sreda, 15. julij 2020

USPOSABLJANJE UČITELJEV ZA UČENJE NA DALJAVO


Že daljčasa spremljam kakovostna gradiva Nika Peacheya, ki pogosto objavlja na temo IKT pri pouku jezika, uporabno pa je tudi pri vseh ostalih predmetih. Čeprav sem nekaj podobnega že napisala v svojem blogu iz lastnih izkušenj, menim, da bi lahko prišlo prav, če objavim tudi to gradivo, ki sem ga prevedla. 

Za kakovosten prehod iz fizične učilnice v virtualno učno okolje, morajo učitelji obvladati 6 glavnih področij spretnosti in znanja

 Okoljsko

• Mirna soba

• Dobra osvetlitev s prave strani

• Pravilno nameščena kamera

• Enostavno ozadje

• Brez zvočnih in gibalnih motenj

• Hladno in dobro prezračeno

 

Tehnično

• Uporabiti slušalke

• Uporabiti mikrofon

• Razumeti nastavitev

• Izklop zvoka / videa

• Odpravljati težav

• Deliti zaslon računalnika

• Deliti gradivo

• Omogočiti 'breakout rooms' ločene sobe (Zoom)

• Uporabiti zavihke brskalnika

• Ustvariti QR kode

• Izbrati digitalna orodja

• Varovati zasebnost

• Razumeti sledenja podatkov


Medosebno

• Nanašati se na osebnost kamere in projekta

• Vzpostaviti stik z očmi

• Uporabiti govorico telesa

• Paziti na pravo razdaljo do kamere

• Uporabiti glas

• Vstati in se gibati

• Razumevati odnose in team building

 

Pedagoško

• Ustvariti angažiranost in interakcijo med učenci

• Spremljati interakcijo učencev

• Dajati povratne informacije o uspešnosti učencev

• Oceniti in spremljati dolgoročni napredek

• Prilagoditi gradiva

• Razumevati izdelavo računalniško podprtih navodil

• Sestaviti mešano učenje (v živo in na daljavo)

• Razviti usposabljanje učencev in dobre učne navade

• Razviti portfelj učencev

 

Vedenjsko

• Slediti kodeksu ravnanja

• Spremljajti varnost, zasebnost, oblačenje učencev itd.

• Razumeti postopke poročanja

• Graditi zavest o posledicah

• Upoštevati zakone o avtorskih pravicah

• Učinkovito upravljati s svojim časom

• Delati kot del tima

 

Motivacijsko

• Razumevanje vpliva izolacije

• Ustvari socializacijo med učenci

• Ustvariti projekte za učence

• Razviti načrt učenja učencev

• Postaviti učne cilje

• Prepoznati dosežke

• Uporabljati video vodiče

• Uporabljati portfelje za prikaz napredka učenca


torek, 14. julij 2020

UGOTOVITVE IN IZKUŠNJE POUČEVANJA NA DALJAVO IN UČENJA OD DOMA V COVID19 PO SVETU

Različne raziskave o poteku izobraževanja na daljavo v času Covid19 ugotavljajo, koliko časa je primerno načrtovati za učenje od doma. Nekateri pravijo, da učenci, ne glede na stopnjo, ne bi smeli na dan porabiti več kot 90 minut za šolske aktivnosti.

Neprimerno je organizirati delo na daljavo po vzoru urnika običajnega šolskega dneva v fizični učilnici. To bi bil vsekakor prenaporen urnik za učence in za starše, ki jim pomagajo. Nenazadnje pa ne pozabimo na učitelja, ki mora vsa gradiva za delo na daljavo pripraviti, prilagoditi, objaviti, še posebej pa spremljati delo in napredovanje učencev in se sprotno odzivati s povratnimi informacijami na opravljeno delo. Če ne načrtujemo smiselno, bo težava za vse sodelujoče. Učni čas mora biti primeren starostni stopnji učencev.

Potrebno je sprejeti smernice o oblikovanju šolskega dne na daljavo in to na nacionalni ravni in prilagojeno nato na posameznih šolah. Spletno učenje podpira obvladovanje učne vsebine, ne glede na čas prebit pred ekrani računalnika.  

Upoštevati moramo, da je obdobje pozornosti krajše za mlajše učence v primerjavi z njihovimi starejšimi vrstniki. Slednji potrebujejo tudi manj starševske vloge za dokončanje nalog.

V določenih okoljih po svetu (npr. v ZDA) svetujejo šolam, da mlajšim učencem dodelijo največ 90 minut dela na dan, medtem ko lahko srednješolci porabijo do 45 minut za vsak predmet skupaj 4,5 ure. Drugi spet preprosto zahtevajo "smiselno in produktivno učenje", ki traja približno polovico dolžine običajnega šolskega dne.

Pomembno je dejstvo, da je v tradicionalnih učilnicah čas stalnica, medtem ko je učenje spremenljivka. V spletnih učilnicah pa je obratno, čas je spremenljivka, medtem ko je učenje stalnica.

Snovna priprava za poučevanje na daljavo je eden prvih korakov. Učitelj najprej pregleda vso učno snov, določi bistvene elemente in izloči vse ne nujne vsebine. Nato razdeli vsebine in standarde v obvladljive sklope, ki jih časovno opredeli za delo na daljavo.

Izdelava digitalnih gradiv naj nastaja postopoma in vsaj za teden dni naprej. Pri tem je pomembna odločitev, katera orodja in okolja bomo uporabili za izdelavo in objavo in deljenje gradiv z učenci. Tu je bistvenega pomena timsko delo v aktivih in sodelovanje IT skupine na šoli, ki pomaga, svetuje in rešuje morebitne težave. Najpomembneje pa je, da učitelj uporablja tista orodja, ki so mu blizu in jih zna uporabljati. Seveda pa je nujno načrtovati tudi ustrezna stalna usposabljanja za te namene, saj bodo le tako lahko sledili novostim in trendom sodobnega izobraževanja in jih vključevali v pouk.

Osebni stik z učenci je pomemben, zato je potrebno skrbno vsebinsko in časovno načrtovati tudi neposredna srečanja na videokonferencah, ki poskrbijo za osebni stik in socialno interakcijo učitelja z učenci. Za srečanja uporabimo orodja, ki so varna, enostavna in jih učenci poznajo, najbolje pa taka, ki omogočajo dostop s povezavo, ki se jo posreduje učencem. Za mlajše učence je pomembno, da vsako jutro vidijo svojega učitelja na kratkem video srečanju. Učitelj ustvari prijazen stik, jih motivira in napove aktivnosti za ta dan. Učence tudi spodbudi, da izpostavijo morebitna vprašanja o preteklem dnevu in aktivnostih.

Pri starejših učencih pa je morda primerno, da se pri vsakem predmetu enkrat na teden srečajo na videokonferenci.

Gradivo: 

How-long-should-a-remote-school-day
What we learned about distance education during Covid-19?


KAKO MOTIVIRATI UČENCE MED UČENJEM OD DOMA

 

V času COVID-19 smo se srečali z zapiranje šol, kar je močno vplivalo na proces učenja in poučevanja. Šole so morale na vrat na nos v svoj izobraževalni sistemi uvesti ustrezne rešitve za učenje na daljavo ali bolje učenje od doma ob pomoči učiteljev in sodobne tehnologije. Pomemben in osrednji element pri vsakem učenju je motivacija. Našla sem zanimivo gradivo na to temo, ki ga želim predstaviti. Na ReliefWeb so pripravili nasvete za učitelje, kaj je pomembno in kaj lahko storijo, da motivirajo učence v takih časih. 


1. Skupaj z učenci postavite jasne cilje

Pomagajte učencem pri postavljanju ciljev.
Postavite cilje, ki so skladni z učnimi cilji.
Zagotovite, da naloge temeljijo na na temo vezanih in realističnih scenarijih.


2. Določite namen vsake učne enote

Pojasnite namen vsake učne enote in ga povežite z učenčevimi dolgoročnimi učnimi cilji.
Učenje razdelite na smiselne celote, da vzdržujete zanimanje. Uporabite različne strategije poučevanja.

3. Povabi, izzivaj in se odzivaj! 

Izogibajte se sodbam in dajajte konstruktivne komentarje in vedno tudi povratne informacije. Sprotno odreagirajte na to kar učenci komentirajo ali vprašajo in jim vedno sproti izrazite pohvale za dosežke.
Redno spremljajte učence in jim omogočite prostor in čas za reakcije, vprašanja in predloge.


4. Spodbujajte vključevanje, sodelovanje in ustvarjalnost

Spodbujajte učence, da se vključijo in aktivno sodelujejo.
Spodbujajte učence, da delijo svoje zgodbe / izkušnje.
Spodbujajte različne oblike izražanja in bodite odprti za ideje, ki jih predlagajo učenci.

 

5. Prilagodite učenje

Prilagodite učne enote interesom učencev.
Omogočite učencem orodja, ki zmanjšajo odvisnost od učitelja.
Vključite učence v teme, ki jih zanimajo.