sobota, 7. junij 2014

Z avtodomom v Francijo in Švico 2014

Chamonix, 5., 6. junij 2014

Odhod iz Nove Gorice 24.25. popoldne. Do Milana še kar znosen, a precej gost promet, le kamionov je toliko, da  bi rabili lastno avtocesto. Na poti mimo Milana, kot po navadi ni šlo brez gneče. Od Milana dalje sva se peljala mimo kilometrov in kilometrov zelenih riževih polj, ki so se razprostirala na obeh straneh avtoceste.

Prespiva na postajališču 25 km naprej od Novare, še kar mirno, le tovornjakov ne moreš preslišati. Celo noč sem mislil, da nas preletavajo helikopterji. Naslednji dan nadaljujeva proti predoru pod Mont Blancom. Malo pred Aosto se konča ravninski del in preide v hribe in gore. Strma pobočja krasijo vinogradi, ki jih ni malo tudi na zelo strmih predelih.

Pri Courmayeur-ju smo že na višini 1300 m in pred nami je že predor Mont Blanc.

Plačava 57 evrov (!!!) in šele, ko se prižge zelena luč na semaforju, počasi vozimo skozi 11,6 km dolgem predoru. Obvezna varnostna razdalja 150 m, hitrost omejena na 70 km so varnostne razmere posledica požara tovornjaka in večjega števila mrtvih leta 1999. Nihče je seveda ne spoštuje dobesedno, a vseeno promet teče precej varneje kot na avtocestah.

Ob prihodu iz predora se odpre pogled na dolino Chamonix. Obvezen postanek na razgledni točki, slikanje nato se spustiva okoli 200 nižje v dolino.

S pomočjo Garmina poiščeva kamp (Les Marmottes, N 45.90529 E006.83498), še nezaseden, cenovno ugoden (21 evrov z elektriko) in se parkirava. Kamper ne sme bit višji kot 300 cm, ker pot pelje skozi ozek železniški podvoz. Kamp je na lepi lokaciji, s prekrasnim pogledom direktno na ledenike in na zanimivo špičasto gorsko skalo, ki se dviga 3842 m visoko,  Aigulle de Midi. Na Aigulle de Midi lahko prideš z gondolo, na vmesni postaji, od koder se lahko odpraviš tudi peš v različne smeri je potrebno prestopiti, da dosežeš vrh te skale. Načrtujeva ga osvojiti jutri. Na desni strani se za ledenikom skriva vrh Mont Blanca, ki se ga lepo vidi iz mesta. Ko se namestiva in se odpočijeva,  razpakirava kolesa in se po lokalni cesti odpraviva v 3 km oddaljen Chamonix.

Peljeva se mimo majhnega jezerca, kjer so že prvi kopalci. Na drugi strani ceste pa je zanimiva 50 m visoka in 100 m široka naravna plezalna stena, kjer se veliko mladih preizkuša v plezalnih veščinah. Pot nadaljujeva do Chamonixa, kjer je že veliko turistov. Prekolesariva center, ki je zaprt za promet, tako da je prav zanimivo in varno. V turistični pisarni dobiva zemljevide in napotke, kako izkoristiti 2-3 dni v tem kraju in okolici. Ugotovim, da se prava sezona še ni začela, zato še ne delujejo vse naprave do turističnih točk. Zveva, da z dnevno karto lahko obiščeš več različnih točk, možen pa je tudi nakup ugodnejših večdnevnih kart za vse naprave, še posebej, če nameravaš tudi kaj hribolaziti. Za naju je pomembno, da deluje gondola na Aiguille de Midi in železnica Montenvers do ledenika Mer de glace, kar sta najini destinaciji te dni.

Tako kot mnogi ostali turisti, tudi midva narediva nekaj obveznih posnetkov mesta z mogočnim pogorjem v ozadju in se počasi odpraviva nazaj v kamp. Malo za hec se preizkusiva tudi na plezalni steni (seveda le do dveh treh metrov višine, dovolj za fotke).