Googlovi Obrazci ponujajo uporabniku še eno zanimivo možnost in sicer, da iz starih obrazcev lahko uvozimo določena vprašanja (stari obrazci so tako naša banka vprašanj) in jih lahko uporabimo v novem obrazcu. S tem nam olajšajo delo in prihranijo čas.
Kako ta možnost deluje?
V vsak Google Obrazec lahko na enostaven način uvozimo vprašanja iz drugega obrazca, ki hkrati predstavlja banko možnih že oblikovanih vprašanj. Svetujem pa, da pred uporabo Google Obrazcev razmislite o ustrezno strukturi shranjevanja obrazcev v GD, saj s tem omogočate lažje iskanje vprašanj na določeno temo.
Najprej v GD ustvarimo mape Google Obrazci (morda za razrede ali predmete, ki jih poučujete, npr.: Google Obrazci 8.r ...).
Nato v tej mapi ustvarite podmape glede na temo (npr. Slovnica 5.r, Literatura 5.r, Besedišče 5.r ...)
V teh mapah shranjujete obrazce na določeno temo.
Odprete nov Google Obrazec in začnete z urejanjem vprašanj. Če želite uvoziti neko vprašanje iz že obstoječega obrazca, ali podvojiti že obstoječe vprašanje, pa to opravite po naslednjem postopku:
UVOZ VPRAŠANJ IZ STARIH OBRAZCEV
Klik na drugo ikono v plavajočem desnem meniju nas popelje v GD, kjer izberemo ustrezen obrazec z vprašanji, ki bi jih radi uporabili tudi v novem obrazcu.
Vsa vprašanja starega obrazca se pojavijo v desnem stolpcu. Vprašanja izberemo s klikom na kvadratek pred vprašanjem.
Nato na dnu stolpca potrdimo Insert questions /Uvozi vprašanja (v oklepaju je število izbranih vprašanj) in le-ta se uvozijo v nov brazec.
Izbrano vprašanje lahko v novem obrazcu po potrebi tudi spreminjamo glede na besedilo in tip vprašanja.
Primer v sliki.
KOPIRANJE VPRAŠANJ V OBRAZCU
Ko sestavljamo niz vprašanj, ki so si morda podobna, si lahko olajšamo delo z možnostjo kopiranja vprašanja in kasnejšega prilagajanja besedila in tipa vprašanja. Tak način nam prihrani čas izdelave določenih tipov vprašanj.
Postopek:
Kliknemo na ikono spodaj, ki predstavlja dva lista. Vprašanje se podvoji.
Nato po potrebi spreminjamo besedilo in tip vprašanja.
Pri poučevanju na daljavo se učitelji srečujejo s potrebo po zbiranju izdelkov in nalog učencev. Kako to izpeljati, da bo enostavneje za učenca in olajšano za učitelja? Rešitev je več, v tokratni objavi se bom dotaknila ene izmed njih.
Spoznali smo že uporabnost Google obrazcev za potrebe anketiranja ali testiranja znanja. Tokrat pa bomo pozornost usmerili v možnost izmenjave dokumentov. (o Google obrazcih)
Obstajata dve možnosti.
za krajše zapise uporabimo možnost Paragraph / Besedilo odstavka,
za daljše dokumente pa uporabimo možnost File upload / Nalaganje datotek.
Pa si podrobneje poglejmo omenjeni možnosti v videorazlagi in še v slikovni različici.
Uredimo tip obrazca v Nastavitvah. - General / Splošno
Prvo vprašanje v obrazcu naj sprašuje po imenu in priimku učenca. Ne pozabite označiti, da je odgovor obvezen, saj sicer lahko tega ne izpolnijo in bodo podatki pri obdelavi in vaši kontroli pomanjkljivi.
Drugo in morda vsa nadaljna vprašanja pa naj se nanašajo na res kratek opis nekega dejstva. Izbrali bomo tip vprašanja Paragraph /Besedilo odstavka. To možnost bomo uporabili, ko želimo zbrati mnenja ali preveriti razumevanje določenega procesa. Seveda pa lahko za zbiranje več mnenj odpremo v obrazcu niz vprašanj. Na primer, če želimo dobiti krajše odzive na članek ali odlomek, bomo zastavili niz vprašanj z možnostjo daljšega odgovora (Npr. tri vprašanja: 1. Kaj je bistvo uvoda? 2.Kaj sporoča v jedru? 3.Kaj pojasnjuje v zaključku?...).
Google Obrazec vam omogoča, da
določite Minimalno število znakov / Maksimalno število znakov, ki jih morajo učenci vnesti pri zapisu odgovora, da jih sprejme Googlov obrazec. Hkrati pa je tudi jasna informacija uporabniku.
S to možnostjo v Google oBrazcu spodbujamo učence, da se pri opisu potrudijo in odgovorijo v celih povedih. Če zberemo Minimalno število znakov, bo učenca sistem opozoril, če bo prispevek prekratek. Če pa izberemo Maksimalno število znakov, ga bo opozoril pred oddajo, da je besedilo predolgo ali prekratko. Vsebino opozorila oblikujete sami glede na izbiro omejitve. Primer na sliki spodaj.
Zakaj bi sploh uporabili Google obrazec za te primere? Pomembno je dvoje.
Učenec dobi povezavo do obrazca, klikne nanjo in začne z reševanjem naloge. Lahko uporabi možnost kopiraj/prilepi iz zapisov, ki jih je najprej naredil v urejevalniku besedil, ali pa piše direktno v obrazec.
Učitelju sistem olajša zbiranje vseh mnenj učencev na enem mestu in v eni excelovi datoteki, ki si jo lahko shrani na svoj računalnik. Tako lahko na enostaven način preleti vse odgovore in jih uporabi za kasnejše komentarje in obdelave. Podatki obrazcev se sicer shranjujejo v učiteljevem GD.
DALJŠE DATOTEKE
Google Obrazci so dodali novo možnost, to je nalaganje dokumentov v obrazec. Kako izgleda ta nova funkcija?
Med možnostmi dodajanja različnih vrst vprašanj (kratek odgovor, besedilo odstavka, več možnosti, itd.), imamo sedaj na voljo tudi nov vnos z imenom Upload / Nalaganje datotek.
Dodamo torej novo vprašanje / element,, kjer napišemo kratko navodilo in nato s klikom na znak + na seznamu izberemo File upload / Nalaganje datotek.
V naslednjem koraku potrdimo, da bo vsak učenec prijavljen v Google račun, ko bo odgovarjal.
Sistem nam omogoča, da lahko izbiramo izmed osmih vrst datotek, ki jih lahko naložijo učenci. Naložijo lahko: - dokument, - preglednico, - video, - slike, - PDF, - prezentacijo, - risbo, - in zvočni posnetek. Izbor je resnično velik in pokriva skoraj vse možnosti. Če ne omejujete vrste gradiva, tega ni potrebno izbrati. Poleg vrste določimo tudi število in velikost datotek.
Ko je gumb aktiviran, bodo učenci lahko naložili svojo datoteko v obrazec iz izbirnika Dokumenti. Datoteko naložijo iz svojega računalnika ali GD. Zaenkrat ne morejo naložiti mape z dokumenti. Lahko pa v enem Obrazcu damo možnost več vprašanj z nalaganjem datotek!
Za vsako postavko »Nalaganje datotek«, vstavljeno v obrazec, se samodejno ustvari mapa v vašem GD. To mapo lahko dostopate tako, da odprete zavihek Response / Odgovori v Googlovem obrazcu in kliknete Viw Folder / Ogled Mape.
Povezava do posamezne datoteke je dostopna tudi preglednici z odgovori, ki jo ustvari sistem in jo lahko naložimo na svoj računalnik. Tako ima učitelj na enem mestu zbrane vse podatke datotek, ki so jih poslali učenci.
Postopek prenosa datoteke deluje na naslednji način:
1.Kopija datoteke se naloži v Google obrazec.
2. Lastništvo te kopije se nato samodejno prenese na lastnika obrazca.
3. Kopija se samodejno doda v ustrezno mapo lastnika obrazca.
Kako učenec in učitelj opravi zgoraj opisan postopek?
Pogled v učenčevo e-pošto, klik na povezavo do obrazca.
Učenec v obrazcu naloži svojo datoteko.
Če ima datoteko v GD, jo izbere in pošlje (submit).
Učiteljev pogled v obrazec, kjer preverja, kdo je že posredoval odgovore.
Učitelj lahko vse datoteke vidi v posebni mapi, ki se avtomatično ustvari. Če so datoteke narejene z Google Docs, jih lahko tudi neposredno komentira.
Upam, da vam bodo te informacije pomagale olajšati zbiranje gradiv, ki jih učenci izdelajo doma.
Pripravila sem primer priprave gradiva in izdelave video razlage snovi. Postopek sem razdelila v naslednje korake.
izdelava SCENARIJA
priprava MULTIMEDISKEGA GRADIVA
izbira PROGRAMSKA OPREME
izdelava PODLAGE za snemanje
SNEMANJEvideo razlage
1. KORAK - SCENARIJ
Najprej se lotimo izdelave scenarija za vdieo razlago, v katerem načrtujemo:
učno snov
temo/sklop
cilje
celoten potek in čas snemanja,
uporabljeno multimedijsko gradivo
Orodja za izdelavo
Način objave posredovanja video razlage učencem
Ko snemamo prvič, je priporočljivo napisati celotno besedilo razlage, saj bo tako veliko manj ponavljanj snemanja in boste bolj zadovoljni z izdelkom. Kasneje pa ne bo potrebno toliko pisanja.
2. KORAK - MULTIMEDIJSKO GRADIVO
Ko smo izdelali scenarij, se lotimo zbiranja primernih slik, animacij, video posnetkov, ki nam bodo pomagali dobro ilustrirati našo temo. V te namene kreiramo posebno mapo za slike in video. V našem primeru sem jo poimenovala Vodni krog. Pazimo, da uporabimo slike s spleta le, če so označene s CC in so prosto dostopne.
3. KORAK - PROGRAMSKA OPREMA
Poiščemo ustrezno programsko opremo, ki nam bo služila kot tabla za izdelavo tabelske slike pri video razlagi. Za to potrebujemo tak program, ki omogoča premikanje objektov po površini in pisanje in risnaje. Če imate na šoli pametne table, lahko s pridom uporabite njihovo programsko opremo (Smartboard, Promethean, Mimio...). Seveda jo morate imeti naloženo na svoj računalnik.
V moji predstavitvi bom uporabila prosto dostopno OPEN SANCORE orodje, ki si ga lahko naložite na svoj računalnik in ga uporabite v obliki namiznega orodja. Orodje je uporabniku dovolj prijazno, da se z njim znajde lahko vsak sam. Obstaja pa tudi vodič z razlago. Poleg osnovnih orodij vsebuje to orodje tudi veliko dodatnih funkcij, kot je deljenje table z drugimi, izdelava podcastov in podobno.
4. KORAK - IZDELAVA PODLAGE
V svojem primeru sem načrtovala 4 strani z vsebinami. Vnaprej sem jih opremila z ilustracijami, slikami in besedili, pri čemer sem upoštevala vsebino scenarija. Slike in besedila sem deloma skrila, saj bom pri snemanju sproti odkrivala element, ki jih omenjam v razlagi. Tako bo pred učeci nastajal tabelska slika, s takim načinom dela usmerjam njihovo pozornost na tisti element, ki je v določenem trenutku pomemben. Podobno bi bilo tudi, če bi ob razlagi pisala ali risala.
Primer
5. KORAK - SNEMANJE VIDEO RAZLAGE
Izdelala sem kratek primerek videorazlage, ki naj bo le za vzorec in zato vas prosim, da ste glede vsebine same prizanesljivi, saj je bil moj namen le prikazati, kako izgleda uporaba multimedije v Open sancore v razlagi sami.
Video razlage lahko vsebujejo tudi animacije, kratke video posnetke, zapise in risanje., vse pač, kar potrebujete, da je zadeva učenceem razumljiva in zanimiva. Odločamo se, ali bomo vključili kamero le na začetku in mordsa na koncu razlage, ali pa ga obdržimo skozi cel posnetek. To je odvisno od vas samih.
Najbolj priporočljivo je snemanje kratkh video posnetkov (klipov), morda vsaka stran en posnetek, ga shranite in nadaljujete z naslednjo stranjo. Zakaj? Iz prakse vam lahko povem, da je tako veliko lažje urejati ali ponovno posneti posamezne dele, kot pa celoto. Še posebej, če smo mora napako naredili proti koncu.
Video klipe skupaj z morebitnimi slikami nato združujemo in urejamo v ustreznem programu.
Pazimo pa, da video ni daljši od 10 minut, saj je pozornost pri gledanju videa kratkotrajna. Raje izdelajte niz krajših razlag.
Upam, da vam bo gradivo v pomoč pri morebitnem vašem poskusu izdelati videorazlago na ta način. Pri svojem primeru sem uporabila graidva s spleta in učbenika.
Orodja za izdelavo video razlage:
Open Sancore
Screencast-O-Matic za snemanje namizja in orodij
Moviemaker in iMoovie
6. KORAK - OBJAVA IN DELJENJE
Objava videa
moj YouTube kanal
moj blog
Primer video razlage - samo vzorec uporabe predpripravljenega multimedijskega gradiva. V posneku sem le na kratko razlagala vsebino. Učitelj bi ob razlagi uporabil različne opise dejstev, uporabil tudi možnost prikaza animacije vodnega kroga, opisal različne pojave v naravi itd. Pričujoči primer je le prikaz uporabe postopnega prikaza gradiv na tabli. :)