Raziskave in praksa
nam kažejo, da bodo učenci uspešni pri učenju od doma, ko bodo učitelji:
• učencem in staršem
/ družinam dali informacije o tem, kako in kdaj se lahko obrnejo na učitelje,
• vzdrževali redne
stike z učenci in družinami,
• ustvarili in
sporočili urnik ali koledar, ki prikazuje, kaj se od učencev pričakuje - na
primer, kaj bodo morali storiti do kdaj,
• redno obveščali učence
in družine o napredku pri učenju,
• se izogibali
preobremenjenosti učencev, ne preveč učnih dejavnosti naenkrat - na primer za cel
mesec dela vnaprej,
• načrtovali učne
dejavnosti, ki bodo obravnavale dogovorjene cilje posameznih izobraževalnih
načrtov,
• staršem
zagotovili gradiva, ki ustreza nivoju učnega načrta in so v pomoč
pri učenju njihovih otrok,
• načrtovali
mešanico sinhronih (v realnem času) in asinhronih (ne v realnem času) spletnih
možnosti učenja, če imajo učenci dostop do ustreznih tehnologij,
• uravnotežili
posamezne dejavnosti / naloge s sodelovalnimi dejavnostmi, ki učencem
omogočajo, da sodelujejo med seboj na spletu - če je primerno in tehnologije
lahko to omogočajo,
• vključevali
različne dejavnosti / naloge - na primer ustvarjalne, refleksivne, analitične,
krajše in daljše.
Pomembne so
povratne informacije učiteljev in njihovi nasvetih in ideje za podporo učenju
od doma.
OCENJEVANJE IN
PREVERJANJE ZNANJA PRI UČENJU OD DOMA
Veliko je tudi dilem o načinu preverjanja in ocenjevanja znanja. Tu sem zbrala nekaj tez, ki so jih na to gtemo opredelili v Avstraliji. Morda nam pridejo prav.
· Učenje
učencev je treba sprotno spremljati in ocenjevati in mora biti del cikla
poučevanja in učenja.
· Uporabiti
je potrebno tako formativne kot tudi sumarne strategije ocenjevanja pri spremljanju
napredka in obveščati o bodočem poučevanju.
· Učitelji
morajo učencem posredovati povratne informacije o njihovem učenju v skladu s
komunikacijskim načrtom šole.
Količina
ocenjevanja je različna
Glede na to, da so
šole sprejele spremenjene načrte poučevanja in učenja in da je ocenjevanje
lahko bolj zahtevno pri učenju iz domačega okolja, bo morda treba zmanjšati
pogostost, širino in količino ocenjevanja ter povratne informacije bi bilo
potrebno prilagoditi.
Šole bodo morale
upoštevati:
•
kako,
kdaj in koliko dokazov o učenju se bo zbralo glede na to, da so možnosti za
neposredno opazovanje, konference in spraševanje omejene,
•
kako
in kdaj bodo učitelji študentom posredovali povratne informacije o njihovem
delu in učenju.
Različni načini
ocenjevanja učenja učencev pri učenju iz domačega okolja vključujejo:
•
vzpostavitev
rednih prijav v sistem in priložnosti, da učenci zastavljajo vprašanja in
delijo delo prek obstoječih šolskih procesov ali protokolov, ki so bili razviti
za to obdobje,
•
študentom
ponuditi informacije o tem, kako bi lahko samoocenili svoj razvoj spretnosti
pri določanju učnih dejavnosti (npr. Uporaba vzorcev, video posnetki
demonstracij, rubrike za samoocenjevanje ali medsebojno ocenjevanje),
•
razmislek
o tem, kako prilagoditi metode formativnega ocenjevanja in načine zbiranja
dokazov o učenju študentov (npr. To lahko vključuje uporabo digitalno
zasnovanih strategij za formalno ocenjevanje in merjenje napredka študenta.
Če ni spletnih
možnosti, s telefonskimi klici ali e-poštnimi sporočili za merjenje uspešnosti
in napredka študenta).
• Preučitev,
kako prilagoditi dejavnosti sumarnega ocenjevanja. Na primer, od učencev zahtevati, da predložijo naloge (npr.besedila, teste, naloge) prek obstoječih
spletnih povezav.
• Potrebna je nadaljnja
uporaba različnih načinov in orodij za zagotavljanje stalnih, ciljnih in
smiselnih povratnih informacij.
Uporabna orodja
Orodja, ki so lahko
koristna v tem postopku:
•
obstoječi
šolski sistemi za upravljanje učenja in komunikacije med učenci in starši
• spletna
orodja za video konference in komunikacijo
•
spletni
obrazec in orodja za anketiranje
•
E-naslov
•
ustvarjanje
in urejanje zbirk dokumentov na spletnih straneh
•
deljeni
sistem dokumentov.
Gradivo: Victoria
State Goverment uradni portal