Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

ponedeljek, 5. oktober 2020

DELOVNI LISTI ENOSTAVNO V i-SPLETNE AKTIVNOSTI S TeacherMade



Kako lahko reševanje delovnih listov učinkovito spremenimo v bolj aktivno in interaktivno izkušnjo? Nekaj objav s podobno vsebino sem že objavila, a tokrat so ustvarjalci zares presenetili s platformo, kjer lahko enostavno iz naših starih DL ali testov na papirju ustvarimo interaktivno izkušnjo.

Uporabna je na vseh napravah in učencem ni potrebno ničesar naložiti, le uporabiti povezavo, ki jo deli učitelj.

Že ime spletnega portala TeacherMade nam pove, da izdelke ustvarjajo učitelji sami. To še ni vse, saj poleg ponujenih številnih možnih tipov vprašanj in odgovorov, sistem tudi sproti preverja rešitve in učencu sporoča, kako uspešno je reševal nalogo. Avtorji pa obljubljajo v prihodnje še številne zanimive interaktivne možnosti za te namene. 

V trenutnih Covid19 časih vse več učencev se uči in dela na spletu kot kdaj koli prej, učitelji pa iščejo načine, kako uporabljati tehnologijo v učilnicah in pri poučevanju na daljavo. Lahko smo veseli, da so prav v tem času ponudili to čarobno uporabnikom prijazno orodje.

Kateri so prvi koraki do interaktivne izkušnje?

Prepričana sem, da imate veliko število delovnih listov in testov iz preteklih let.

  • Preglejte jih, dopolnite, obogatite s slikami in jih shranite kot PDF dokumente (v Wordu – shrani kot PDF).
  • Začnite uporabljati brezplačen TeacherMade. Registrirajte se (morda kar z Google računom).
  • In že lahko ustvarjate interaktivne spletne dejavnosti. Ste pripravljeni poskusiti? Želite preoblikovati svoje delovne liste? Nič lažjega kot to lahko storite s TeacherrMade.
  • Svoje enkratne izdelke delite z učenci v spletnih učilnicah ali na vam prilagojen način.

Kako izdelam interaktivne spletne dejavnosti?

  • Vstopite v TeacherMade.
  • Enostavno naložite svoj PDF, ki ga želite predelati v interaktivno obliko.
  • PDF dokument se odpre v posebnem urejevalniku.


  1. Kratek odgovor
  2. Sustni meni z odgovori (drop down meni)
  3. Daljši odprt odgovor
  4. Povezovanje elementov (matching)
  5. Pravilno/Napačno
  6. Večkratna izbira
  7. Potrditvena polja (več možnih odgovorv)
  8. Vroče točke
  9. Matematični izrazi
  10. Besedilo
  11. Slike
  12. Radirka
  • Vprašanja lahko izboljšate z več kot desetimi različnimi tipi interaktivnih vprašanj / orodij. Celotna lista trenutnih in tudi načrtovanih možnosti najdete tukaj List of features.
  • S predogledom lahko pregledate gradivo, ga rešite in preverite pravilnost delovanja.
  • Ko ste zadovoljni z gradivom ga delite z učenci.
  • Učenci imajo možnost z bogato orodno vrstico, vključiti mnenja, se odzvati z označevalniki in orodji za risanj in prikažejo svoje delo. Dodajo lahko slike, zvok, video in hiperpovezave.

Se strinjate, da je to odlična priložnost, da s pomočjo IKT preverite razumevanje snovi na daljavo, pa tudi v razredu, zberete podatke in jih uporabite pri nadaljnjem poučevanju.

Tu je moj primer delovnega lista: 

About Furniture

Kako preverjamo reševanje?

Sistem ponuja možnosti za samodejno točkovanje, tako da lahko sami odločate o vrednosti rešitev posameznega vprašanja, navedete pravilne odzive in možnosti samodejnih povratnih informacij. Pri odprtih odgovorih ne skrbite, da bo učencem pri zapisu le teh zmanjkalo prostora; njihovo odzivno polje se sproti spreminja v pomično okno.

Ker gradiva lahko pridejo prav tudi drugim učiteljem, sistem omogoča, da jih delite z drugimi učitelji in obratno.

Vesela sem, da lahko to orodje, ki je enostavno predstavim tudi vam in vam želim veliko dobrih izkušenj in povratnih informacij. 

  

Na portalu TeacherMade učitelji lahko:

  • naložite PDF-je ali slikovne datoteke delovnih listov iz računavniko,
  • na sliki delovnega lista naredite odzivna območja učencev,
  • dodajte slike, zvok in video za izboljšanje obstoječe vsebine delovnega lista,
  • ustvarite pravilne odgovore za samodejno točkovanje,
  • dodajte avtomatizirane povratne informacije za študente,
  • prejemajte samodejno ocenjene odgovore študentov,
  • komentirati študentska dela,
  • oglejte si ocene in poročila za posameznike in celoten razred,
  • delite svoje stvaritve z drugimi učitelji.

 Učenci za reševanje uporabljajo spletni brskalnik in v TeacherMade:

  • odprejo svojo nalogo v Google Classroom, Canvas ali drugem LMS-u,
  • vnesejo svoje odgovore,
  • dodajajo komentarje z označevalniki, besedilom, zvokom in videom,
  • rišejo,
  • dobijo takojšnje povratne informacije in ocene, ko oddajo svoje naloge.

VIDEOVODIČI - kako izdelamo naloge

Pa še videovodiči za posamezne tipe nalog

1. Kako shranimo wordov dokument kot PDF.

2. Kako naložimo PDF v sistem.


3. Kako ustvarimo naloge s kratkimi odgovori. 

4. Kako izdelamo nalogo povezovanja elementov (matching).

5. Kako do nalog z večkratno izbiro in Pravilno/Napačno. 

6. Kako do nalog Potrditrvena polja.

7. Kako do nalog z določanjem vročih točk.

8. Tudi matematiki imajo svoje orodje. 



Vredno je predstavljeno preveriti in preizkusiti. Uspešno delo vam želim. 












torek, 29. september 2020

SPIRAL PLATFORMA ZA SODELOVALNO UČENJE

 


Predstavila bom še eno zanimivo platformo, ki ponuja veliko interaktivnih sodelovalnih možnosti za izvedbo pouka v klasični učilnici ali pa pri poučevanju na daljavo, ko so učenci doma v karanteni. Navdušuje tudi zato, ker učenci dostopajo do nalog in aktivnosti na katerikoli napravi povezani s spletom s preprosto kodo, ki jim jo pošlje učitelj.

Spiral je namenjen vključevanju učencev z uporabo mobilnih naprav, omogoča interaktivno poučevanje in zbiranje podatkov v realnem času tako v razredu, kot tudi pri delu na daljavo. Ustvarja pozitivno in privlačno izkušnjo, ki zagotavlja učinkovitejšo izvedbo pouka.

Aplikacija omogoča učinkovito možnost komunikacije, saj učenci lahko uporabljajo različne naprave in s sodelovanjem prispevajo k aktivnim vključevanjem pri dejavnostih v okviru pouka. Učitelj sproti spremlja njihove odzive iz svoje naprave. Prispevke prikazuje anonimno, s čimer spodbuja sodelovanje celotnega razreda, lahko pa si kasneje ogleda tudi podatke o sodelovanju posameznih učencev. V tem primeru učencem ni potrebno dvigovati roke v razredu, zato imajo tudi tihi otroci možnost polnega sodelovanja.

Ker se razred vključuje v učni proces kot skupina, to ustvarja bolj pozitivno učno izkušnjo. Zbiranje podatkov v realnem času pa učitelju omogoča, da prilagodi pouk, podatke pa lahko posname, da jih pregleda pozneje. Vsi podatki o poku in razredih se lahko shranijo v sistem in do njih dostopa od koder koli.

 Aplikacija ponuja številne različne možnosti interakcij in oblike prikaza podatkov, zaradi česar je prilagodljiva za katero koli temo in vsebinsko področje. Poleg tega aplikacija podpira katero koli napravo, kar omogoča polno udeležbo učencev, učitelju pa omogoča ustvarjanje učnih ur od kjer koli.

Primeren je za vse predmete in starostna obdobja, saj je enostaven za uporabo in lahko naredi pouk privlačen in zabaven.

Spiral je v času šolanja na domu brezplačen.

Spiral lahko uporabite za samostojno delo učencev, za izvajanje obrnjenega učenja (flipped learning) ali pa za formativno preverjanje znanja in razumevanja snovi. Kako? Enostavno ustvarite nalogo in učencem pošljite povezavo, do katere lahko dostopajo v šoli ali doma (z različico Teacher Pro).

Interakcija učencev in sposobnost dela na skupinskih nalogah omogoča kakovostnejše učenje, hkrati pa učitelju ponuja orodja za ustvarjanje zanimivih nalog in dejavnosti, ki podpirajo različne učne cilje in učne strategije.

Kako začnemo ustvarjati v Spiral okolju

Izpostavimo pet pomembne korakov:

  1. Potrebno se je v sistem registrirati.
  2. Izberite eno izmed danih dejavnost (vsaka ima kratek in jasen video vodič) in pošljite kodo učencem, ki so doma in aktivnost dokončajo kadarkoli (asinhrono).
  3. Učenci dostopajo do naloge s preprosto kodo na katerokoli napravi.
  4. Odgovori študentov se pojavljajo v živo, da se lahko učijo drug od drugega.
  5. Lahko pa na koncu pregledujete, ocenjujete delo in shranite povratne informacije. 

Katera orodja ponuja ta sistem


Spiral ponuja 5 različnih možnosti interakcije z učenci.

  1. Quickfire Lite: Vprašanje/odgovor
  2. QuickFire: kviz z različnimi možnostmi
  3. Discuss: interaktivna prezentacija
  4. Team Up: sodelovalni projekt
  5. Clip: interaktivni video z vprašanji in odgovori

Prvi korak – učitelj

Po registraciji najprej ustvarimo razrede, v katere bomo vključevali naše učence in jim urejajali naloge in aktivnosti. Primer – kako ustvarimo razred najdete v spodnjem vodiču.


Quickfire Lite – vprašanje/ odgovor

Učitelj odpre razred in izbere prvo aktivnost Hitro vprašanje. Postopek si oglejte spodaj. 

To je priročna in hitra možnost, s katero lahko učitelj zbere določene informacije. To lahko uporabi v razredu ali na daljavo po videokonferenci. Zastavi ustno vprašanje in namesto neposrednega odgovora z dvigom rok ali z odgovorom preko videokonference, se celoten razred vključi s kodo, ki jo sporoči učitelj in vsak učenec se odzove preko svoje naprave. To je hiter, preprost in učinkovit način preverjanja, pri katerem sodelujejo prav vsi učenci istočasno.

QuickFire: kviz z različnimi možnostmi

Za formativno preverjanje znanja ali za ocenjevanje lahko uporabimo to možnost, saj ponuja nabor možnih tipov vprašanj in odgovorov. Izdelajte kviz in ga uporabite za samostojno dejavnost v razredu, ki jo vodi učitelj ali pa brez vodenja izpolnjuje učenec.

Kratek vodič:

 

Izbirate lahko med različnimi tipi vprašanj, od odprtih, zaprtih, več možnih odgovorov, ankete, risanje, označevanje gradiva in zvočnega odgovora. Odgovore lahko ocenite v realnem času ali kasneje na daljavo - asinhrono.

Discuss: interaktivna prezentacija

Discuss je učinkovito orodje za spodbujanje ustvarjalnosti, raziskovanja in poglobljenega učenja, saj spodbuja učence, da med seboj delijo ideje. Ustvarjena vsebina tvori koristno skupno bazo znanja, ki je lahko dana kot domača naloga ali kot preverjanje znanja.

Team Up: sodelovalni projekt

Team Up izboljšuje proces in rezultate skupinskega dela. Učenci delajo v skupinah, prispevajo ideje in gradijo skupne predstavitve v obliki diapozitivov ali plakatov. Skupine lahko delajo iz posameznih naprav ali naprav v skupni rabi, ustvarijajo rezultate, iz katerih se lahko vsi učijo.

Skupine učencev lahko ustvarjajo in delijo skupne predstavitve iz svojih naprav, ko so v razredu ali če delajo od doma. Skupine lahko 'prevzamejo' tablo s svojih naprav, da jo predstavijo preostalim sošolcem, ki gradivo lahko komentirajo.

Clip: interaktivni video z vprašanji in odgovori

Za konec sistem ponuja tudi izdelavo interaktivnega videa, na način, ki smo ga že spoznali pri EdPuzzle. Učitelj izbere primeren video na YouTubu ali Vimeo in ga opremi z vprašanji ali kvizom, tako da lahko učenci ob gledanju sproti preverjajo razumevanje vsebine.

Skupaj z razredom pregledate pravilnost reševanja, lahko pa odgovore tudi ocenite, posebej, če se učenci učijo od doma. 

Kako dodelimo učencem naloge

Ko smo v sistemu ustvarili nalogo s pomočjo enega od možnih orodij, nalogo dodelimo učencem na enostaven način. Kliknemo na našo aktivnost, jo aktiviramo kot nalogo in dodelimo razredu. Vedno sta dani dve možnosti, naloga, ki jo vodi učitelj v realnem času, ali pa kot domača naloga, ki jo opravijo učenci od doma. 

Primer vodiča:





sreda, 19. avgust 2020

POUK NA DALJAVO LAHKO TUDI Z BOOK CREATORJEM

Knjige so naše zveste spremljevalke, tako v zasebnem življenju kot v poklicu. V šolstvu posebej igrajo pomembno vlogo in sicer v obliki učbenikov in delovnih zvezkov, pa tudi kot gradivo za branje in spoznavanje literature.

V tokratni objavi se dotikam knjige z drugačnega vidika. Sodobnost je prežeta z virtualnostjo in v njej ima svoje mesto tudi knjiga, seveda v e-obliki.

Book Creator je aplikacija, ki je v zadnjih letih prešla nekaj faz preobrazbe – od appa za m-naprave pa do sedanje spletne verzije v Chromu. Slogan lastnikov je: 'Ustvarjalnost se lahko zgodi kjer koli. Tu smo, da vas podpremo z viri, idejami in spodbudami za nadaljevanje učenja.'

Pa predstavimo to resnično vsestransko uporabno aplikacijo, namenjeno vsem stopnjam od vrtca do univerze in na vseh predmetnih področjih, uporabna tudi pri šoli na daljavo.

Book Creator je aplikacija za Google Chrome, Microsoft Edge in nekaj novejših brskalnikov in iPad, ki učencem omogoča ustvarjanje in branje multimodalnih digitalnih knjig. Je idealno orodje za spodbujanje ustvarjalnosti in angažiranosti učencev in učiteljev s pomočjo ustvarjanja zgodb in multimedijskega oblikovanja.

Gradiva lahko ustvarjamo iz lastnih virov, z lastno vsebino (pisanjem, risanjem ali nalaganjem samostojnih video posnetkov, zvočnih datotek in slik) ali pa zbiranjem in vrednotenjem multimedijskih virov na internetu.

Za izdelavo bogatega gradiva za e-knjigo lahko uporabimo vrsto aplikacij, ki jih imamo na pametnem telefonu ali tablici.  (glej zgornjo sliko)

Book Creator omogoča popestritev in utrditev učnih dejavnostih, ki temeljijo na projektu, saj omogoča, da več učencev v realnem času skupaj ustvari knjigo na določeno temo. Sistem pa tudi ponuja pregled in brskanje po e-knjigah, ki so jih zasnovali drugi.

Primer moje predstavitve izdelane z Book Creatorjem in shranjene kot video.


Registracija in uporaba Book Creatorja

1.   Najprej opišimo, kako do aplikacije.

·       V brskalniku vpišite bookcreator.com in kliknite 'Prijava'.

·       Prijavite se, najbolje z Google računom, kot učenec ali učitelj.

·       Ko vstopite, ustvarite in poimenujte svojo knjižnico. Brezplačna verzija omogoča samo 1 aktivno knjižnico. Svojo trenutno knjižnico lahko arhivirate, da naredite prostor za novo ali s plačilom nadgradite svoj načrt za več knjižnic in knjig!

·       Nato začnite ustvarjati svojo knjigo s klikom na »+ Nova knjiga« v zgornjem levem kotu.

·       Sledi izbor tipa postavitve e-knjige (3 vrste za knjigo + 3 vrste za strip). Najpogostejša je pokončna usmerjenost (1. primer). Sicer pa je odvisno, kaj želite s e-knjigo prikazati (2. in 3. oblika sta primerni za predstavitve).

 Urejanje in ustvarjanje e-knjige

·       Ustvarjalnik knjig je neverjeten, saj vse začnemo z dvema preprostima gumboma. Gumb „+“ in univerzalni gumb „i“.

    

  • ·       Prva stran je vedno platnica in jo zato ustrezno uredimo.
  • ·       Če želite uvoziti ali ustvarjati poljubno vsebino na strani, uporabite zgornji desni gumb "+".
  • ·       Za prilagoditev nastavitev kateregakoli objekta na strani (slika, text, video, povezava...), kliknite objekt in uporabite znak "i" v zgornjem desnem kotu.
  • ·       Z gumbom »Predvajaj« se izvede predogled knjige. 
  • ·    Tu lahko z gumbi v zgornjem desnem kotu e-knjigo prikažete, delite z drugimi ali, če želite, poslušate svojo knjigo.
 Oglejte si kratek video o urejanju e-knjige.

Sprostite svojo ustvarjalnost in ustvarjalnost učencev in ustvarite prvo e-knjigo.

Zaključimo torej, da je Book Creator preprosto orodje za ustvarjanje odličnih digitalnih knjig. Z njim lahko ustvarite svoje lastne učne vire za pouk ali vaši učenci za svoje učne izdelke.

Vaša e-knjiga bo besedilo popestrila s slikami, zvokom, povezavami na splet, do interaktivnih vsebin in z videom.

Book Creator lahko uporabite za izdelavo:

  • ·       Interaktivne zgodbe
  • ·       Digitalni portfelji
  • ·       Raziskovalne revije
  • ·       Poezije
  • ·       Projektno delo
  • ·       Znanstvena poročila
  • ·       Priročniki z navodili
  • ·       Knjige o različnih temah
  • ·  Stripe

V BookCreatorju vdelamo (s kodo) 

e-knjuga postane resnično interaktivna in omogoča dvoserno komunikacijo, če uporabimo možnost vdelave različnih kvizov, YouTube video in podobno. Naloga se izvaja v knjigi sami in ne le peko linka. Primer 

Izdelki učencev

Na spletni strani BookCreator examples lahko listate med izdelki učencev, ki so urejeni po stopnjah in predmetih in se obogatite z idejami.

Platforma omogoča, da učenci sodelovalno skupaj ustvarjajo en končni izdelek.

Uporaba Book Creatorja v učilnici

Tu je nekaj idej izkušenih učiteljev, ki nesebično delijo svoje nasvete, ideje in vire, s pomočjo katerih boste lahko tudi sami ustvarjalno uporabili aplikacijo.

Uporaba je mogoča pri vseh šolskih predmetih. Tu so trije primeri:

  • Zgodovina: ustvarite bibliografijo zgodovinskega lika. Predstavite vplivne ljudi v zgodovini.
  • Znanost: ustvarite znanstveno revijo / dnevnik. Oblikujte multimodalni priročnik za znanstvene poskuse.
  • Ustvarjalna umetnost: ustvarite portfelj umetniških del, svojo likovno galerijo
  • Jeziki: zgodbe in prigode, analiza likov v romanih, predstavitev prebrane knjige…

Nekaj primerov izdelkov učencev.

Pri zgodovini

Pri matematiki