petek, 8. maj 2020

Primer priprave in izdelave video razlage

Pripravila sem primer priprave gradiva in izdelave video razlage snovi. Postopek sem razdelila v naslednje korake. 
  1. izdelava SCENARIJA 
  2. priprava MULTIMEDISKEGA GRADIVA
  3. izbira PROGRAMSKA OPREME
  4. izdelava PODLAGE za snemanje
  5.  SNEMANJE video razlage
1. KORAK - SCENARIJ

Najprej se lotimo izdelave scenarija za vdieo razlago, v katerem načrtujemo:
  • učno snov
  • temo/sklop
  • cilje
  • celoten potek in čas snemanja,
  • uporabljeno multimedijsko gradivo
  • Orodja za izdelavo
  • Način objave posredovanja video razlage učencem
Ko snemamo prvič, je priporočljivo napisati celotno besedilo razlage, saj bo tako veliko manj ponavljanj snemanja in boste bolj zadovoljni z izdelkom. Kasneje pa ne bo potrebno toliko pisanja.   

2. KORAK - MULTIMEDIJSKO GRADIVO

Ko smo izdelali scenarij, se lotimo zbiranja primernih slik, animacij, video posnetkov, ki nam bodo pomagali dobro ilustrirati našo temo. V te namene kreiramo posebno mapo za slike in video. V našem primeru sem jo poimenovala Vodni krog. Pazimo, da uporabimo slike s spleta le, če so označene s CC in so prosto dostopne. 

3. KORAK -  PROGRAMSKA OPREMA

Poiščemo ustrezno programsko opremo, ki nam bo služila kot tabla za izdelavo tabelske slike pri video razlagi. Za to potrebujemo tak program, ki omogoča premikanje objektov po površini in pisanje in risnaje. Če imate na šoli pametne table, lahko s pridom uporabite njihovo programsko opremo (Smartboard, Promethean, Mimio...). Seveda jo morate imeti naloženo na svoj računalnik. 

V moji predstavitvi bom uporabila prosto dostopno OPEN SANCORE orodje, ki si ga lahko naložite na svoj računalnik in ga uporabite v obliki namiznega orodja. Orodje je uporabniku dovolj prijazno, da se z njim znajde lahko vsak sam. Obstaja pa tudi vodič z razlago.  Poleg osnovnih orodij vsebuje to orodje tudi veliko dodatnih funkcij, kot je deljenje table z drugimi, izdelava podcastov in podobno. 

4. KORAK -  IZDELAVA PODLAGE

V svojem primeru sem načrtovala 4 strani z vsebinami. Vnaprej sem jih opremila z ilustracijami, slikami in besedili, pri čemer sem upoštevala vsebino scenarija. Slike in besedila sem deloma skrila, saj bom pri snemanju sproti odkrivala element, ki jih omenjam v razlagi. Tako bo pred učeci nastajal tabelska slika, s takim načinom dela usmerjam njihovo pozornost na tisti element, ki je v določenem trenutku pomemben. Podobno bi bilo tudi, če bi ob razlagi pisala ali risala. 

Primer 



5. KORAK -  SNEMANJE VIDEO RAZLAGE

Izdelala sem kratek primerek videorazlage, ki naj bo le za vzorec in zato vas prosim, da ste glede vsebine same prizanesljivi, saj je bil moj namen le prikazati, kako izgleda uporaba multimedije v Open sancore v razlagi sami. 

Video razlage lahko vsebujejo tudi animacije, kratke video posnetke, zapise in risanje., vse pač, kar potrebujete, da je zadeva učenceem razumljiva in zanimiva. Odločamo se, ali bomo vključili kamero le na začetku in mordsa na koncu razlage, ali pa ga obdržimo skozi cel posnetek. To je odvisno od vas samih. 

Najbolj priporočljivo je snemanje kratkh video posnetkov (klipov), morda vsaka stran en posnetek, ga shranite in nadaljujete z naslednjo stranjo. Zakaj? Iz prakse vam lahko povem, da je tako veliko lažje urejati ali ponovno posneti posamezne dele, kot pa celoto. Še posebej, če smo mora napako naredili proti koncu. 

Video klipe skupaj z morebitnimi slikami nato združujemo in urejamo v ustreznem programu. 

Pazimo pa, da video ni daljši od 10 minut, saj je pozornost pri gledanju videa kratkotrajna. Raje izdelajte niz krajših razlag. 

Upam, da vam bo gradivo v pomoč pri morebitnem vašem poskusu izdelati videorazlago na ta način.  Pri svojem primeru sem uporabila graidva s spleta in učbenika.

Orodja za izdelavo video razlage:
  • Open Sancore
  • Screencast-O-Matic  za snemanje namizja in orodij
  • Moviemaker in iMoovie

6.  KORAK -  OBJAVA IN DELJENJE

Objava videa
  • moj YouTube kanal 
  • moj blog
Primer video razlage - samo vzorec uporabe predpripravljenega multimedijskega gradiva. V posneku sem le na kratko razlagala vsebino. Učitelj bi ob razlagi uporabil različne opise dejstev, uporabil tudi možnost prikaza animacije vodnega kroga, opisal različne pojave v naravi itd. Pričujoči primer je le prikaz uporabe postopnega prikaza gradiv na tabli. :)


Ni komentarjev: