsebojno ocenjevanje),

     razmislek o tem, kako prilagoditi metode formativnega ocenjevanja in načine zbiranja dokazov o učenju študentov (npr. To lahko vključuje uporabo digitalno zasnovanih strategij za formalno ocenjevanje in merjenje napredka študenta.

Če ni spletnih možnosti, s telefonskimi klici ali e-poštnimi sporočili za merjenje uspešnosti in napredka študenta).

    Preučitev, kako prilagoditi dejavnosti sumarnega ocenjevanja. Na primer, od učencev zahtevati, da predložijo naloge (npr.besedila, teste, naloge) prek obstoječih spletnih povezav.

   Potrebna je nadaljnja uporaba različnih načinov in orodij za zagotavljanje stalnih, ciljnih in smiselnih povratnih informacij.

Uporabna orodja

Orodja, ki so lahko koristna v tem postopku:

     obstoječi šolski sistemi za upravljanje učenja in komunikacije med učenci in starši

    spletna orodja za video konference in komunikacijo

     spletni obrazec in orodja za anketiranje

     E-naslov

     ustvarjanje in urejanje zbirk dokumentov na spletnih straneh

     deljeni sistem dokumentov.


Gradivo: Victoria State Goverment uradni portal

Uporabno tudi: European Commission

Ni komentarjev: