Predstavljena objava

SEZNAM povezav do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane vse povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi,   z našim WEINESBERG, edition PEPPER Z avtodomom po:  fra...

torek, 21. julij 2020

KAKO DIGITALIZIRATI FIZIČNE BELEŽKE, OPOMBE

V vsakdanjem življenju pogosto uporabljamo beležke, kamor si zapisujemo katke opombe ali zapise. Pogosto na srečanjih tudi izvedemo viharjenje možganov z zapisi kratkih misli, idej na lističe, ki jih prilepimo na tablo. To je učinkovita metoda skupinske razprave. Tudi v razredu se pogosto poslužujemo takega načina dela. Da pa ne zgubimo vseh teh dobrih idej in misli, lahko to kakovostno digitaliziramo. Kako? Na razpolago je nekaj dobrih aplikacij (iOS in Android), ki to delo opravijo za nas. V teh primerih bomo potrebovali pametni telefon ali tablico. Predstavila bom nekaj možnosti.

Pa spoznajmo prvo.

1.  Post-It Aplikacija

Najprej naložite na vaš pametni telefon ali tablico aplikacijo (Post-it – Android in Post it - iPad). Aplikacija je zelo uporabna tako v izobraževanju kot tudi v zasebnem življenju. Prepoznava tudi zapis v slovensščini! :)

Beležke, opombe v analogni in digitalni obliki, so odlično orodje za organizacijo misli, kreativnost in doseganje ciljev. Učenci lahko pri učenju od doma uporabijo to aplikacijo tako, da svoje ideje delijo s sovrstniki, strukturirajo svoje naloge, nanizajo ideje za projekte, različne poizkuse, zbirajo misli iz prebranega članka ali knjige in jih delijo s svojim učiteljem. Digitalizirane beležke, opombe je enostavno deliti z drugimi.

Kako deluje ta aplikacija?

Na dva načina.

1.   Analogne zapiske, opombe, plakate

a.   S fotoaparatom v aplikaciji zajemite analogne beležke nastale na tabli, na plakatih, v učbeniku.


b.   Posneto potrdite (zelena kljukica). 

c.   Preglejte besedilo, ki ga je aplikacija razpoznala in zapisala pod sliko.

 
 

d.   Dodatno lahko preizkusite tudi opcijo prepoznave rokopisa na posneti sliki. Pazite le, da pišete čitljivo in so črke jasne. Tudi to aplikacija prebere in spremeni v tipkano besedo.  

e.   Digitalizirane nalepke in skupine nalepk lahko izvozite v datoteke PDF, PowerPoint in Excel in jih delite ali pa pošljete po e-pošti ali odrete v drugih aplikacijah.


2.   Z aplikacijo neposredno izdelamo pisane zapiske, beležke na enostaven način. Tokrat izberemo gum za ustvarjanje beležk. Odločimo se lahko, da izberemo vzorčne oblike beležk, ki jih sistem pouja, ali pa izdelamo po svojem okusu in potrebi.


a.   Na razpolago je paleta barv, ki omogoča razvrščanje po vsebini.


b.   Na eni tabli jih lahko jih organiziramo v skupine. Tabli z beležkami damo ime in jo delimo s sodelavci, učitelji in prijatelji ali izvozite v svoje najljubše aplikacije in storitve v oblaku vključno s Trello, Dropbox, PowerPoint, Excel, PDF in še več, ali pa pošljemo po e-pošti.


c.   Lahko pa vsebino beležk z aplikacijo spremenimo v text dokument in ga izvozimo za nadaljnjo obdelavo.



sobota, 18. julij 2020

ORODJA ZA OZNAČEVANJE VSEBINE NA SPLETNIH STRANEH

Ko imamo opravka z zbiranjem in komentiranjem spletnih gradiv, se srečujemo s potrebo, da bi le-te lahko učinkovito označevali, dopolnjevali, dopisovali in komentirali. Zadeva je uporabna pri zbiranju komentarjev na članke na določeno temo (zgodovina, jezikoslovje, zemljepis…), pri zbiranju receptov in komentarjev nanje pri gospodinjstvu, gradivih za učenje jezika, besedišče, izrazoslovje. Ideje za uporabo so lahko različne.  

V tej objavi omenjam tri možnosti na to temo.

Označevanje spletnih strani z Microsoft Edge brskalnikom

Brskalnik Microsoft Edge ima vgrajeno možnost 'Dodaj opombo' v obliki ikone pisalo v zgornjem desnem kotu. S klikom na ikono se odpre niz funkcij, od poudarjanja besedila, uporabe raznobarvnega svinčnika za obkrožanje, podčrtovanje, tipkanje pripomb, pisanje na dotik, izrezovanje delov strani pa do shranjevanje in deljenja izdelka z drugimi. Če želite uporabljati ta orodja, v brskalniku Edge kliknite ikono 'Pisalo' in odprl se bo celoten meni orodij. Ko na spletno gradivo vključite svoje poudarke in opombe, dokument shranite neposredno v svoj OneNote, ga poimenujete in lahko ustvarite novo mapo, ki jo lahko dodelite v skupno rabo.


Označevanje dokumentov v OneNote

Microsoft OneNote ima veliko koristnih funkcij za učence in učitelje. Tako tu lahko sicer na drugačen način označujemo tudi spletne strani. Postopek je sicer malo daljši, saj najprej z Windows orodjem 'Orodje za izrezovanje shranimo izbrano spletno vsebino in jo shranimo. Nato odpremo OneNote. Ustvarimo nov zvezek, ga poimenujemo, vanj vstavimo shranjen dokument spletne strani. Nato na njem uporabimo  orodje 'Nariši', s katerim označimo določene dele besedila, slike ali nekaj dopišemo vanj. Nato damo zvezek v skupno rabo s skupino ali razredom.


Označevanje spletnih strani s programom Seesaw

Seesaw sem že predstavila kot priljubljeno okolje za izdelavo digitalnega portfelja ali e-učilnice, v kateri vi in ​​vaši učenci lahko zaradi številnih možnosti počnete mnoge dejavnosti. Sedaj pa je tu še dodatna možnost in sicer nova brezplačna razširitev za Chrome (extension), ki omogoča označevanje spletnih strani. Ko je razširitev nameščena, lahko učenci na izbrani spletni strani, ki bi jo radi označevali, s klikom na ikoni Seesaw v zgornji vrstici desno, to stran shranijo v celoti ali pa izberejo njen del. Samodejno se bo odprl SeeSaw v novem zavihku brskalnika z različnimi orodji, od možnosti poudarjanja besedila, zapis opomb, večbarvnih pisal za obkrožanje, podčrtavanje, svoje mnenje pa lahko tudi posnamejo ali naredijo video posnetek pripombe. Dokument se avtomatično shrani v Seesaw učilnico.  


petek, 17. julij 2020

SMERNICE ZA IZVAJANJE UČNEGA NAČRTA IN OCENJEVANJA NA DALJAVO

Raziskave in praksa nam kažejo, da bodo učenci uspešni pri učenju od doma, ko bodo učitelji:

• učencem in staršem / družinam dali informacije o tem, kako in kdaj se lahko obrnejo na učitelje,

• vzdrževali redne stike z učenci in družinami,

• ustvarili in sporočili urnik ali koledar, ki prikazuje, kaj se od učencev pričakuje - na primer, kaj bodo morali storiti do kdaj,

• redno obveščali učence in družine o napredku pri učenju,

• se izogibali preobremenjenosti učencev, ne preveč učnih dejavnosti naenkrat - na primer za cel mesec dela vnaprej,

• načrtovali učne dejavnosti, ki bodo obravnavale dogovorjene cilje posameznih izobraževalnih načrtov,

• staršem zagotovili gradiva, ki ustreza nivoju učnega načrta in so v pomoč pri učenju njihovih otrok,

• načrtovali mešanico sinhronih (v realnem času) in asinhronih (ne v realnem času) spletnih možnosti učenja, če imajo učenci dostop do ustreznih tehnologij,

• uravnotežili posamezne dejavnosti / naloge s sodelovalnimi dejavnostmi, ki učencem omogočajo, da sodelujejo med seboj na spletu - če je primerno in tehnologije lahko to omogočajo,

• vključevali različne dejavnosti / naloge - na primer ustvarjalne, refleksivne, analitične, krajše in daljše.

Pomembne so povratne informacije učiteljev in njihovi nasvetih in ideje za podporo učenju od doma.

 

OCENJEVANJE IN PREVERJANJE ZNANJA PRI UČENJU OD DOMA

Veliko je tudi dilem o načinu preverjanja in ocenjevanja znanja. Tu sem zbrala nekaj tez, ki so jih na to gtemo opredelili v Avstraliji. Morda nam pridejo prav.

·       Učenje učencev je treba sprotno spremljati in ocenjevati in mora biti del cikla poučevanja in učenja.

·       Uporabiti je potrebno tako formativne kot tudi sumarne strategije ocenjevanja pri spremljanju napredka in obveščati o bodočem poučevanju.

·       Učitelji morajo učencem posredovati povratne informacije o njihovem učenju v skladu s komunikacijskim načrtom šole.

Količina ocenjevanja je različna

Glede na to, da so šole sprejele spremenjene načrte poučevanja in učenja in da je ocenjevanje lahko bolj zahtevno pri učenju iz domačega okolja, bo morda treba zmanjšati pogostost, širino in količino ocenjevanja ter povratne informacije bi bilo potrebno prilagoditi.

Šole bodo morale upoštevati:

     kako, kdaj in koliko dokazov o učenju se bo zbralo glede na to, da so možnosti za neposredno opazovanje, konference in spraševanje omejene,

     kako in kdaj bodo učitelji študentom posredovali povratne informacije o njihovem delu in učenju.

Različni načini ocenjevanja učenja učencev pri učenju iz domačega okolja vključujejo:

     vzpostavitev rednih prijav v sistem in priložnosti, da učenci zastavljajo vprašanja in delijo delo prek obstoječih šolskih procesov ali protokolov, ki so bili razviti za to obdobje,

     študentom ponuditi informacije o tem, kako bi lahko samoocenili svoj razvoj spretnosti pri določanju učnih dejavnosti (npr. Uporaba vzorcev, video posnetki demonstracij, rubrike za samoocenjevanje ali medsebojno ocenjevanje),

     razmislek o tem, kako prilagoditi metode formativnega ocenjevanja in načine zbiranja dokazov o učenju študentov (npr. To lahko vključuje uporabo digitalno zasnovanih strategij za formalno ocenjevanje in merjenje napredka študenta.

Če ni spletnih možnosti, s telefonskimi klici ali e-poštnimi sporočili za merjenje uspešnosti in napredka študenta).

    Preučitev, kako prilagoditi dejavnosti sumarnega ocenjevanja. Na primer, od učencev zahtevati, da predložijo naloge (npr.besedila, teste, naloge) prek obstoječih spletnih povezav.

   Potrebna je nadaljnja uporaba različnih načinov in orodij za zagotavljanje stalnih, ciljnih in smiselnih povratnih informacij.

Uporabna orodja

Orodja, ki so lahko koristna v tem postopku:

     obstoječi šolski sistemi za upravljanje učenja in komunikacije med učenci in starši

    spletna orodja za video konference in komunikacijo

     spletni obrazec in orodja za anketiranje

     E-naslov

     ustvarjanje in urejanje zbirk dokumentov na spletnih straneh

     deljeni sistem dokumentov.


Gradivo: Victoria State Goverment uradni portal

Uporabno tudi: European Commission