Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

nedelja, 5. april 2020

Interaktivni video

INTERAKTIVNI VIDEO - VIDEO Z DODANIMI ELEMENTI 


Video razlage, ki jih pripravljamo za učence, ki se učijo od doma, lahko obogatimo z različnimi interaktivnimi elementi in s tem dodatno omogočamo aktivnejše učenje. Situacija je tako bolj primmerljiva s poukom v razredu, saj sproti preverjamo, če so snov razumeli in jih spodbujamo h kritičnemu in aktivnemu usvajanju znanja. Spodnja slika prikazuje pomen posameznih aktivnosti pri učenju in vpliv na kakovost učenja in posledično znanja. 


Na kakšen način torej lahko izboljšamo aktivnost učencev pri učenju s pomočjo video razlag?

Obstajajo spletni portali, ki ponujajo posebno storitev, dodajanje interaktivnih elementov in vsebin video posnetkom. 


Učitelj ustvari račun v tem okolju, platformi in kreira razrede, nato pa pripravi posebne naloge za učence s pomočjo dodajanja aktivnih elementov v posamezne dele vide, kot so dva tipa kviza, z več možnimi odgovori (multiple coice) ali odprto vprašanje z zapisom (open questions), dodaja lahko povezave do spletnih strani, ali dodatna besedna navodila, spodbuja razmišljanje in zapis idej pri bolj strukturiranih snoveh, predmetih. 

Ko opremi video razlago z zgoraj omenjenimi elementi ga dodeli svojim učencem (razredu). Učenci se morajo prijaviti v sistem, če želi učitelj spremljati rezultate. V primeru, da rezultatov ne spremlja, pa interaktivni video deli javno s pomočjo povezave. 

Aktivno sem uporabljala  predvsem Edpuzzle Ted Ed in iSlocollective, vse tri platforme omogočajo tudi brezplačno rabo.  Z izkušnjo  sem bila zadovoljna. 

EDPUZZLE 

Primer vprašanj, nalog v EdPuzzle

EDpuzzle je učinkovita in enostavna video platforma, ki učiteljem pomaga prihraniti čas, povečati angažiranost v učilnici in izboljšati učenje učencev prek video lekcij. Program EDpuzzle zbira tudi podatke, ko jih študenti gledajo in komunicirajo z videoposnetkom. Najboljše od vsega, popolnoma brezplačno!

Naj na kratko opišem postopek in uporabo. 
Učitelj oblikuje razrede in dodaja video posnetkom interaktivne elemente na računalniku. Učenci pa dostopajo do teh posnetkov na telefonu, tablicah ali na računalniku. 

Uporabljamo video posnetke, ki so objavljeni v:
YouTube, Khan AcademyNational Geographic, TED Talks, Veritasium, 
Numberphilein Crash Course
Priporočljivo je najprej preizkusiti z že objavljenim videom na YouTubu. Naj bo povezan s snovjo, ki jo obravnavamo in je namenjen razširjeni obravnavi snovi. Pazimo, da posnetek ni predolg. 

Torej, če želimo uporabiti svoj video, ga moramo objaviti na enem izmed naštetih kanalov. 

Sistem nam omogoča uporabo gradiva pri delu na daljavo ali pa v učilnici, ko učitelj preverja napredek učencev v realnem času, učenci pa se učijo individualno v svojem tempu. Pegleden prikaz po posameznih učencih in odgovorih na vprašanja in naloge je dostopen v posebnem zbirniku Gradebook. 

Primer inteaktivnega videa, ki sem ga naredila za seminar. 


Dodatne informacije na temo uporabe Edupuzzle v angleščini. 
Nick's Picks for Educational Technology

TED ED LESSON

TED-Ed je knjižnica s 1.000+ izobraževalnih videoposnetkov ter edinstvena platforma za učitelje in vzgojitelje, da lahko dodajajo lastna vprašanja, kvize za kateri koli YouTube video ali dodajajo na že obstoječo lekcijo TED-Ed.

To je zbirka lekcij, ki so jih ustvarili uporabniki TED-Ed z uporabo videoposnetka, ki so ga našli na YouTubu. Zbirka primerov dobre prakse je na razpolago vsem uporabnikom.

Kdorkoli z uporabniškim računom TED.com lahko ustvari zasebno lekcijo na TED-Edu z videom, ki ga najde ali sam objavi na YouTubu.

Platforma ponuja iskalnik, s katerim lahko poiščete ustrezen video ali vpišete njegov URL. Nato pričnete z dodajanjem elemengtov na določeno točko v videu. Dodajate lahko različne aktivnosti od dodatnih uvodnih in zaključnih pojasnil, spletnih povezav, slik, namigov za razpravo, pa do kviza z dvemi tipi vprašanj, vprašanja z več izbirami ali odprta vprašanja, ko je potrebno vpisati odgovor..

Učitelj posreduje učencem povezavo preko e-pošte ali drugega sistema obveščanja. Sistem generira pegleden prikaz odgovorov na vprašanja in naloge. 

Shematski prikaz možnosti vstavljanja elementov v video.





Pa še primer, ki sem ga izdelala s tem orodjem. 

https://ed.ted.com/on/hLL2tD5G 


iSLOCOLLECTIVE




iSlocollective je platforma, ki ponuja veliko delovnih listov, powerpoint predstavitev za angleščino, poleg tega pa tudi bogat izbor interaktivne video lekcij za učenje slovnice in besedišča za različne stopnje in nivoje. Iz videa, ki je v angleščini sistem sam izloči besedilo, ki ga lahko uporabimo za utrjevanje slovnice ali besedišča. 

Primer za pokušino



SPIRAL

Spiral je platforma z zelo bogatim naborom aktivnosti na enem mestu. Omogoča uporaben in enostaven način formativnega pcenjevanja znanja s pomočjo peti različnih aktivnosti, ki omogočajo komuniciranje med učiteljem in učencem in sprotno preverjanje razumevanja predstavljene snovi. Spiral je brezplačna aplikacija, ki omogoča ustvarjanje učilnic, vključevanje učencev vanje, sinhrono in asinhrono rabo obravnavanih gradiv in dodeljevanje le teh učencem. 
Aplikacije omogoča učencem sodelovati v vsakodnevnih učnih dejavnostih. Učitelju pa daje pregled nad znanjem in razumevanjem snovi.
Aplikacija omogoča 5 različnih aktivnosti

Quickfire lite
omogoča hitro simultano sodelovanje celotnega razreda pri odgovoru na zastavljeno vprašanje.

Quickfire
omogoča hitro preverjanje znanja s kvizom, ki omogoča sedem tipov vprašanj.

Discussion
Zelo učinkovito orodje s katerim lahko ustvarite interaktivne predstavitve ali jih naložite, jih delite z učenci v razredu ali za domačo nalogo. Ob posamezni strani, temi zastavite temo za razpravo, ki jo učenci zabeležijo v sistem, ki kasneje daje vpogled v vsebino razprave. Učeitelj sodelovanje lahko  tudi ocenjuej in komentira. 

Team Up
Učenci v skupinah ustvarijo in delijo skupne predstavitve s pomočjo PCjev, tablic ali pametnih telefonov.

Clip
Učitelj opremi video razlago z interaktivnimi elementi in spremlja uspešnost dela učencev.  

Primer interaktivnega videa, ki sem ga pripravila za ino izmed skupin učiteljev. Vstopite kot gostje in si oglejte primer. 

Primeri video razlag

VIDEO RAZLAGE TAKO ALI DRUGAČE

YOUTUB KOT ORODJE 

Kratka razlaga, kako objavim in urejam video na YouTubu: 

https://drive.google.com/open?id=1Qk2eToHt8sBtkAt2btnT6iDfs04nw7d0

Naše video razlage lahko urejamo tudi na našem prenosniku s pomočjo Windows programa Moviemaker, ki je enostaven za uporabo. 



PRIMERI RAZLIČNIH PRISTOPOV VIDEO RAZLAG

snemanje s pomočjo Smartbordove programske opreme in  Screen-cast-O-Matic orodja
primer enega videoklipa video razlage pri matematiki - deli celote

Kot lahko vidite je učiteljica pripravila niz strani v programski opremi Smart Notebook na računalniku. Vsaka stran ima določene elemente, ki so delno skriti in jih ob razlagi povleče v vidno polje, občasno pa po polju tudi prostoročno piše. Tako poveča pozornost učencev na dogajanje, podobno kot to nastaja na tabli v razredu. Paziti je treba, da na ena zaslonsko sliko ne damo preveč elementov.  

snemanje v razredu ob tabli in flipchartu z digitalno kamero


V teh dveh primerih, ki so primernejši za starejše učence in dijake ali študente, nastaja razlaga sproti na tabli in na flipchartu. Pri tem je potrebno dobro načrtovati in imeti ustrezno digitalno kamero, ki spremlja tudi gibanje.

snemanje z iPadom in appom ExplainEverything 


V tem primeru je vključen le zvok brez videa, kar lahko storimo tudi pri uporabi Screen-cast-o-matic orodja. 

Nekaj dobrih primerov video razlag za 

MATEMATIKA
  1. Ulomki - dodatna razlaga
  2. Premo in obratno sorazmerje
  3. Sklepni račun
  4. Procentni račun
  5. Romb
  6. Deljenje ulomkov
SLOVENŠČINA


Video razlaga - ključ do uspešne šole na daljavo

VIDEO RAZLAGA OD IDEJE, IZVEDBE DO UPORABE


Kako narediti video posnetke, ki bodo vašim učencem všeč in v pomoč pri učenju in jim nadomestili razlago v razredu, ki v takih razmerah ni mogoča?

Proceduralna vprašanja pred izdelavo:
  • Kaj / katere sklope snovi boste izdelali v obliki video razlage?
  • Kako jo boste posneli?
  • Kakšen bo tipičen potek dela?
  • Kje boste objavili svoja video predavanja?
  • Kako si bodo učenci ogledali videoposnetke?
  • Kako si boste prizadevali za refleksijo, poglobljeno dejavnosti, da bodo učenci razmišljali o tem, kaj so se naučili?
  • Kaj če…?

Nekaj pomembnih namigov za izdelavo posnetkov razlage učne snovi.

KAJ - Letne priprave - krajši sklopi

Podrobno analizirajte letno pripravo predmeta, izberite krajše sklope snovi primerne za video razlago. Ni vsaka snov primerna za izdelavo video razlage. Načrtujte, katero učno snov bi lahko učinkovito predstavili v obliki krajših video posnetkov. Razmislite o namenu in ciljih videoposnetka.

Izbira teme in obseg snovi

Izberite temo, pazite na obseg.
Kakšna naj bo dolžina posnetka? Najidealnejša dolžina je med najkrajšim 3 minutni in najdaljšim 10 minutnim posnetkom.

Tri minute je idealna dolžina, pri daljših posnetkih se pozornost učečega zmanjša. 3 minutni video je nekako 500 besed

KAKŠEN POTEK - Izdelava scenarija

Naslednji korak je izdelava scenarijaod uvoda, jedra do zaključka z osnovnimi opornimi točkami. Pri prvih poskusih snemanja je priporočljivo pripraviti celotno besedilo, saj bo snemaje potekalo brez zapletov in po načrtu (podobno kot na TV, ko napovedovalec bere poročilo  s pomočjo 'trotel bobna' :) ) . 

Primer matematika 1.trilatje: 

1, posnetek
Pozdravljeni učenci.
Danes bomo na malce drugačen način obravnavali novo snov iz matematike.
Dobro me poslušajte, osvojeno znanje pa prinesite k pouku. Govorili bomo o delih celote.  (POKAŽI NASLOV)
Ponovimo najprej, kar že znamo.
Spomnimo se:
Pico razdelimo na dva enaka dela. (KLIKNI POLOVICO)Torej na pol.
Vsakemu od enakih delov je ime polovica. Dve enaki polovici skupaj sestavljata celoto.
Zapišimo. ½ (ZAPIŠI)
Kako pa smo pico razdelili na četrtine? (KLIKNI NA PICO)
Naša pica je razdeljena na štiri enake dele. Vsak od enakih delov se imenuje četrtina.
Celoto sestavljajo štiri četrtine. (ZAPIŠI) 1/4

Organizacija tematike na sklope 

Najbolje je, da svojo video razlago razdelite na sklope, kot to počnete, ko pripravljate predstavitev s pomočjo Powerpointa. Ena stran en del vsebine, stran / diapozitiv naj ne bo prenatrpana z vsebino. Načrtujte število sklopov,  strani/diapozitivov, izberite ustrezne vizualne elemente, animacije, gradiva za nazorno in zanimivo predstavitev razlage.  Načrtujte čas. 

 Predpriprava na izdelavo video razlage
  • Pred snemanjem pripravite ustrezno vizualno gradivo (ppt, pdf, animacije, grafe, slikovno gradivo…)
  • Natipkajte vezno besedilo, pazite na dolžino. 
  • Izberite orodje / program, ki vam bo služilo za podlago (powerpoint, programska oprema pametne table, urejevalnik besedil, spletna stran, aplikacije, prosto dostopne programske opreme kot npr: Open Sancore...)
  • zdelajte posamezne strani/diapozitive na izbranem orodju, programu. 
  • Izberite primerno orodje, naprave za snemanje; (npr.: Screen-cast_o_Matic...), primerno orodje za zaslonsko snemanje, če ste se odločili uporabiti določene podlage na računalniku, tablici, telefonu. Preverite, ali vključujejo glas in / ali video in se odločite, kaj od naštetega boste uporabili.
  • Pred pričetkom najprej preizkusite možnosti z nekaj poskusnimi posnetki. 
Nasveti za snemanje videa

ZVOK


Zvok
je eden pomembnejših prvin posnetkov. Govorite jasno, sproščeno in angažirano (podobno kot to počnete v razredu). 


Uporabite dober mikrofon (pametni telefoni in tablice imajo vgrajen dober mikrofon, pri prenosnikih in računalnikih, pa je lahko težava, moteči so šumi, tipkanje, miška...). Če uporabljate mikrofon, naj bo blizu ust, rahlo spodaj in ob strani. Pazite, da se kabel in mikrofon ne dotikata vašega telesa ali oblačil. 


Izogibajte se uporabi vgrajenega mikrofona na prenosniku. Snemajte v manjšem prostoru, kjer ni motenj z okolice in v njem ne odmeva, saj je v nasprotnem primeru mikrofon pojača zvoke iz okolice. 

Med snemanjem zaprite vse programe in okna, ki niso vezani na snemanje, saj bo tako vse bolje teklo in ne bo zamika v glasu.


Poskrbite, da vaš ton glasu ni monoton: berite /govorite besedilo sproščeno, naravno. Govor je lahko malo hitrejši kot v normalnem govoru, saj si uporabnik lahko ponovno ogleda posnetek ali naredi premor. Poleg tega predvajalniki omogočajo tri stopnje hitrosti predvajanja, tako si lahko vsak posamezno prilagaja hitrost. 

VIDEO
Snemanje krajših video posnetkov - videoklipov

Pred snemanjem pripravite vso opremo in jo preverite. V našem primeru bomo uporabil
  • za podlago z gradivi (besedilo, slike, animacije, povezave...( npr.: Smartbook Notebook, ali druga programska oprema pametnih tabel, brezplačn Open Sancore orodje (deluje podobno kot programska oprema pametnih tabel)

  • za snemanje zaslona Screencast-O-Matic - namizna verzija

Pomagate si lahko s pripravo besedila scenarija na tablici, telefonu, ki ga postavite nad prenosnik, da lahko zlahka berete ali uporabite oporne točke. 





Snemajte posamezne kratke videoklipe ena stran/diapozitiv en videoklip. Ko poženete zaslonsko snemanje, najprej potiho preštejte do 3 in šele nato začnite z razlago, saj boste tako imeli večjo možnost za kasnejše urejanje videa. 

Kratke video posnetke poimenujte (npr. glagol1, glagol2, ...)in shranite vsakega posebej v za to namenjeno mapo (npr. glagol). 

Če naredite napako, se ustavite, počakajte trenutek (štejte do 3) in nato ponovno snemajte omenjeni del. Napake bomo odstranili kasneje z rezanjem video posnetkov pri urejanju celotnega posnetka.

Pri različnih šolskih predmetih snemanje poteka različno. Na primer pri matematiki lahko reševanje določenega matematičnega primera poteka s snemanjem direktnega zapisa na papir z uporabo kamere. Lahko seveda posnamemo tudi razlago na šolski tabli, a je tu pogosto težava vidnost, saj učitelj z roko ali telesom prekriva določeno vsebino na tabli. Tudi v takem primeru razdelimo snemanje na posamezne korake reševanja, saj le tako učenec zmore razumeti zapletenejšo razlago. Podobno je pri vseh predmetih, kjer je zapis ali reševanje problema, naloge nujno opravljeno na tabli ali v zvezku. 

Video razlage lahko ustvarjate tudi skupaj s kolegom učiteljem. Posnetki, v katerih se pogovarjata dva učitelja na določeno temo. To tehniko uporabljajo radijske postaje pri dopoldanskih pogovornih oddajah. Skupaj s kolegom torej lahko ustvarite kakovostne videoposnetke. Eden lahko prevzame vlogo "učenca", drugi pa je učitelj.

UREJANJE, IZDELAVA IN OBJAVA VIDEO RAZLAGE

Izbira ustrezne opreme za urejanje videa

Odločite se, katero programsko opremo, aplikacijo boste uporabili za izdelavo celotne video razlage (video editors, Movie maker, Youtube, različne aplikacije na m- napravah...). 

V našem primeru bomo uporabili orodje MovieMaker. Kratko video navodilo za rabo.

Sledi urejanje in združevanje posameznih krajših video posnetkov v celoto. Pomembno je  Izogibajte se pretirani uporabi učinkov, saj uporaba učinkov in trikov lahko ovira učence in jih odvrača od učenja.

Uporabite ustrezno resolucijo, ki omogoča ustrezen kompromis za jasnost predstavitve na različnih napravah.

Skrbite, da bo video enostaven, posnetkom pa dodajte kanček humorja, saj bo video tako bolj privlačen.

Oglejte si posnetek, ga uredite, izločite vse nepotrebne ali nejasne dele, naj bo predstavitev kratka, jasna, poučna in zanimiva. 
Na začetku video razlage jasno predstavite cilje in namen razlage. 
Na koncu videa pa dodajte zasln z osnovnimi podatki kot so razred, snov, uporabljeno gradivo, orodja in datum izdelave, saj vam bo to prišlo prav v naslednjih letih uporabe.

KJE - Objava ali posredovanje video razlage učencem

Odločite se, kje boste objavili svoje posnetke. Če uporabljate na primer YouTube za učitelje, zberite ustrezno ime  za  kanal, ki bo vseboval te vrste video posnetkov. Obstaja tudi veliko drugih video gostovanj na spletnih straneh, (Dropbox, Google Drive, Instagram, FaceBook...) upoštevajte in prepričajte se, ali so zanesljivi in varni (Google Drive, Dropbox,...). Od tu lahko video razlage objavite v svoji spletni učilnici ali podobnih e-okoljih.

Posnetku pri objavi določite ustrezno CC licenco.

Kako objaviti na YouTubu, navodilo

Za zaključek

Ne bodite preveč kritični, ustvarite video razlage, saj jih pripravljate za svoje učence, ki vas dobro poznajo in vas spoštujejo. Zadovoljni boste! Učinkuje podobno kot razlaga v razredu. Uspeh ne bo izostal. 

Razmislite, kako bodo učenci uporabili gradivo in kakšno refleksijo pričakujete na temo snovi. Ocenite količino snovi, ki je primerna za tak način učenja, učenci obvezno potrebujejo več časa in manjšo količino snovi. 

Priporočljivo je, organizirati krajše videokonference (sinhron stik z učenci), ki omogočajo neposreden uvod v snov, razčiščevanje vprašanj in nalog, ki sledijo delu doma in način povratnih informacij o rezultatih učenja. 

Učence seznanite z možnostjo validacije dela in izdelkov, predstavite jasna, pravočasna pravila, omogočite pravočasno povratno informacijo (feedback) o napredku in omogočite spodbude za utrjevanje težjih delov snovi posameznemu učencu. 

Vem, tak način dela zahteva veliko novih znanj, spretnosti in vzame veliko, veliko časa, posebej na začetku. Vendar pa zagotavljam, da se vse omenjeno obrestuje, še posebej, ko se z leti nabere veliko takega e-gradiva, ki ga lahko sčasoma še obogatimo in mu dodajamo nove vsebine. 

Če povzamem celoten postopek. 

IZVEDBA PO KORAKIH PRI OBRNJENEM UČENJU

- izbor
teme z okvirno pripravo
- izdelava scenarija
- izbor orodja za snemanje
- snemanje video razlage,
- obdelava in objava videa,
- posredovanje videa
- izdelava DL za spremljanje videa,
- vprašanja učencev
- delo v razredu – nabor aktivnosti, izvedba,

- evalvacija in refleksija - mnenja učencev, staršev, učitelja

ORODJA IN NAPRAVE ZA SNEMANJE
pametni telefon
digitalni fotoaparat,
tablica
PC + orodje za zaslonsko snemanje
orodje za snemanje podcastov
ustrezna aplikacijo na m-napravah
digitalna kamera
Orodja / programi za obdelavo videa

IZDELAVA VIDEO RAZLAGE 

PRED snemanjem

Načrtujemo učno snovteme (pazimo na obseg) za predstavitev v obliki krajših video posnetkov. Razmislimo o namenu in ciljih videoposnetka.
Načrtujemo dolžino posnetka (najmanj 3 do največ 10 minut)
Pripravimo ustrezno vizualno gradivo (ppt, pdf, animacije, slikovno gradivo…)
Napišemo vezno besedilo.
Izberemo primerno orodje /program, naprave za snemanje; preverimo, ali vključujejo glas in / ali video. Preizkusimo z nekaj poskusnimi posnetki.
MED snemanjem
Zvok je eden pomembnejših prvin posnetkov. Govorimo jasno, sproščeno in angažirano (podobno kot to počnemo v predavalnici). Uporabimo dober mikrofon.

Med snemanjem zapremo vse programe in okna, ki niso vezani na snemanje, saj bo tako vse bolje teklo in ne bo zamika v zvočnem posnetku.
Izogibajmo pretirani uporabi učinkov, saj to študenta odvrača od učenja. Za video uporabimo resolucijo 800X600, ki je ustrezen kompromis za jasnost predstavitve.
Skrbimo, da bo video enostaven posnetkom pa dodajte kanček humorja,  saj bo video razlaga tako bolj privlačna.

PO snemanju
Oglejmo si posnetek, ga uredimo, izločimo vse nepotrebne ali nejasne dele, predstavitev naj bo kratka, jasna, poučna in zanimiva.
Odločite se, kje boste objavili svoje posnetke (YouTube, Vimeo,…) izberimo ustrezno za YouTube kanal.
Posnetku pri objavi določite ustrezno CC licenco.
Povezavo delimo s študenti. Po možnosti video obogatimo še z gradivi in vprašanji (TedEd).

MOŽNOSTI POSREDOVANJA VIDEO RAZLAGE
 Z elektronska pošta
Poznamo in uporabljamo
Omejitev velikosti priponke (Gmail 25MB, Arnes 30MB)
Poznati moramo naslove
Slab nadzor
Storitve za pošiljanje velikih datotek
Arnes FileSender, WeTransfer
Poznati moramo naslove ali objavimo povezavo
Velikost priponk (10/100GB, 2GB)
Časovna omejitev
Vedno na voljo
Nadzor
Spletne učilnice
Omogoča veliko več
Študenti morajo biti vključeni
„Preveč“ samo za deljenje videa
Aktivnosti
Razširjenost Moodla v  Sloveniji
Oblačne storitve za shranjevanje
Dropbox, Google Drive, Arnes Mapa (!), Box,…
Enostavno deljenje
Omejen prostor (ali €€€)
Urejenost
Družabna omrežja
Razširjenost
Prisotnost mladih
Preprostost za uporabo
Prostor (npr. Facebook do 1GB ali 20 min, YouTube do 128GB, Google+ do 15 min ne šteje)