Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

petek, 24. april 2020

Preverjanje in ocenjevanje na daljavo s časovno omejitvijo


Pri poučevanju na daljavo so sestavni segment načrta dela kriteriji preverjanja in ocenjevanja znanja. Dorečena morajo biti jasna navodila, 
- KDAJ, 
- KAJ 
- in KAKO
bomo preverjali in ocenjevali in kako bo to vplivalo na vrednotenje uspešnosti pridobljenega znanja.

Če tak način izobraževanja poteka skozi celo šolsko leto, se na preverjanje in ocenjevanje pripravljamo drugače, kot če gre za izredne razmere, ki so nastopile nenapovedano. V obeh primerih pa mora biti preverjanje in ocenjevanje načrtovanočasovno opredeljeno in z jasno dorečenimi kriteriji, s katerimi so vsi udeleženci vnaprej seznanjeni. Le tako bo lahko objektivo in bo nudilo vsakemu udeležencu pravično in optimalno oceno znanja.

Obstaja več različnih možnosti preverjanja in ocenjevanja v virtuanem svetu. 

Če se omejimo le na pisno preverjanje in ocenjevanje, so na razpolago različna bolj ali manj uporabna orodja ali aplikacije. V tej objavi predstavljam možnost pisnega preverjanja znanja s časovno omejitvijo s pomočjo prosto dostopnega orodja Google Obrazci, ki jih prav gotovo že poznate. 

Do Google Obrazcev dostopamo z brezplačnim Google Računom (za osebno uporabo) ali računom za G Suite (za poslovno, izobraževalno uporabo GAFE). Prednoost tega orodja je, da ustvarjen obrazec lahko uporabimo samostojno, ali pa ga vdelamo v spletne strani, bloge, učilnice (Moodle, Google Classroom...) itd. 

Tokrat se bom posvetila predvsem dodatni možnosti, ki jo lahko pri Google Obrazcih s pridom uporabimo pri  testiranju na daljavo ali pa tudi sicer v razredni situaciji. To je tako imenovan dodatek Adds-on FormLimiter, s katerim lahko testiranje na enostaven način natančno časovno omejimo.

Če uporabljamo spletno učilnico Moodle ali G Classroom, lahko doloćimo, datum in čas začetka testiranja in vsi udeleženci bodo istočasno dostopali do testa, ki ima časovno omejeno trajanje. 

Da se izognemo dvomom o avtentičnosti avtorjevega reševanja testa na daljavo, tako v primeru dela v spletni učilnici kot tudi s samostojnim obrazcem, priporočam, da test sprožimo v času videokonference istočasno za vse udeležence in spremljamo njihovo reševanje, hkrati pa v tem primeru lahko tudi odgovarjamo na morebitna vprašanja povezana s testom. 

Primer vodiča za časovno omejitev kviza v Google Obrazcu. 



Kot zaključek še ugotovitev, da ob uporabi Google Obrazcev pridobimo tudi na času obdelave rezultatov, saj nam sistem generira preglednico z rezultati testa, posebej tistih tipov vprašanj, kjer sistem lahko preverja pravilnost, poimensko za vse učence. Poleg tega je možen tudi grafičen prikaz uspešnosti po posameznih nalogah. V primeru, da v testu uporabite tudi možnost odprtih vprašanj, pa le te obdelate in ovrednotite posebej. Vse našteto je omogočeno v večini spletnih testiranj in je velika pomoč učiteljem pri obdelavi rezultatov. 

nedelja, 12. april 2020

Preverjanje in ocenjevanje znanja



Preverjanje in ocenjevanje sta sestavni del pedagoškega procesa. To sta dva različna postopka v procesu izobraževanja, ki pa se dopolnjujeta. Sta si v svojem bistvu zelo podobna, a imata različen namen in posledico. Pogosto ju zamenjujemo, ker je meja med njima nejasna. Vsako preverjanje ni tudi ocenjevanje, vsako ocenjevanje pa je nujno tudi preverjanje.

Namen preverjanja in ocenjevanja znanja je zbiranje ustreznih informacij o uspešnosti ali napredku učenca ali za presojo o njihovem učnem procesu. Pomembno je, da je ocenjevanje usmerjeno v iskanje kompetenc in ne ocen.
Zbrala sem nekaj poudarkov iz spletnih člankov in jih skupaj s svojimi izkušnjami nanizala tukaj.

S pomočjo formativnega ocenjevanja, sprotnega preverjanja, učitelj preveri, ali učenec razume snov. S kakovostnim in stalnim formativnim ocenjevanjem učitelj ve, koliko in kako učenci obvladajo in razumejo snov in jo v praksi znajo uporabiti, kar pa je osnovni namen učenja.
Pri preverjanju in ocenjevanju znanja uporabljamo tudi neformalne tehnike  kot so
  • samoocenjevanje - učenci izrazijo, kaj mislijo o svojem učnem procesu in kaj bi morali delati.
  • medsebojno ocenjevanje - učenci dobijo od sošolcev informacije o tem, na katerih področjih so dobri in katera področja naj še utrdijo.

Zakaj je preverjanje in ocenjevanje znanja pomembno?

Ključnega pomena za učni proces je, da učenci pokažejo razumevanje snovi; bistveno je oceniti, ali so učni cilji in standardi pouka izpolnjeni, zato je ocenjevanje sestavni del pouka in določa, ali so cilji izobraževanja izpolnjeni ali ne.Preverjanje in ocenjevanje nas sili, da si postavljamo zahtevna vprašanja kot na primer: 
  • Ali poučujemo, kar mislimo, da učimo?
  • Ali se učenci učijo, česar naj bi se učili?
  • Ali obstaja način, da se snov da bolje naučiti in s tem spodbujati boljše učenje?
Pomembno je, da učitelj o ocenjevanju premisli, preden začne načrtovati snov in njeno razlago. Vpraša naj se:
  • Kaj bom ocenjeval? 
  • Kaj dokazujejo cilji, ki jih imam v mislih?
  • Kaj je dokaz, da bodo dobili načrtovano znanje? 
  • Kaj je dokaz, da to zdaj zmorejo, znajo " 
Razmisli tudi, katere učne strategije ga bodo pripeljale do načrtovanega cilja.

Proces učenje zahteva, da se udeleženec loti reševanja problemov, da aktivno gradi svoje mentalne modele.

Znanje se pridobi ne le s prejemom informacij, ampak tudi z interpretacijo povezano z bazo znanja učenca. Sposobnost učenca, da organizira, strukturira in uporablja informacije v kontekstu z reševanjem kompleksnih problemov, je bistveno v procesu učenja. Biti morajo sposobni kritično razmišljati, analizirati in sklepati. Testiranje znanja je le majhen del ocene.

Rick Stiggins
trdi: ''Učitelji, ki uporabljajo ''Ocenjevanje za učenje'', vključijo svoje učence v nenehno samoocenjevanje, ki razkrije:

a. kam se usmerjajo v učenju, 

b. kje so trenutno v skladu s temi pričakovanji, 

c. kako lahko premostijo vrzel med obojim."  

Digitalna orodja za preverjanje in ocenjevanje


Preverjanje, samopreverjanje in utrjevanje znanja lahko učenci poleg klasičnih načinov opravijo tudi s številnimi digitalnimi orodji in aplikacijami s široko paleto funkcij. Le-te so lahko dodana vrednost pri utrjevanju strategij formativnega ocenjevanja.
Preverjanje, posebej samopreverjanje je priporočljivo povezati z igrifikacijo in uporabiti vse elemente igre za motivacijo in spodbudo. V tem segmentu lahko veliko pomagajo digitalna orodja. 
Predstavljam vam le nekatera prosto dostopna (v celoti ali delno orodja ali aplikacije, s katerimi imam praktične izkušnje. 
Orodja za kvize in z igro obarvane teste:


Quizlet je bogato učno orodje, ki s pomočjo učnih kartic, samodejno ustvari različne oblike utrjevanja in preverjanja znanja. Učitelj ali učenec vstavi najmanj 5 izrazov in jih pojasni z definicijami, le-te sistem samodejno ponudi učečemu vse od oblike učenja, utrjevanja, preverjanja znanja do mešanega tipa testa. Primeren je za različne predmete. Pristop igrifikacije je posebej učinkovit, saj z Quizlet Live sistem učence naključno razporedi v skupine, da skupaj odgovarjajo na vprašanja in se skupaj učijo.

Google Forms
Google Forms je enostavno in učinkovito orodje za izdelavo anket in kvizov. Omogoča različne tipe vprašanj, ki jih lahko obogatimo z multimedijskimi dodatki. Rezultate ankete ali kviza zbira avtomatično v Google Preglednici.

Kahoot! je platforma, ki temelji na igrifikaciji učenja. Omogoča izdelavo zanimivih kvizov. Kahoot kvize lahko izdelajo tudi učenci sami. Izdelke lahko uporabljate v živo v skupinah ali posamezno, spodbujate tekmovalnost ali pa jih dodelite kot domačo nalogo.

Gimkit je še ena oblika kviza, ki se izvaja v obliki igre vendar z dodatnim elementom. Učenci v igri s pravilnimi rešitvami prislužijo i-denar, ki ga lahko uporabjo za nadgradnjo igre.

Orodja s strukturirano obliko preverjanja

Flipgrid je platforma za video razprave, ki učencem omogoča, da s časovno omejenimi videoposnetki odgovarjajo na zastavljena vprašanja, teme in razmišljanja. Študenti se lahko med seboj odzivajo, puščajo komentarje in drugo.

Edpuzzle omogoča, da video posnetke obogatite z dodatnimi interaktivnimi elementi, ki ob gledanju videa preverjajo razumevanje videneg. Izberite video na YouTube, Khan Academy, Crash Course ali naložite svojega. Na izbranih točkah videa vstavite kviz in spremljajte napredek učencev.

Nearpod je  spletno okolje v smislu učilnice, s katerim lahko učitelji predstavi učno snov v obliki predstavitve, ki jo deli z učenci v realnem času, tako da omogočajo sinhronizirajo med napravami in spodbuja udeležbo učencev, ter ocenjuje njihovo odzive s pomočjo celovitega poročanja.

Formative je brezplačno spletno orodje za ocenjevanje, ki učiteljem omogoča, da sprotno izdelajo lastne oblike preverjanja znanja ali pa iz naloženega PDF ali dokumenta ustvarijo interaktivno nalogo.

Knowt je sodobnejša oblika aplikacije, ki uporablja umetno inteligenco za samodejno spreminjanje naših zapiskov v kvize, interaktivne naloge. Tudi učenci lahko ustvarijo kvize v zelo kratkem času, in sicer vprašanj z več izbirami, s prazninami in kratkimi odgovori v posameznem kvizu.

Simple website Telegra.ph je enostaven način spletne komunikacije med učitljem in učenci. Učitelj ustvari enostavno spletno stran, tako, da v obrazec (glej spodaj) vpiše Naslov strani, svoje ime in nato doda nalogo, zgodbo, aktivnost, ki jo želi posredovati učencem in zadevo objavi. Poleg besedila lahko naloži slike in video posnetke in spletne povezave. Ko zaključi, objavi in spletni naslov (URL) posreduje učencem. Spletno stran po potrebi lahko kasneje še ureja. Učenci lahko delajo individualno ali v skupinah, opravijo zahtevano aktivnost po omenjenem postopku, objavijo svojo spletno stran in posredujejo učitelju spletno povezavo. 
____________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Primer aktivnosti, ki sem jo uporabila na delavnici za učitelje. m-Devices in education

Googlova učilnica je primeren kraj, kjer lahko učence vodimo skozi določeno snov in preverjamo njihovo znanje. Znotraj Googlove učilnice lahko  zastavimo vprašanja in jih delimo s učenci. Naloge je mogoče časovno omejiti. V učilnici tudi lahko vdelamo različne druge aplikacije ali orodja in njihove možnosti. 


Spletna orodja za zavarovano in časovno omejeno ocenjevanje


Če morate izvesti pisno ocenjevanje na daljavo, so na razpolago različne rešitve. Tukaj omenjam nekaj možnosti:

Online Test Management

Exam. Net 
je varen način dostopa do testov, učenci na računalniku poleg testov dostopajo le do orodij, ki jih določi učitelj.  

EasyLMS 
je spletno orodje za izdelovanje testov in izvedbo ocenjevanja s časovno omejitvijo.
S tem spletnim gradnikom izpitov lahko ustvarite spletni test in ga posredujete učencem, ki ga morajo opraviti v določenem času.