Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

petek, 5. junij 2020

Video reportaže z orodjem Windows Live Movie Maker


Tudi z Movie Maker orodjem lahko učenci izdelajo zanimive video reportaže, kjer uporabijo vse možne multimedijske oblike gradiv. Prev tako pa lahko učitelji to ordodje uporabijo tudi za izdelavo svojih video razlag. 

Z uvedbo Windows 10 so uporabniki opazili, da v sistemu ni več Movie Makerja. Lahko pa si staro verzijo (2012) naložite na tem naslovu. Download Windows Live Movie Maker

Nova različica je Win Movie Maker 2020, ki pa je plačljiva, (cena okrog 40 ) a ima bogat nabor funkcij in možnosti. Obstaja pa tudi okleščena verzija, ki je brezplačno dostopna, pod imenom Mini ToolMovie Maker.  Obe omenjeni različici sta kljub kompleksnejši ponudbi funkcij in možnosti uporabniku dovolj prijazni. 

Kakšen je postopek del v Movie Maker  urejevalniku? 

Dodajanje video posnetkov in slik

  • Odprite Windows Movie Maker. 
  •  Kliknite zavihek 'Domov'. 
  • S klikom na ikono 'Dodaj videe in fotografije' in uvozite datoteke iz računalnika v Movie Maker.
  • Izberite fotografijo ali video, ki jo/ga želite dodati, in za nadaljevanje kliknite gumb 'Odpri'.
  • Za nadaljevanje kliknite gumb 'Odpri', če želite izbrati več datotek, pritisnite gumb Ctrl in označite izbrane datoteke.
  • Vrstni red naloženih datotek v Movie Makerju lahko urejate s 'povleci odloži'.
  • Za fotografije lahko spremenite trajanje projekcije iz prevzete vrednosti 7 sekund na željeno dobo tako, da kliknete zavihek 'Urejanje',  z miško označite fotografijo, ki ji želite spremeniti trajanje in s klikom na puščico poleg 7 s' v zgornjem meniju izberete novo vrednost iz menija.
  • Videu lahko dodamo lahko naslov na zečetku, na posamezne slike in video napise in za zaključek še stran s podatki o avtorju in datumom izdelave. 
(klikni na sliko za povečavo)

Dodajanje zvočnih zapisov

  • Na zavihku 'Domov' kliknemo gumb 'Dodaj glasbo'. Glasbo lahko dodamo celotnemu videu, če želimo zvok umestiti na določeno točko projekta, klknemo na mesto v projektu / videu / sliki in nato izberemo 'Dodaj glasbo' na trenutni točki.
  • Izberemo glasbeno datoteko, ki jo želimo uvoziti, in kliknemo gumb 'Odpri'.
(klikni na sliko za povečavo)

Dodajanje pripovedi, razlage

Če želimmo zgodbo povedati, lahko posnamemo pripoved za svoj video, ali dodamo zvočni komentar posameznim fotografijam.

  •  V zavihku 'Domov'  kliknemo gumb 'Posnemi glasovni posnetek', ikona mikrofon.
  • Nato pritisnemo rdeči gumb 'Snemanje' in začnemo govoriti. Po možnosti uporabimo zunanji mikrofon, ker bo zvok kakovostnejši. Poskrbimo, da snemamo v mirnem prostoru, brez hrupa v ozadju.

Obrezovanje datotek

Windows Movie Maker ponuja orodje Trim / Obrezovanje, ki vam pomaga odstraniti neželene dele videa na začetku ali koncu posnetka.

Poskusite z naslednjimi koraki za obrezovanje manjšega posnetka iz večjega posnetka.

  • Korak 1. Pojdite do točke na videu, kjer želite začeti posnetek.
  • Korak 2. Kliknite zavihek 'Urejanje',  nato kliknite 'Nastavi začetno točko'.
  • Korak 3. Pojdite do posnetka, na katerem želite, da se posnetek konča in kliknite 'Nastavi končno točko'.

Rezanje videa na manjše dele

S pomočjo orodja Movie Maker lahko razrežete, razdelite velik video na dva ali več manjših klipov. Postopek je naslednji:

  • Odprite zavihek 'Urejanje'.
  • V desnem podoknu z video datoteko izberite točko, kjer želite razdeliti video v dva dela. 
  • Kliknite na ikono 'Razdeli' in video se razdeli v manjše dele.
Prehodi in animacije

Med video klipi in slikami lahko dodajamo tudi različne prehode, a bodite pozorni, saj lahko le ti krajšajo video poenetke.


Shranjevanje videa / Projekta

Ko zaključimo z urejanjem, izdelek shranimo. 
  • Kliknemo na zavihek 'Datoteka' in najprej zadevo shranimo kot projek s klikom na 'Skrani projekt kot'. Poimenujemo ga ustrezno glede na vsebino. 
  • Nato ga shranimo kot video z enakim poimenovanjem na računalnik s klikom na 'Shrani film'. Izberemo najboljšo varianto velikosti videa 'Priporočeno za ta projekt'. Lahko pa se odločamo tudi med drugimi možnostmi, odvisno od kasnejše uporabe.
  • Izdelek je tako končan (mp4) in pripravljen za deljenje.



petek, 29. maj 2020

VIDEO REPORTAŽE Z ADOBE SPARK


Adobe Spark je spletna (z brskalnikom Chrome) in iOS / Android aplikacija, s katero izdelujemo videoposnetke, meme, novice, spletne strani in še kaj. Je brezplačna za uporabo v izobraževanju (Spark for Education) in je uporabna pri vseh šolskih predmetih za delo v učilnici ali na daljavo tako za učenca, kot tudi za učitelja.

Adobe Spark je orodje z bogatim naborom možnosti, ki omogočajo, da postane učenje drugačno in učinkovito. Poleg vsebine, učenec pri raziskovanju določenih procesov za izražanje svojih idej in znanj, izkorišča tudi tehnološke možnosti, ki so prilagojene učnim ciljem.

Postopek pri izdelavi video reportaž, raziskav

  1. Učenci / Učitelji odprejo spletno aplikacijo Spark in izberejo Video.
  2. Pred začetkom ustvarjanja si lahko ogledajo hitre in jasne namige za delo z orodjem.
  3. Dodajo naslov, pri katerem šolskem predmetu, ime in priimek ter datum nastanka.
  4. Nato izberejo 'Start from scratch' – 'začni od začetka'.
  5. Sledi izdelava posameznih diapozitivov, strani z različnimi vrstami medijev. Na razpolago so štiri možnosti:
                     a.   Video – naložijo videoposnetek izdelan z digitalnim aparatom ali pametnim telefonom

b.   Besedilo – dodajo napise na slike, zaslon, in posnamejo svojo pripoved

c.   Fotografija – naložijo zaslonske slike dela na določeno temo, svoje fotografije o dosežkih in poskusih…

d.   Ikona – lahko dodajo ikono, ki predstavlja temo o kateri bodo govorili.


Dodajo besedilo na izbrani del slike in posnamejo pripoved.

Spreminjajo vrstni red diapozitivov s povleci odloži.
Spreminjajo velikost videa.

Dodajajo glasbo kot ozadje iz seznama ali jo naložijo iz računalnika.
Pred objavo opravi še predogled in nato izdelek deli ali naloži na svoj računalnik. 

 6. Katere zgoraj naštete elemente bo uporabil, je odvisno od zamisli in teme, ki jo predstavljajo. Če ne želijo snemati sebe, lahko vključijo le svoj glas, ki pripoveduje in razlaga vsebino ob posnetkih. Učenci imajo torej možnost, da se odločajo, kaj bi želeli uporabiti v svoji reportaži.

7.   Spodbudite učence, da se osredotočijo le na najbolj pomembne podrobnosti, saj jih časovna omejitev vodi k dajanju prednosti ključnim dejstvom in izdelavi jedrnatega in jasnega poročila.

8.   Svetujte jim, da pred izdelavo video reportaže izdelajo načrt, scenarij z opornimi točkami, saj bo tako končni izdelek kakovostnejši.

9.   Končni izdelek na dogovorjen način delijo z učitelji in sošolci. Možnosti je več. Med drugim so lahko tudi na straneh Adobe Spark, sicer pa lahko delijo preko Google Drive (GD) ali v svojem YouTunbe kanalu in s povezavo v spletni učilnici.


VIDEO REPORTAŽE/RAZISKAVE KOT E-NALOGE UČENCEV


Video postaja ena izmed bolj popularnih oblik izražanja, še posebej na spletu. YouTube in podobni portal z video posnetki so popularni v vseh žanrih, po vsem svetu. Odkar imamo pametne telefone z zmogljivimi kamerami je tudi ta zvrst postala dostopna prav vsem uporabnikom.

Kako do dobrih video posnetkov, izdelave vsebinsko zaokroženega videa s sporočilom, pa je lahko tudi pomembna zvrst uporabna pri vseh predmetih v izobraževanju.

Učenci uporabijo video, zvok, slike in glasbo za pripravo svoje video reportaže. Take reportaže, raziskave je morda smiselno uporabiti za:

  •       poročanje o obdelanih učnih vsebinah v daljšem obdobju
  •      raziskovanje določene učne snovi, vsebine, poizkusov
  •      poizvedovalne naloge (inquiry tasks, video inquiry), poiskati odgovor na določeno strokovno všprašanje
  •       razlago določenega procesa, problema
  •       poročilo o ekskurziji, obisku inštitucije
  •       poročilo o prebrani knjigi, članku
  •        mnenja o določeni temi, odnosov
  •        predstavitvi projekta, skupine, dosežka
  •        

Prednosti takih reportaž, raziskav so možnosti, da učenci z zvočnimi in video posnetki izražajo svoje mnenje, znanje, izkušnje in ne le z zapisom. Torej za vse, ki imajo težave s pisanjem in lažje pripovedujejo o svojih dosežkih, raziskavah, je uporaba video reportaže, raziskave veliko primernejši način poročanja. Za vsebinsko dobro reportažo pa morajo zapisati dobre oporne točke ali scenarij, torej so primorani tudi pisati.

Poleg tega ta način omogoča tudi izražanje ideje z zvokom, govorom, vizualnimi elementi in morda celo glasbo. Je torej precej kompleksna naloga, ki pa nudi večplasten, projekten pristop do učenja in posredovanja znanja.

Učitelj učencem:

  •      daje iztočnice, ideje in da napotke o ključnih vsebinah
  •       opredeli časovni okvir, dolžino izdelka
  •       ponudi programe in tehnične možnosti izvedbe naloge
  •       predlaga izdelavo scenarija video naoge
  •      opredeli tip izdelka (mp4)
  •       opozori na avtorske pravice uporabljenega gradiva

Pred izdelavo je smiselno učencem dati nekaj navodil za izdelavo videa, ki sem jih že objavila v tem prispevku

Za izdelavo takih reportaž lahko uporabimo različna orodja, od enostavnejših do bolj strukturiranih. V naslednji prispevkih se bom omejila na tri orodja:

  1. Adobe Spark
  2. Flipgrid
  3. Movie Maker 2020