torek, 29. september 2020

SPIRAL PLATFORMA ZA SODELOVALNO UČENJE

 


Predstavila bom še eno zanimivo platformo, ki ponuja veliko interaktivnih sodelovalnih možnosti za izvedbo pouka v klasični učilnici ali pa pri poučevanju na daljavo, ko so učenci doma v karanteni. Navdušuje tudi zato, ker učenci dostopajo do nalog in aktivnosti na katerikoli napravi povezani s spletom s preprosto kodo, ki jim jo pošlje učitelj.

Spiral je namenjen vključevanju učencev z uporabo mobilnih naprav, omogoča interaktivno poučevanje in zbiranje podatkov v realnem času tako v razredu, kot tudi pri delu na daljavo. Ustvarja pozitivno in privlačno izkušnjo, ki zagotavlja učinkovitejšo izvedbo pouka.

Aplikacija omogoča učinkovito možnost komunikacije, saj učenci lahko uporabljajo različne naprave in s sodelovanjem prispevajo k aktivnim vključevanjem pri dejavnostih v okviru pouka. Učitelj sproti spremlja njihove odzive iz svoje naprave. Prispevke prikazuje anonimno, s čimer spodbuja sodelovanje celotnega razreda, lahko pa si kasneje ogleda tudi podatke o sodelovanju posameznih učencev. V tem primeru učencem ni potrebno dvigovati roke v razredu, zato imajo tudi tihi otroci možnost polnega sodelovanja.

Ker se razred vključuje v učni proces kot skupina, to ustvarja bolj pozitivno učno izkušnjo. Zbiranje podatkov v realnem času pa učitelju omogoča, da prilagodi pouk, podatke pa lahko posname, da jih pregleda pozneje. Vsi podatki o poku in razredih se lahko shranijo v sistem in do njih dostopa od koder koli.

 Aplikacija ponuja številne različne možnosti interakcij in oblike prikaza podatkov, zaradi česar je prilagodljiva za katero koli temo in vsebinsko področje. Poleg tega aplikacija podpira katero koli napravo, kar omogoča polno udeležbo učencev, učitelju pa omogoča ustvarjanje učnih ur od kjer koli.

Primeren je za vse predmete in starostna obdobja, saj je enostaven za uporabo in lahko naredi pouk privlačen in zabaven.

Spiral je v času šolanja na domu brezplačen.

Spiral lahko uporabite za samostojno delo učencev, za izvajanje obrnjenega učenja (flipped learning) ali pa za formativno preverjanje znanja in razumevanja snovi. Kako? Enostavno ustvarite nalogo in učencem pošljite povezavo, do katere lahko dostopajo v šoli ali doma (z različico Teacher Pro).

Interakcija učencev in sposobnost dela na skupinskih nalogah omogoča kakovostnejše učenje, hkrati pa učitelju ponuja orodja za ustvarjanje zanimivih nalog in dejavnosti, ki podpirajo različne učne cilje in učne strategije.

Kako začnemo ustvarjati v Spiral okolju

Izpostavimo pet pomembne korakov:

  1. Potrebno se je v sistem registrirati.
  2. Izberite eno izmed danih dejavnost (vsaka ima kratek in jasen video vodič) in pošljite kodo učencem, ki so doma in aktivnost dokončajo kadarkoli (asinhrono).
  3. Učenci dostopajo do naloge s preprosto kodo na katerokoli napravi.
  4. Odgovori študentov se pojavljajo v živo, da se lahko učijo drug od drugega.
  5. Lahko pa na koncu pregledujete, ocenjujete delo in shranite povratne informacije. 

Katera orodja ponuja ta sistem


Spiral ponuja 5 različnih možnosti interakcije z učenci.

  1. Quickfire Lite: Vprašanje/odgovor
  2. QuickFire: kviz z različnimi možnostmi
  3. Discuss: interaktivna prezentacija
  4. Team Up: sodelovalni projekt
  5. Clip: interaktivni video z vprašanji in odgovori

Prvi korak – učitelj

Po registraciji najprej ustvarimo razrede, v katere bomo vključevali naše učence in jim urejajali naloge in aktivnosti. Primer – kako ustvarimo razred najdete v spodnjem vodiču.


Quickfire Lite – vprašanje/ odgovor

Učitelj odpre razred in izbere prvo aktivnost Hitro vprašanje. Postopek si oglejte spodaj. 

To je priročna in hitra možnost, s katero lahko učitelj zbere določene informacije. To lahko uporabi v razredu ali na daljavo po videokonferenci. Zastavi ustno vprašanje in namesto neposrednega odgovora z dvigom rok ali z odgovorom preko videokonference, se celoten razred vključi s kodo, ki jo sporoči učitelj in vsak učenec se odzove preko svoje naprave. To je hiter, preprost in učinkovit način preverjanja, pri katerem sodelujejo prav vsi učenci istočasno.

QuickFire: kviz z različnimi možnostmi

Za formativno preverjanje znanja ali za ocenjevanje lahko uporabimo to možnost, saj ponuja nabor možnih tipov vprašanj in odgovorov. Izdelajte kviz in ga uporabite za samostojno dejavnost v razredu, ki jo vodi učitelj ali pa brez vodenja izpolnjuje učenec.

Kratek vodič:

 

Izbirate lahko med različnimi tipi vprašanj, od odprtih, zaprtih, več možnih odgovorov, ankete, risanje, označevanje gradiva in zvočnega odgovora. Odgovore lahko ocenite v realnem času ali kasneje na daljavo - asinhrono.

Discuss: interaktivna prezentacija

Discuss je učinkovito orodje za spodbujanje ustvarjalnosti, raziskovanja in poglobljenega učenja, saj spodbuja učence, da med seboj delijo ideje. Ustvarjena vsebina tvori koristno skupno bazo znanja, ki je lahko dana kot domača naloga ali kot preverjanje znanja.

Team Up: sodelovalni projekt

Team Up izboljšuje proces in rezultate skupinskega dela. Učenci delajo v skupinah, prispevajo ideje in gradijo skupne predstavitve v obliki diapozitivov ali plakatov. Skupine lahko delajo iz posameznih naprav ali naprav v skupni rabi, ustvarijajo rezultate, iz katerih se lahko vsi učijo.

Skupine učencev lahko ustvarjajo in delijo skupne predstavitve iz svojih naprav, ko so v razredu ali če delajo od doma. Skupine lahko 'prevzamejo' tablo s svojih naprav, da jo predstavijo preostalim sošolcem, ki gradivo lahko komentirajo.

Clip: interaktivni video z vprašanji in odgovori

Za konec sistem ponuja tudi izdelavo interaktivnega videa, na način, ki smo ga že spoznali pri EdPuzzle. Učitelj izbere primeren video na YouTubu ali Vimeo in ga opremi z vprašanji ali kvizom, tako da lahko učenci ob gledanju sproti preverjajo razumevanje vsebine.

Skupaj z razredom pregledate pravilnost reševanja, lahko pa odgovore tudi ocenite, posebej, če se učenci učijo od doma. 

Kako dodelimo učencem naloge

Ko smo v sistemu ustvarili nalogo s pomočjo enega od možnih orodij, nalogo dodelimo učencem na enostaven način. Kliknemo na našo aktivnost, jo aktiviramo kot nalogo in dodelimo razredu. Vedno sta dani dve možnosti, naloga, ki jo vodi učitelj v realnem času, ali pa kot domača naloga, ki jo opravijo učenci od doma. 

Primer vodiča:





sreda, 19. avgust 2020

POUK NA DALJAVO LAHKO TUDI Z BOOK CREATORJEM

Knjige so naše zveste spremljevalke, tako v zasebnem življenju kot v poklicu. V šolstvu posebej igrajo pomembno vlogo in sicer v obliki učbenikov in delovnih zvezkov, pa tudi kot gradivo za branje in spoznavanje literature.

V tokratni objavi se dotikam knjige z drugačnega vidika. Sodobnost je prežeta z virtualnostjo in v njej ima svoje mesto tudi knjiga, seveda v e-obliki.

Book Creator je aplikacija, ki je v zadnjih letih prešla nekaj faz preobrazbe – od appa za m-naprave pa do sedanje spletne verzije v Chromu. Slogan lastnikov je: 'Ustvarjalnost se lahko zgodi kjer koli. Tu smo, da vas podpremo z viri, idejami in spodbudami za nadaljevanje učenja.'

Pa predstavimo to resnično vsestransko uporabno aplikacijo, namenjeno vsem stopnjam od vrtca do univerze in na vseh predmetnih področjih, uporabna tudi pri šoli na daljavo.

Book Creator je aplikacija za Google Chrome, Microsoft Edge in nekaj novejših brskalnikov in iPad, ki učencem omogoča ustvarjanje in branje multimodalnih digitalnih knjig. Je idealno orodje za spodbujanje ustvarjalnosti in angažiranosti učencev in učiteljev s pomočjo ustvarjanja zgodb in multimedijskega oblikovanja.

Gradiva lahko ustvarjamo iz lastnih virov, z lastno vsebino (pisanjem, risanjem ali nalaganjem samostojnih video posnetkov, zvočnih datotek in slik) ali pa zbiranjem in vrednotenjem multimedijskih virov na internetu.

Za izdelavo bogatega gradiva za e-knjigo lahko uporabimo vrsto aplikacij, ki jih imamo na pametnem telefonu ali tablici.  (glej zgornjo sliko)

Book Creator omogoča popestritev in utrditev učnih dejavnostih, ki temeljijo na projektu, saj omogoča, da več učencev v realnem času skupaj ustvari knjigo na določeno temo. Sistem pa tudi ponuja pregled in brskanje po e-knjigah, ki so jih zasnovali drugi.

Primer moje predstavitve izdelane z Book Creatorjem in shranjene kot video.


Registracija in uporaba Book Creatorja

1.   Najprej opišimo, kako do aplikacije.

·       V brskalniku vpišite bookcreator.com in kliknite 'Prijava'.

·       Prijavite se, najbolje z Google računom, kot učenec ali učitelj.

·       Ko vstopite, ustvarite in poimenujte svojo knjižnico. Brezplačna verzija omogoča samo 1 aktivno knjižnico. Svojo trenutno knjižnico lahko arhivirate, da naredite prostor za novo ali s plačilom nadgradite svoj načrt za več knjižnic in knjig!

·       Nato začnite ustvarjati svojo knjigo s klikom na »+ Nova knjiga« v zgornjem levem kotu.

·       Sledi izbor tipa postavitve e-knjige (3 vrste za knjigo + 3 vrste za strip). Najpogostejša je pokončna usmerjenost (1. primer). Sicer pa je odvisno, kaj želite s e-knjigo prikazati (2. in 3. oblika sta primerni za predstavitve).

 Urejanje in ustvarjanje e-knjige

·       Ustvarjalnik knjig je neverjeten, saj vse začnemo z dvema preprostima gumboma. Gumb „+“ in univerzalni gumb „i“.

    

  • ·       Prva stran je vedno platnica in jo zato ustrezno uredimo.
  • ·       Če želite uvoziti ali ustvarjati poljubno vsebino na strani, uporabite zgornji desni gumb "+".
  • ·       Za prilagoditev nastavitev kateregakoli objekta na strani (slika, text, video, povezava...), kliknite objekt in uporabite znak "i" v zgornjem desnem kotu.
  • ·       Z gumbom »Predvajaj« se izvede predogled knjige. 
  • ·    Tu lahko z gumbi v zgornjem desnem kotu e-knjigo prikažete, delite z drugimi ali, če želite, poslušate svojo knjigo.
 Oglejte si kratek video o urejanju e-knjige.

Sprostite svojo ustvarjalnost in ustvarjalnost učencev in ustvarite prvo e-knjigo.

Zaključimo torej, da je Book Creator preprosto orodje za ustvarjanje odličnih digitalnih knjig. Z njim lahko ustvarite svoje lastne učne vire za pouk ali vaši učenci za svoje učne izdelke.

Vaša e-knjiga bo besedilo popestrila s slikami, zvokom, povezavami na splet, do interaktivnih vsebin in z videom.

Book Creator lahko uporabite za izdelavo:

  • ·       Interaktivne zgodbe
  • ·       Digitalni portfelji
  • ·       Raziskovalne revije
  • ·       Poezije
  • ·       Projektno delo
  • ·       Znanstvena poročila
  • ·       Priročniki z navodili
  • ·       Knjige o različnih temah
  • ·  Stripe

V BookCreatorju vdelamo (s kodo) 

e-knjuga postane resnično interaktivna in omogoča dvoserno komunikacijo, če uporabimo možnost vdelave različnih kvizov, YouTube video in podobno. Naloga se izvaja v knjigi sami in ne le peko linka. Primer 

Izdelki učencev

Na spletni strani BookCreator examples lahko listate med izdelki učencev, ki so urejeni po stopnjah in predmetih in se obogatite z idejami.

Platforma omogoča, da učenci sodelovalno skupaj ustvarjajo en končni izdelek.

Uporaba Book Creatorja v učilnici

Tu je nekaj idej izkušenih učiteljev, ki nesebično delijo svoje nasvete, ideje in vire, s pomočjo katerih boste lahko tudi sami ustvarjalno uporabili aplikacijo.

Uporaba je mogoča pri vseh šolskih predmetih. Tu so trije primeri:

  • Zgodovina: ustvarite bibliografijo zgodovinskega lika. Predstavite vplivne ljudi v zgodovini.
  • Znanost: ustvarite znanstveno revijo / dnevnik. Oblikujte multimodalni priročnik za znanstvene poskuse.
  • Ustvarjalna umetnost: ustvarite portfelj umetniških del, svojo likovno galerijo
  • Jeziki: zgodbe in prigode, analiza likov v romanih, predstavitev prebrane knjige…

Nekaj primerov izdelkov učencev.

Pri zgodovini

Pri matematiki

S PAMETNIM TELEFONOM V NARAVO - NARAVOSOVJE


Bliža se začetek pouka in v prvih dneh, še posebej pa v času budnosti glede Corona19, bo pouk potekal veliko tudi izven učilnic. Tokrat nekaj namigov za naravoslovje. Predstavila bom le dve od mnogih uporabnih aplikacij, ki nam pomagajo opazovati naravo okrog nas in se o njej čim več naučiti. Potrebujemo le pametni telefon (Android ali iPhone) in dober načrt, kaj bomo opazovali in se učili. Aplikacije so poučne in primerne za vse starosti. 

Predstavila bom tisti dve, ki ju pogosteje uporabljam in omenila še dve uporabni. Sami pa se sprehodite po veliki izbiri in se odločite za tisto primerno v vaši situaciji. 

PlantNet APP - prepoznavanje rastlin in njihova geografska izkaznica


Pl @ ntNet je aplikacija, ki vam omogoča prepoznavanje rastlin tako, da jih fotografirate s svojim pametnim telefonom ali uporabite svojo fotografijo. Je velik znanstveni projekt: vse rastline, ki jih fotografirate, zbirajo in analizirajo znanstveniki po vsem svetu, da bi bolje razumeli razvoj biotske raznovrstnosti rastlin in jo bolje ohranili.

Pl @ ntNet omogoča prepoznavanje in boljše razumevanje vseh vrst rastlin, ki živijo v naravi: cvetoče rastline, drevesa, trave, iglavci, praproti, trta, divje solate ali kaktusi.

Več vizualnih informacij, ki jih daste Pl @ ntNet o rastlini, ki jo opazujete, bolj natančna bo identifikacija. Rože, plodovi in ​​listi so najznačilnejši organi vrste in jih je treba najprej fotografirati. Lahko pa je uporabna katera koli druga podrobnost, na primer trnje, brsti ali dlake na steblu. Fotografija celotne rastline (ali drevesa, če je eno!) Je tudi zelo koristna informacija, vendar pogosto ne zadostuje za zanesljivo identifikacijo.

Trenutno Pl @ ntNet omogoča prepoznavanje približno 20.000 vrst. Od 360.000 vrst, ki živijo na zemlji, smo še daleč, toda Pl @ ntNet je vsak dan bogatejši zaradi prispevkov najbolj izkušenih uporabnikov med vami.

Spletni naslov: https://identify.plantnet.org/


iNATURALIST - prepoznavanje rastlin in živali okoli nas

 

Na podlagi številnih opazovanj divjih živali na iNaturalist vam Seek prikazuje sezname najpogosteje zabeleženih žuželk, ptic, rastlin, dvoživk in več na vašem območju. S pomočjo kamere za iskanje skenirajte okolje, da prepoznate organizme z drevesom življenja. 

Ena najbolj priljubljenih naravnih aplikacij na svetu, iNaturalist, vam pomaga prepoznati rastline in živali okoli vas. Povežite se s skupnostjo več kot 400.000 znanstvenikov in naravoslovcev, ki vam lahko pomagajo izvedeti več o naravi! Še več, s snemanjem in deljenjem svojih opazovanj boste ustvarili podatke o kakovosti raziskav za znanstvenike, ki bodo bolje razumeli in varovali naravo. iNaturalist je skupna pobuda Kalifornijske akademije znanosti in National Geographic Society.

Z aplikacijo:

  • • Odkrijte nove vrste, tako blizu kot daleč
  • • Zabeležite svoja opažanja in jih delite s skupnostjo
  • • Prejemajte predloge in množične identifikacije tega, kar ste videli
  • • Pogovorite se in pomagajte drugim, da prepoznajo, kaj so videli

Več informacij na spletni strani  http://www.inaturalist.org

Naj omenim še uporabni aplikaciji:

  • Seek iNaturalist
  • Mashrooms App