Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

sobota, 4. april 2020

O učenju in poučevanju na daljavo

Ideje na temo učenje in poučevanje na daljavo


Delila bom svoje izkušnje in znanja, ki morda pridejo prav pri izvajanju učenja in poučevanja na daljavo v trenutni situaciji s korona virusom COVID19. 

Kot družba smo se znašli popolnoma nepripravljeni na izzive narave, ki nas obdaja, pa čeprav čisto po nepotrebnem. Zakaj? Že vse od konca prejšnjega tisočletja dalje smo se strokovno ukvarjali z možnostjo e-izobraževanja od osnovne do univerzitetne ravni. Šli smo še dalje in spoznali, da lahko pouk v razredu naredimo tudi drugačen in učinkovitejši, če se lotimo principov obrnjenega učenja (flipped learning). Oboje je tako vsebinsko kot tudi organizacijsko nekako povezano in se dopolnjuje . 

Na tej povezavi najdete moja razmišljanja, ki sem jih doživljala ob prvih dneh karantene, ko smo zaprli šole in zmede, ki je sledila. Covid19 in šola na daljavo

Vem, da imamo veliko znanj na tem področju, saj sem dolga leta sama sodelovala v aktivnostih na to temo in ustvarjala gradiva za praktično uporabo. Pobrskala sem torej po svojih gradivih, ki so nastajala v času sodelovanja v različnih projektih, pripravi delavnic in seminarjev na temo e-izobraževanje, e-učbenikih, uporabi m-tehnologije v poučevanju in učenju in na splošno IKT v šolstvu. V tem blogu bom zbrala vse kar se mi zdi uporabno in to delila z vami. 

Po premisliku sem se odločila, da za te namene povzamem predvsem izkušnje in ideje s področja e/m izobraževanja ali učenja in poučevanja na daljavo z elektronsko in mobilno tehnologijo in flipped learning ali takoimenovanega obrnjenenega učenja in prikažem možne rešitve za izvedbo učenja in poučevanja na daljavo v izrednih razmerah.

Nekaj o terminologiji.

KAJ JE e-IZOBRAŽEVANJE


E-izobraževanje ali e-učenje predstavlja izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje s pomočjo sodobne IKT oziroma interneta. 

Pri tej vrsti izobraževanja sta učenec in učitelj praviloma krajevno in časovno ločena, vendar med njima obstaja neka komunikacija. Pravi pomen je e-izobraževanje dobilo prav z vzpostavitvijo učinkovitih načinov komunikacije prek interneta. 
Najpogostejša oblika e-izobraževanja se pojavlja v kombinaciji s tradicionalno obliko poučevanja, to je kombinirano izobraževanje, kamor sodi tudi kombinirano učenje.

E-izobraževanje označuje še cela vrsta drugih izrazov, med njimi je najpogostejši e-učenje. Velikokrat še vedno zasledimo izobraževanje na daljavo, daljinsko učenje in podobno. E-izobraževanje prinaša sodelujočim celo vrsto prednosti v primerjavi s klasičnim načinom izobraževanja.


Pred leti sem objavila priročnik eTutor pri zavodovi založbi in izvedla večje število seminarjev na to temo, objavila članke in predstavila svoje izkušnje na konferencah. 

KAJ JE OBRNJENO UČENJE / FLIPPED LEARNING?

"Obrnjeno učenje" je izobraževalna strategija in vrsta mešanega učenja s povdarkom na udejstvovanju učencev in aktivnem učenju, ki daje učitelju boljšo priložnost za soočanje z mešanimi nivoji, težavami učečih in različnimi slogi učenja v času pouka.


V svojem prispevku za Sirikt konferenco sem zapisala:

Flipped učenje, ki ga lahko poslovenimo kot “obrnjeno” učenje, je novejša izobraževalna metoda, ki na svojstven način združuje učenje in poučevanje v živo s tistim na daljavo. 

Že iz imena lahko razberemo, da gre za preobrat v izobraževalnem procesu, saj se učeči z učno snovjo najprej sreča na daljavo. 
- Doma si ogleda in predela snov s pomočjo videoposnetkov in drugih gradiv, ki mu jih pripravi učitelj. 
- Praktično delo, izvajanje nalog in reševanje problemov, uporaba pridobljenega znanja v praktičnih primerih pri reševanju problemov pa se izvaja pri pouku. 

Poseben povdarek je v tem procesu dan aktivni vlogi učečega v celotnem procesu učenja. Učitelj v tem procesu ustvarja učna gradiva in pripravlja aktivnosti v razredu. V ospredje stopa torej njegova vloga mentorja učencem in moderatorja aktivnosti pri pouku. Spodbuja se sodelovalno delo, samoučenje, učenje učenja, aktivno reševanje problemov, medsebojna izmenjava izkušenj, odgovornost za učenje … 

"Flipped" učenec: " Bistveno je, da se učenci  zavedajo svoje odgovornosti v procesu učenja.  Razviti morajo lastna orodja, ki oblikujejo in omogočajo njihov svet učenja. "

 "Flipped" učitelj : " Učiteljeva vloga se spreminja, postaja mentor učečim in jim pri pouku pomaga pri domačih nalogah, sodeluje pri reševanju problemov, skupaj iščejo odgovore na vprašanja, dopolnjujejo snov z dodatnimi razlagami." 
"Flipped"   vodstvo: "Vodstvo s pravo obliko podpore pomaga do pomembnih premikov v sodobni šoli. Potrebujemo torej 3D šole, ki omogočajo uporabo sodobne tehnologije in spodbujajo nove načine poučevanja in učenja. 
»Obrnjeno« učenje  je del teh sprememb.

Ni komentarjev: