Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

torek, 14. julij 2020

UGOTOVITVE IN IZKUŠNJE POUČEVANJA NA DALJAVO IN UČENJA OD DOMA V COVID19 PO SVETU

Različne raziskave o poteku izobraževanja na daljavo v času Covid19 ugotavljajo, koliko časa je primerno načrtovati za učenje od doma. Nekateri pravijo, da učenci, ne glede na stopnjo, ne bi smeli na dan porabiti več kot 90 minut za šolske aktivnosti.

Neprimerno je organizirati delo na daljavo po vzoru urnika običajnega šolskega dneva v fizični učilnici. To bi bil vsekakor prenaporen urnik za učence in za starše, ki jim pomagajo. Nenazadnje pa ne pozabimo na učitelja, ki mora vsa gradiva za delo na daljavo pripraviti, prilagoditi, objaviti, še posebej pa spremljati delo in napredovanje učencev in se sprotno odzivati s povratnimi informacijami na opravljeno delo. Če ne načrtujemo smiselno, bo težava za vse sodelujoče. Učni čas mora biti primeren starostni stopnji učencev.

Potrebno je sprejeti smernice o oblikovanju šolskega dne na daljavo in to na nacionalni ravni in prilagojeno nato na posameznih šolah. Spletno učenje podpira obvladovanje učne vsebine, ne glede na čas prebit pred ekrani računalnika.  

Upoštevati moramo, da je obdobje pozornosti krajše za mlajše učence v primerjavi z njihovimi starejšimi vrstniki. Slednji potrebujejo tudi manj starševske vloge za dokončanje nalog.

V določenih okoljih po svetu (npr. v ZDA) svetujejo šolam, da mlajšim učencem dodelijo največ 90 minut dela na dan, medtem ko lahko srednješolci porabijo do 45 minut za vsak predmet skupaj 4,5 ure. Drugi spet preprosto zahtevajo "smiselno in produktivno učenje", ki traja približno polovico dolžine običajnega šolskega dne.

Pomembno je dejstvo, da je v tradicionalnih učilnicah čas stalnica, medtem ko je učenje spremenljivka. V spletnih učilnicah pa je obratno, čas je spremenljivka, medtem ko je učenje stalnica.

Snovna priprava za poučevanje na daljavo je eden prvih korakov. Učitelj najprej pregleda vso učno snov, določi bistvene elemente in izloči vse ne nujne vsebine. Nato razdeli vsebine in standarde v obvladljive sklope, ki jih časovno opredeli za delo na daljavo.

Izdelava digitalnih gradiv naj nastaja postopoma in vsaj za teden dni naprej. Pri tem je pomembna odločitev, katera orodja in okolja bomo uporabili za izdelavo in objavo in deljenje gradiv z učenci. Tu je bistvenega pomena timsko delo v aktivih in sodelovanje IT skupine na šoli, ki pomaga, svetuje in rešuje morebitne težave. Najpomembneje pa je, da učitelj uporablja tista orodja, ki so mu blizu in jih zna uporabljati. Seveda pa je nujno načrtovati tudi ustrezna stalna usposabljanja za te namene, saj bodo le tako lahko sledili novostim in trendom sodobnega izobraževanja in jih vključevali v pouk.

Osebni stik z učenci je pomemben, zato je potrebno skrbno vsebinsko in časovno načrtovati tudi neposredna srečanja na videokonferencah, ki poskrbijo za osebni stik in socialno interakcijo učitelja z učenci. Za srečanja uporabimo orodja, ki so varna, enostavna in jih učenci poznajo, najbolje pa taka, ki omogočajo dostop s povezavo, ki se jo posreduje učencem. Za mlajše učence je pomembno, da vsako jutro vidijo svojega učitelja na kratkem video srečanju. Učitelj ustvari prijazen stik, jih motivira in napove aktivnosti za ta dan. Učence tudi spodbudi, da izpostavijo morebitna vprašanja o preteklem dnevu in aktivnostih.

Pri starejših učencih pa je morda primerno, da se pri vsakem predmetu enkrat na teden srečajo na videokonferenci.

Gradivo: 

How-long-should-a-remote-school-day
What we learned about distance education during Covid-19?


Ni komentarjev: