Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

nedelja, 12. april 2020

Preverjanje in ocenjevanje znanja



Preverjanje in ocenjevanje sta sestavni del pedagoškega procesa. To sta dva različna postopka v procesu izobraževanja, ki pa se dopolnjujeta. Sta si v svojem bistvu zelo podobna, a imata različen namen in posledico. Pogosto ju zamenjujemo, ker je meja med njima nejasna. Vsako preverjanje ni tudi ocenjevanje, vsako ocenjevanje pa je nujno tudi preverjanje.

Namen preverjanja in ocenjevanja znanja je zbiranje ustreznih informacij o uspešnosti ali napredku učenca ali za presojo o njihovem učnem procesu. Pomembno je, da je ocenjevanje usmerjeno v iskanje kompetenc in ne ocen.
Zbrala sem nekaj poudarkov iz spletnih člankov in jih skupaj s svojimi izkušnjami nanizala tukaj.

S pomočjo formativnega ocenjevanja, sprotnega preverjanja, učitelj preveri, ali učenec razume snov. S kakovostnim in stalnim formativnim ocenjevanjem učitelj ve, koliko in kako učenci obvladajo in razumejo snov in jo v praksi znajo uporabiti, kar pa je osnovni namen učenja.
Pri preverjanju in ocenjevanju znanja uporabljamo tudi neformalne tehnike  kot so
  • samoocenjevanje - učenci izrazijo, kaj mislijo o svojem učnem procesu in kaj bi morali delati.
  • medsebojno ocenjevanje - učenci dobijo od sošolcev informacije o tem, na katerih področjih so dobri in katera področja naj še utrdijo.

Zakaj je preverjanje in ocenjevanje znanja pomembno?

Ključnega pomena za učni proces je, da učenci pokažejo razumevanje snovi; bistveno je oceniti, ali so učni cilji in standardi pouka izpolnjeni, zato je ocenjevanje sestavni del pouka in določa, ali so cilji izobraževanja izpolnjeni ali ne.Preverjanje in ocenjevanje nas sili, da si postavljamo zahtevna vprašanja kot na primer: 
  • Ali poučujemo, kar mislimo, da učimo?
  • Ali se učenci učijo, česar naj bi se učili?
  • Ali obstaja način, da se snov da bolje naučiti in s tem spodbujati boljše učenje?
Pomembno je, da učitelj o ocenjevanju premisli, preden začne načrtovati snov in njeno razlago. Vpraša naj se:
  • Kaj bom ocenjeval? 
  • Kaj dokazujejo cilji, ki jih imam v mislih?
  • Kaj je dokaz, da bodo dobili načrtovano znanje? 
  • Kaj je dokaz, da to zdaj zmorejo, znajo " 
Razmisli tudi, katere učne strategije ga bodo pripeljale do načrtovanega cilja.

Proces učenje zahteva, da se udeleženec loti reševanja problemov, da aktivno gradi svoje mentalne modele.

Znanje se pridobi ne le s prejemom informacij, ampak tudi z interpretacijo povezano z bazo znanja učenca. Sposobnost učenca, da organizira, strukturira in uporablja informacije v kontekstu z reševanjem kompleksnih problemov, je bistveno v procesu učenja. Biti morajo sposobni kritično razmišljati, analizirati in sklepati. Testiranje znanja je le majhen del ocene.

Rick Stiggins
trdi: ''Učitelji, ki uporabljajo ''Ocenjevanje za učenje'', vključijo svoje učence v nenehno samoocenjevanje, ki razkrije:

a. kam se usmerjajo v učenju, 

b. kje so trenutno v skladu s temi pričakovanji, 

c. kako lahko premostijo vrzel med obojim."  

Ni komentarjev: