petek, 24. april 2020

Preverjanje in ocenjevanje na daljavo s časovno omejitvijo


Pri poučevanju na daljavo so sestavni segment načrta dela kriteriji preverjanja in ocenjevanja znanja. Dorečena morajo biti jasna navodila, 
- KDAJ, 
- KAJ 
- in KAKO
bomo preverjali in ocenjevali in kako bo to vplivalo na vrednotenje uspešnosti pridobljenega znanja.

Če tak način izobraževanja poteka skozi celo šolsko leto, se na preverjanje in ocenjevanje pripravljamo drugače, kot če gre za izredne razmere, ki so nastopile nenapovedano. V obeh primerih pa mora biti preverjanje in ocenjevanje načrtovanočasovno opredeljeno in z jasno dorečenimi kriteriji, s katerimi so vsi udeleženci vnaprej seznanjeni. Le tako bo lahko objektivo in bo nudilo vsakemu udeležencu pravično in optimalno oceno znanja.

Obstaja več različnih možnosti preverjanja in ocenjevanja v virtuanem svetu. 

Če se omejimo le na pisno preverjanje in ocenjevanje, so na razpolago različna bolj ali manj uporabna orodja ali aplikacije. V tej objavi predstavljam možnost pisnega preverjanja znanja s časovno omejitvijo s pomočjo prosto dostopnega orodja Google Obrazci, ki jih prav gotovo že poznate. 

Do Google Obrazcev dostopamo z brezplačnim Google Računom (za osebno uporabo) ali računom za G Suite (za poslovno, izobraževalno uporabo GAFE). Prednoost tega orodja je, da ustvarjen obrazec lahko uporabimo samostojno, ali pa ga vdelamo v spletne strani, bloge, učilnice (Moodle, Google Classroom...) itd. 

Tokrat se bom posvetila predvsem dodatni možnosti, ki jo lahko pri Google Obrazcih s pridom uporabimo pri  testiranju na daljavo ali pa tudi sicer v razredni situaciji. To je tako imenovan dodatek Adds-on FormLimiter, s katerim lahko testiranje na enostaven način natančno časovno omejimo.

Če uporabljamo spletno učilnico Moodle ali G Classroom, lahko doloćimo, datum in čas začetka testiranja in vsi udeleženci bodo istočasno dostopali do testa, ki ima časovno omejeno trajanje. 

Da se izognemo dvomom o avtentičnosti avtorjevega reševanja testa na daljavo, tako v primeru dela v spletni učilnici kot tudi s samostojnim obrazcem, priporočam, da test sprožimo v času videokonference istočasno za vse udeležence in spremljamo njihovo reševanje, hkrati pa v tem primeru lahko tudi odgovarjamo na morebitna vprašanja povezana s testom. 

Primer vodiča za časovno omejitev kviza v Google Obrazcu. 



Kot zaključek še ugotovitev, da ob uporabi Google Obrazcev pridobimo tudi na času obdelave rezultatov, saj nam sistem generira preglednico z rezultati testa, posebej tistih tipov vprašanj, kjer sistem lahko preverja pravilnost, poimensko za vse učence. Poleg tega je možen tudi grafičen prikaz uspešnosti po posameznih nalogah. V primeru, da v testu uporabite tudi možnost odprtih vprašanj, pa le te obdelate in ovrednotite posebej. Vse našteto je omogočeno v večini spletnih testiranj in je velika pomoč učiteljem pri obdelavi rezultatov. 

Ni komentarjev: