Predstavljena objava

SEZNAM povezav do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane vse povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi,   z našim WEINESBERG, edition PEPPER Z avtodomom po:  fra...

sreda, 15. julij 2020

NASVETI ZA IT EKIPE ZA PRIRAVO DELA OD DOMA


Glede na letošnjo COVID19 situacijo v šolstvu, se je za jesen potrebno dobro pripraviti, da nas nič ne bo več presenetilo. Brskala sem različna tuja gradiva in našla nekaj dobrih. Povzela sem in strnila nekaj pomembnih v spodnjem gradivu. 

Tehnologija je ključnega pomena za pomoč ljudem, da ostanejo povezani v času, ko se od nas zahteva socialna distanca in izolacija. Tu je osem nasvetov Westerndigitalza ekipe IT, s pomočjo katerih bo prehod gotovo uspešnejši.

1) Ne čakajte - začnite danes (dobesedno, zdaj)

Izkoristite današnji čas, da se pripravite na situacijo, ko bodo morda vaši učitelji in učenci morali varno dostopati do aplikacij in podatkov z oddaljenih lokacij. Če boste korak naprej s svojo podatkovno infrastrukturo, pravilniki in dokumentacijo, boste v kritičnem času zagotovili nemoten prehod.

2) Preizkušajte ga toliko časa, dokler ga ne zlomite

Preizkusite svoje sisteme, da zagotovite zmogljivost, zanesljivost in razširljivost. Preizkusite aplikacijsko in strojno infrastrukturo pri največji obremenitvi; ugotovite, koliko sočasnih povezav lahko podpira vaš VPN; za preizkus pošljite celotno IT ekipo na delo od doma. Ugotovite, kje so vrzeli v oddaljenih operacijah, saj je veliko bolje videti, kaj se dogaja v testnem scenariju. Torej, vnaprej preverite, kje so vaše šibke točke, in jih odpravite zdaj.

3) Izboljšajte vse o komunikacijskih in varnostnih orodij

Čas je za racionalizacijo uradnih orodij, ki naj bi jih uporabljali zaposleni, predvidevajte, da se te storitve lahko spreminjajo (morda boste morali pregledati svoje pogodbe) in postavite dokumentacijo, kako jih namestiti in uporabljati.

4) Pripravite se na spremljanje s podporo 24/7

V vsaki novi situaciji boste morali natančno spremljati infrastrukturo, da se boste lahko v realnem času odzvali na kakršne koli pomanjkljivosti. Zaposleni, ki uporabljajo popolnoma novo tehnologijo v novi situaciji, pričakujejo večjo podporo IT kot običajno in različne ure dneva.

5) Vzpostavite pravila za prenosnike, storitve in periferne naprave

Vzpostaviti boste morali pravilnike, kako lahko vaša šola podpira zaposlene doma pri vsem, od internetnih storitev, računalniških naprav ali drugih naprav. Nekaj ​​vprašanj, ki jih morate raziskati:

• Koliko zaposlenih bo za poučevanje od doma potrebovalo prenosni računalnik? Koliko jih lahko zagotovite?

• Ali bo podjetje plačevalo internetne ali telefonske storitve?

• Kaj, če nekdo nima internetnih storitev ali mora hitrost nadgraditi?

• Kakšna je politika naročanja in zagotavljanje zunanjih naprav, kot so tipkovnice, monitorji, slušalke itd.?

6) Ustvarite praktično dokumentacijo (in dostopnost)

Bolj kot lahko podpirate in omogočite učiteljem delo od doma in uporabo ustreznih orodij, bolj lahko vplivate na kakovost pouka in zadovoljstvo zaposlenih. Pripravite pravo dokumentacijo, ki bo vsem omogočila boljše delo - tako končnim uporabnikom doma kot vašemu IT timu. Zagotovite mesto, kjer lahko zaposleni dostopajo do navodil za namestitev vseh aplikacij in orodij , ki jih potrebujejo.

7) Avtomatizirajte. Ponovite.

Zdaj je čas, da raziščete, kaj je še mogoče avtomatizirati v vaših delovnih procesih IT, zlasti ko gre za vprašanja o podpori. Vse, kar je mogoče avtomatizirati, bo vaši skupini omogočilo, da ne skrbi o tehnologiji, pač pa se osredotoči na bolj zapletene vsebinske naloge.

8) Skupaj postavite boljši 'domači urad'

Ne glede na to, ali gre za nasvete, kako postaviti namenski delovni prostor, urediti ergonomijo, delati v prostorih, ki so v skupni rabi z družino, morali boste pomagati, da se vaši učitelji počutijo produktivni in povezani tudi od doma. Uporaba več načinov komunikacije je priporočljiva - vodniki, klepeti, skupna srečanja - ljudem pomagajo le do boljšega učinka, pač pa so vzor, kako ostati bolje povezani v virtualnem svetu.

Tehnologija je ključnega pomena za pomoč ljudem, da ostanejo povezani v času, ko se od nas zahteva, da ohranjamo socialno distanco. Take nenadne spremembe so zahtevne tako za IT infrastrukturo kot za moralo zaposlenih. Boljše IT ekipe lahko pomagajo, da se zaposleni počutijo opolnomočeni, poiščejo nove načine povezovanja in ohranjajo pozitiven odnos do dela.

 


USPOSABLJANJE UČITELJEV ZA UČENJE NA DALJAVO


Že daljčasa spremljam kakovostna gradiva Nika Peacheya, ki pogosto objavlja na temo IKT pri pouku jezika, uporabno pa je tudi pri vseh ostalih predmetih. Čeprav sem nekaj podobnega že napisala v svojem blogu iz lastnih izkušenj, menim, da bi lahko prišlo prav, če objavim tudi to gradivo, ki sem ga prevedla. 

Za kakovosten prehod iz fizične učilnice v virtualno učno okolje, morajo učitelji obvladati 6 glavnih področij spretnosti in znanja

 Okoljsko

• Mirna soba

• Dobra osvetlitev s prave strani

• Pravilno nameščena kamera

• Enostavno ozadje

• Brez zvočnih in gibalnih motenj

• Hladno in dobro prezračeno

 

Tehnično

• Uporabiti slušalke

• Uporabiti mikrofon

• Razumeti nastavitev

• Izklop zvoka / videa

• Odpravljati težav

• Deliti zaslon računalnika

• Deliti gradivo

• Omogočiti 'breakout rooms' ločene sobe (Zoom)

• Uporabiti zavihke brskalnika

• Ustvariti QR kode

• Izbrati digitalna orodja

• Varovati zasebnost

• Razumeti sledenja podatkov


Medosebno

• Nanašati se na osebnost kamere in projekta

• Vzpostaviti stik z očmi

• Uporabiti govorico telesa

• Paziti na pravo razdaljo do kamere

• Uporabiti glas

• Vstati in se gibati

• Razumevati odnose in team building

 

Pedagoško

• Ustvariti angažiranost in interakcijo med učenci

• Spremljati interakcijo učencev

• Dajati povratne informacije o uspešnosti učencev

• Oceniti in spremljati dolgoročni napredek

• Prilagoditi gradiva

• Razumevati izdelavo računalniško podprtih navodil

• Sestaviti mešano učenje (v živo in na daljavo)

• Razviti usposabljanje učencev in dobre učne navade

• Razviti portfelj učencev

 

Vedenjsko

• Slediti kodeksu ravnanja

• Spremljajti varnost, zasebnost, oblačenje učencev itd.

• Razumeti postopke poročanja

• Graditi zavest o posledicah

• Upoštevati zakone o avtorskih pravicah

• Učinkovito upravljati s svojim časom

• Delati kot del tima

 

Motivacijsko

• Razumevanje vpliva izolacije

• Ustvari socializacijo med učenci

• Ustvariti projekte za učence

• Razviti načrt učenja učencev

• Postaviti učne cilje

• Prepoznati dosežke

• Uporabljati video vodiče

• Uporabljati portfelje za prikaz napredka učenca


torek, 14. julij 2020

UGOTOVITVE IN IZKUŠNJE POUČEVANJA NA DALJAVO IN UČENJA OD DOMA V COVID19 PO SVETU

Različne raziskave o poteku izobraževanja na daljavo v času Covid19 ugotavljajo, koliko časa je primerno načrtovati za učenje od doma. Nekateri pravijo, da učenci, ne glede na stopnjo, ne bi smeli na dan porabiti več kot 90 minut za šolske aktivnosti.

Neprimerno je organizirati delo na daljavo po vzoru urnika običajnega šolskega dneva v fizični učilnici. To bi bil vsekakor prenaporen urnik za učence in za starše, ki jim pomagajo. Nenazadnje pa ne pozabimo na učitelja, ki mora vsa gradiva za delo na daljavo pripraviti, prilagoditi, objaviti, še posebej pa spremljati delo in napredovanje učencev in se sprotno odzivati s povratnimi informacijami na opravljeno delo. Če ne načrtujemo smiselno, bo težava za vse sodelujoče. Učni čas mora biti primeren starostni stopnji učencev.

Potrebno je sprejeti smernice o oblikovanju šolskega dne na daljavo in to na nacionalni ravni in prilagojeno nato na posameznih šolah. Spletno učenje podpira obvladovanje učne vsebine, ne glede na čas prebit pred ekrani računalnika.  

Upoštevati moramo, da je obdobje pozornosti krajše za mlajše učence v primerjavi z njihovimi starejšimi vrstniki. Slednji potrebujejo tudi manj starševske vloge za dokončanje nalog.

V določenih okoljih po svetu (npr. v ZDA) svetujejo šolam, da mlajšim učencem dodelijo največ 90 minut dela na dan, medtem ko lahko srednješolci porabijo do 45 minut za vsak predmet skupaj 4,5 ure. Drugi spet preprosto zahtevajo "smiselno in produktivno učenje", ki traja približno polovico dolžine običajnega šolskega dne.

Pomembno je dejstvo, da je v tradicionalnih učilnicah čas stalnica, medtem ko je učenje spremenljivka. V spletnih učilnicah pa je obratno, čas je spremenljivka, medtem ko je učenje stalnica.

Snovna priprava za poučevanje na daljavo je eden prvih korakov. Učitelj najprej pregleda vso učno snov, določi bistvene elemente in izloči vse ne nujne vsebine. Nato razdeli vsebine in standarde v obvladljive sklope, ki jih časovno opredeli za delo na daljavo.

Izdelava digitalnih gradiv naj nastaja postopoma in vsaj za teden dni naprej. Pri tem je pomembna odločitev, katera orodja in okolja bomo uporabili za izdelavo in objavo in deljenje gradiv z učenci. Tu je bistvenega pomena timsko delo v aktivih in sodelovanje IT skupine na šoli, ki pomaga, svetuje in rešuje morebitne težave. Najpomembneje pa je, da učitelj uporablja tista orodja, ki so mu blizu in jih zna uporabljati. Seveda pa je nujno načrtovati tudi ustrezna stalna usposabljanja za te namene, saj bodo le tako lahko sledili novostim in trendom sodobnega izobraževanja in jih vključevali v pouk.

Osebni stik z učenci je pomemben, zato je potrebno skrbno vsebinsko in časovno načrtovati tudi neposredna srečanja na videokonferencah, ki poskrbijo za osebni stik in socialno interakcijo učitelja z učenci. Za srečanja uporabimo orodja, ki so varna, enostavna in jih učenci poznajo, najbolje pa taka, ki omogočajo dostop s povezavo, ki se jo posreduje učencem. Za mlajše učence je pomembno, da vsako jutro vidijo svojega učitelja na kratkem video srečanju. Učitelj ustvari prijazen stik, jih motivira in napove aktivnosti za ta dan. Učence tudi spodbudi, da izpostavijo morebitna vprašanja o preteklem dnevu in aktivnostih.

Pri starejših učencih pa je morda primerno, da se pri vsakem predmetu enkrat na teden srečajo na videokonferenci.

Gradivo: 

How-long-should-a-remote-school-day
What we learned about distance education during Covid-19?