sobota, 13. junij 2009

Helsinki 09

Torek, 9.6.09

Tokrat sva dan posvetila turističnemu pohajkovanju po glavnem mestu Finske. Po zajtrku sva se z avtobusom in vlakom odpravila v Helsinki, kjer sva si mesto ogledala najprej z avtobusnim ogledom (city sight seeing bus).

Tak ogled domogoča, da v kratkem času dobiš vtis o mestu in njegovih znamenitostih. Organizirali so tudi dva kratka postanka, eden še posebno zanimiv pri nevsakdanji cerkvi vklesani v skalo (Rock Church).

Nato sva si še peš ogledala najpomembnejše točke v centru mesta (glavni trg nad katerim kraljuje impozantna bela katedrala in vladna palača na eni in univerzo na drugi strani. Slikala sva se pri kipu ruskega carja, ki krasi ta trg. Dan je bil kar precej hladen za ta letni čas (11°C, zjutraj pa okoli 8°C)in vetroven povrhu, pa tudi rosilo je občasno. Po kosilu na pokriti tržnici sva celo uživala v latino ritmih finskega ansambla v bližnjem parku. Nato sva se odpravila prenočevat v najin kamp.

Ponedeljek, 8.6.09

Po zajtrku sva se odpravila v pristanišče. Iskala sva trajekt za Helsinki in ker se prej nisva pozanimala o urniku trajektov, sva imela nekaj težav. Odhodi so možni iz ABC in D terminalov. Na žalost sva se najprej odpravila do A,B,C terminalov in ugotovila, da gre od tu prvi trajekt šele popoldne.

Odpravila sva se do D terminala, kjer sva čakala 2 uri in nato na velikem in dobro opremljenem trajektu v dveh urah prispela v Helsinke. Na trajektu sem celo prebrala in napisala e-pošto, saj je bil omogočen brezplačen brezžični internet. V Helsinke smo prispeli ob 16.00 in ko sva se izkrcala sva se odpravila k finskemu kolegu na dom (Ilpo Halonnen) v Vanto, predmestje Helsinkov.

Skupaj z ženo sta nam postregla s finskimi specialitetami, poklepetali smo o značilnostih pri nijih in pri nas in nato naju je Ilpo odpeljal do bližnjega kampa Oittaa, ki leži ob jezeru. Kamp nudi sanitarije, prho, kuhinjo in pralnico. Prespala sva, noč je bila kar hladna, zato sva morala vklopiti gretje v avtodomu. Na srečo imava to možnost.