VIDEO RAZLAGE TAKO ALI DRUGAČE YOUTUB KOT ORODJE Kratka razlaga, kako objavim in urejam video na YouTubu: https://drive.google.com/open?id=1Qk2eToHt8sBtkAt2btnT6iDfs04nw7d0 Naše video razlage lahko urejamo tudi na našem prenosniku s pomočjo Windows programa Moviemaker, ki je enostaven za uporabo.
PRIMERI RAZLIČNIH PRISTOPOV VIDEO RAZLAG snemanje s pomočjo Smartbordove programske opreme in Screen-cast-O-Matic orodja
primer enega videoklipa video razlage pri matematiki - deli celote
Kot lahko vidite je učiteljica pripravila niz strani v programski opremi Smart Notebook na računalniku. Vsaka stran ima določene elemente, ki so delno skriti in jih ob razlagi povleče v vidno polje, občasno pa po polju tudi prostoročno piše. Tako poveča pozornost učencev na dogajanje, podobno kot to nastaja na tabli v razredu. Paziti je treba, da na ena zaslonsko sliko ne damo preveč elementov.
snemanje v razredu ob tabli in flipchartu z digitalno kamero
V teh dveh primerih, ki so primernejši za starejše učence in dijake ali študente, nastaja razlaga sproti na tabli in na flipchartu. Pri tem je potrebno dobro načrtovati in imeti ustrezno digitalno kamero, ki spremlja tudi gibanje.
snemanje z iPadom in appom ExplainEverything
V tem primeru je vključen le zvok brez videa, kar lahko storimo tudi pri uporabi Screen-cast-o-matic orodja.
Kako narediti video posnetke, ki bodo vašim učencem všeč in v pomoč pri učenju in jim nadomestili razlago v razredu, ki v takih razmerah ni mogoča? Proceduralna vprašanja pred izdelavo:
Kaj / katere sklope snovi boste izdelali v obliki video razlage?
Kako jo boste posneli?
Kakšen bo tipičen potek dela?
Kje boste objavili svoja video predavanja?
Kako si bodo učenci ogledali videoposnetke?
Kako si boste prizadevali za refleksijo, poglobljeno
dejavnosti, da bodo učenci razmišljali o tem, kaj so se naučili?
Kaj če…?
Nekaj pomembnih namigov za
izdelavo posnetkov razlage učne snovi.
KAJ - Letne priprave - krajši sklopi
Podrobno analizirajte letno pripravo predmeta, izberite krajše sklope snovi primerne za video razlago. Ni vsaka snov primerna za izdelavo video razlage. Načrtujte, katero učno snov bi lahko učinkovito predstavili v obliki krajših video posnetkov. Razmislite
o namenu in ciljihvideoposnetka.
Izbira teme in obseg snovi
Izberitetemo, pazite na obseg.
Kakšna naj bo dolžina posnetka? Najidealnejša dolžina je med najkrajšim 3 minutni in najdaljšim 10 minutnim posnetkom.
Tri minute je idealna dolžina, pri daljših posnetkih se pozornost učečega zmanjša. 3 minutni video je nekako 500 besed.
KAKŠEN POTEK - Izdelava scenarija
Naslednji korak je izdelava scenarija, od uvoda, jedra do zaključka z osnovnimi opornimi točkami. Pri prvih poskusih snemanja je priporočljivo pripraviti celotno besedilo, saj bo snemaje potekalo brez zapletov in po načrtu (podobno kot na TV, ko napovedovalec bere poročilo s pomočjo 'trotel bobna' :) ) .
Primer matematika 1.trilatje:
1, posnetek
Pozdravljeni učenci.
Danes bomo na malce drugačen način obravnavali
novo snov iz matematike.
Dobro me poslušajte, osvojeno znanje pa
prinesite k pouku. Govorili bomo o delih celote. (POKAŽI NASLOV)
Ponovimo najprej, kar že znamo.
Spomnimo se:
Pico razdelimo na dva enaka dela. (KLIKNI POLOVICO)Torej na pol.
Vsakemu od enakih delov je ime polovica. Dve enaki
polovici skupaj sestavljata celoto.
Zapišimo. ½ (ZAPIŠI)
Kako pa smo pico razdelili na četrtine? (KLIKNI NA PICO)
Naša pica je razdeljena na štiri enake dele.
Vsak od enakih delov se imenuje četrtina.
Celoto sestavljajo štiri četrtine. (ZAPIŠI) 1/4
Organizacija tematike na sklope
Najbolje je, da svojo video razlago razdelite na sklope, kot to počnete, ko pripravljate predstavitev s pomočjo Powerpointa. Ena stran en del vsebine, stran / diapozitiv naj ne bo prenatrpana z vsebino. Načrtujte število sklopov, strani/diapozitivov, izberite ustrezne vizualne elemente, animacije, gradiva za nazorno in zanimivo predstavitev razlage. Načrtujte čas.
Izberite orodje / program, ki vam bo služilo za podlago (powerpoint, programska oprema pametne table, urejevalnik besedil, spletna stran, aplikacije, prosto dostopne programske opreme kot npr: Open Sancore...)
zdelajte posamezne strani/diapozitive na izbranem orodju, programu.
Izberite primerno orodje, naprave za snemanje; (npr.: Screen-cast_o_Matic...), primerno orodje za zaslonsko snemanje, če ste se odločili uporabiti določene podlage na računalniku, tablici, telefonu. Preverite, ali vključujejo
glas in / ali video in se odločite, kaj od naštetega boste uporabili.
Pred pričetkom najprej preizkusitemožnosti z
nekaj poskusnimi posnetki.
Nasveti za snemanje videa
ZVOK
Zvok je eden pomembnejših prvin posnetkov. Govorite
jasno, sproščeno in angažirano (podobno kot to počnete v razredu). Uporabite dober mikrofon (pametni telefoni in tablice imajo vgrajen dober mikrofon, pri prenosnikih in računalnikih, pa je lahko težava, moteči so šumi, tipkanje, miška...).Če uporabljate mikrofon, naj bo blizu
ust, rahlo spodaj in ob strani. Pazite, da se kabel in mikrofon ne dotikata
vašega telesa ali oblačil.
Izogibajte se uporabi vgrajenega
mikrofonana prenosniku. Snemajte v manjšem prostoru, kjer ni motenj z okolice in v njem ne odmeva, saj je v nasprotnem primeru mikrofon pojača zvoke iz okolice. Med snemanjem zaprite vse programe in okna, ki niso vezani na snemanje, saj bo tako vse bolje teklo in ne bo zamika v glasu.
Poskrbite, da vaš ton glasuni monoton: berite /govorite besedilo sproščeno, naravno. Govor je lahko malo hitrejši kot v normalnem govoru, saj si uporabnik lahko ponovno ogleda posnetek ali naredi premor. Poleg tega predvajalniki omogočajo tri stopnje hitrosti
predvajanja, tako si lahko vsak posamezno prilagaja hitrost. VIDEO Snemanje krajših video posnetkov - videoklipov
Pred snemanjem pripravite vso opremo in jo preverite. V našem primeru bomo uporabil
za podlago z gradivi (besedilo, slike, animacije, povezave...( npr.: Smartbook Notebook, ali druga programska oprema pametnih tabel, brezplačn Open Sancore orodje (deluje podobno kot programska oprema pametnih tabel)
za snemanje zaslona Screencast-O-Matic - namizna verzija
Pomagate si lahko s pripravo besedila scenarija na tablici, telefonu, ki ga postavite nad prenosnik, da lahko zlahka berete ali uporabite oporne točke.
Snemajte posamezne kratke videoklipe ena stran/diapozitiv en videoklip. Ko poženete zaslonsko snemanje, najprej potiho preštejte do 3 in šele nato začnite z razlago, saj boste tako imeli večjo možnost za kasnejše urejanje videa.
Kratke video posnetke poimenujte (npr. glagol1, glagol2, ...)in shranite vsakega posebej v za to namenjeno mapo (npr. glagol). Če naredite napako, se ustavite, počakajte trenutek (štejte do 3)in nato ponovno snemajte omenjeni del. Napake bomo odstranili kasneje z rezanjem video posnetkov pri urejanju celotnega posnetka. Pri različnih šolskih predmetih snemanje poteka različno. Na primer pri matematiki lahko reševanje določenega matematičnega primera poteka s snemanjem direktnega zapisa na papir z uporabo kamere. Lahko seveda posnamemo tudi razlago na šolski tabli, a je tu pogosto težava vidnost, saj učitelj z roko ali telesom prekriva določeno vsebino na tabli. Tudi v takem primeru razdelimo snemanje na posamezne korake reševanja, saj le tako učenec zmore razumeti zapletenejšo razlago. Podobno je pri vseh predmetih, kjer je zapis ali reševanje problema, naloge nujno opravljeno na tabli ali v zvezku. Video razlage lahko ustvarjate tudi skupaj s kolegom učiteljem. Posnetki, v
katerih se pogovarjata dva učitelja na določeno temo. To tehniko uporabljajo
radijske postaje pri dopoldanskih pogovornih oddajah. Skupaj s kolegom torej
lahko ustvarite kakovostne videoposnetke. Eden lahko prevzame vlogo
"učenca", drugi pa je učitelj.
UREJANJE, IZDELAVA IN OBJAVA VIDEO RAZLAGE
Izbira ustrezne opreme za urejanje videa
Odločite se, katero programsko opremo, aplikacijo boste uporabili za izdelavo celotne video razlage (video editors, Movie maker, Youtube, različne aplikacije na m- napravah...). V našem primeru bomo uporabili orodje MovieMaker. Kratko video navodilo za rabo.
Sledi urejanje in združevanje posameznih krajših video posnetkov v celoto. Pomembno je Izogibajte se pretirani uporabi
učinkov, saj uporaba učinkov in trikov lahko ovira učence in jih odvrača od učenja.
Uporabite ustrezno resolucijo,
ki omogoča ustrezen kompromis za jasnost predstavitve na različnih napravah.
Skrbite, da bo video enostaven,posnetkom pa dodajte kanček
humorja, saj bo video tako bolj privlačen.
Oglejte si posnetek, gauredite, izločite vse nepotrebneali nejasnedele, naj bo
predstavitevkratka, jasna, poučnain zanimiva.
Na začetku video razlage jasnopredstavite cilje in namen razlage.
Na koncu videa pa dodajte zasln z osnovnimi podatki kot so razred, snov, uporabljeno gradivo, orodja in datum izdelave, saj vam bo to prišlo prav v naslednjih letih uporabe.
KJE - Objava ali posredovanje video razlage učencem
Odločite se, kje boste objavili svoje posnetke. Če uporabljate na primer YouTube za učitelje, zberite
ustrezno ime za kanal, ki bo vseboval te vrste video posnetkov. Obstaja tudi veliko drugih video gostovanj na spletnih straneh, (Dropbox, Google Drive, Instagram, FaceBook...) upoštevajte in prepričajte se, ali so zanesljivi in varni (Google Drive, Dropbox,...). Od tu lahko video razlage objavite v
svoji spletni učilnici ali podobnih e-okoljih.
Ne bodite preveč kritični,
ustvarite video razlage, saj jih pripravljate za svoje učence, ki vas dobro poznajo in vas spoštujejo. Zadovoljni boste! Učinkuje podobno kot razlaga v razredu. Uspeh
ne bo izostal. Razmislite, kako bodo učenci uporabili gradivo in kakšno refleksijo pričakujete na temo snovi. Ocenite količino snovi, ki je primerna za tak način učenja, učenci obvezno potrebujejo več časa in manjšo količino snovi. Priporočljivo je, organizirati krajše videokonference (sinhron stik z učenci), ki omogočajo neposreden uvod v snov, razčiščevanje vprašanj in nalog, ki sledijo delu doma in način povratnih informacij o rezultatih učenja. Učence seznanite z možnostjo validacije dela in izdelkov, predstavite jasna, pravočasna pravila, omogočite pravočasno povratno informacijo (feedback) o napredku in omogočite spodbude za utrjevanje težjih delov snovi posameznemu učencu.
Vem, tak način dela zahteva veliko novih znanj, spretnosti in vzame veliko, veliko časa, posebej na začetku. Vendar pa zagotavljam, da se vse omenjeno obrestuje, še posebej, ko se z leti nabere veliko takega e-gradiva, ki ga lahko sčasoma še obogatimo in mu dodajamo nove vsebine. Če povzamem celoten postopek. IZVEDBA PO KORAKIH PRI OBRNJENEM UČENJU - izbor
teme z okvirno pripravo
- izdelava
scenarija
- izbor
orodja za snemanje
- snemanje
video razlage,
- obdelava in objava videa,
- posredovanje
videa
- izdelava
DL za spremljanje videa,
- vprašanja učencev
- delo
v razredu – nabor aktivnosti,
izvedba,
- evalvacija
in refleksija - mnenja učencev, staršev, učitelja
ORODJA IN NAPRAVE ZA SNEMANJE
•pametni
telefon
•digitalni
fotoaparat,
•tablica
•PC
+ orodje za zaslonsko snemanje
•orodje
za snemanje podcastov
•ustrezna
aplikacijo na m-napravah
•digitalna kamera
•Orodja
/ programi za obdelavo videa
IZDELAVA VIDEO RAZLAGE PREDsnemanjem
Načrtujemoučnosnov
– teme(pazimonaobseg) zapredstavitev v oblikikrajšihvideo
posnetkov. Razmislimoo namenu
in ciljihvideoposnetka.
Načrtujemo
dolžinoposnetka(najmanj 3 do največ 10 minut)
Intervju na radiu Koper - O obrnjenem učenju, Viljenka
Video razlaga, ki jo učenec predela doma, sprosti čas za poglobljene aktivnosti, ko smo v razredu! To je bistven princip obrnjenega učenja.
Obrnjeno učenje / Flipped Learning sledi štirim stebrom (F-L-I-P):
1. Flexible Environment - Prilagodljivo okolje:
Vzpostavite okolje in časovne okvire, ki študentom
omogočajo, da po potrebi sodelujejo in razmišljajo o svojem učenju.
2.Learning
Culture - Učna kultura:
Študentom omogočite, da se vključijo v dejavnosti,
ne da bi bil učitelj v ospredju.Podprite te dejavnosti in jih z diferenciacijo in povratnimi
informacijami naredite dostopne vsem učencem.
3. Intentional content - Namenska vsebina Omogočite koncepte, ki prednostno nastopajo v neposrednem
pouku, da jih lahko učenci uporabijo tudi, ko so sami.
4.Professional Educator - Poklicni izobraževalec:
V razredu v realnem času poskrbite za neposreden dostop do posameznih učencev, skupin in celega razreda.
Izvajajte tekoče formativne oblike preverjanja znanja pri delu v razredu z opazovanjem
in s snemanjem podatkov, da boste to lahko uporabili pri pouku v prihodnje.