četrtek, 30. april 2020

Delovni listi pripravljeni za spletno reševanje


Pogosto se pojavi potreba, da bi klasične delovne liste (DL) ponudili učencem v spletni različici v reševanje. Včasih to potrebujejo učenci, ki so dalj časa odsotni od pouka zaradi bolezni ali športa, ali pa zaradi izrednih razmer kot je tokrat koronavirus. Obstajajo različne rešitve, ki so v večini vezane na določeno spletno učilnico ali portal. 

V tej objavi bom predstavila precej enostavno rešitev, kako naše stare DL lahko predelamo tako, da jih učenci rešujejo spletno. Uporabila bom možnosti, ki jih ponujajo Googlove aplikacije. Predpostavljam, da učitelj in učenci uporabljajo Google račun in so spretni pri uporabi Google aplikacij. 

Uporabila bom Google Slides in Google Classroom.
Kako torej lahko z Google Slides programom za prezentacije izdelam DL v spletni različici?

A. Delovni list z dopolnjevanjem besedila

Postopek sem razdelila na tri korake.

1. KORAK - priprava dokumenta
  1. Delovni list v wordu shranimo kot PDF dokument.
  2. PDF dokument izvozimo kot .jpeg sliko, če imamo tako možnost v PDF bralniku.
  3. Če te možnosti nimamo, pa ta dokument spremenmo v sliko s pomočjo Windows Orodjem za izrezovanje.
2. KORAK - delo v Google Slides
  1. Odpremo aplikacijo Google Slides.
  2. Spremenimo postavitev strani v pokončno obliko (21 X 29 cm).
  3. Vstavimo shranjeno sliko DL kot ozadje (background) strani.
  4. Z opcijo Polje za besedilo (text box) izdelamo v DL aktivna polja, kjer lahko vpisujemo besedilo.
  5. Dodamo še morebitna navodila za spletno reševanje.
3. KORAK - delimo DL z učenci

Obstaja več možnosti, kako damo gradivo v skupno rabo. 

Lahko ga enostavno pošljemo učencem preko e-pošte, v tem primeru jih opozorimo, da gradivo shranijo v svoj GD, ga preimenujejo z dodajanjem svojega imena in priimka na koncu naslova (npr: Pridevniki / Pridevniki_tine_snop) in nato ga dajo v skupno rabo z učiteljem. Ali pa učitelj v predstavitvi pripravi za vsakega učenca posebej eno stran za izponjevanje. 

Spletni delovni list lahko vključimo v katerokoli spletno učilnico. V svojem primeru bom prikazala, kako ga posredujemo učencem v Google učilnici.








torek, 28. april 2020

Hitreje do izdelave Google Obrazcev

Sestavljanje testov v Google Obrazcih je kar zamudno delo, zato vam bo morda prišla prav informacija, kako zadevo lahko poenostavimo. 

Osnovni koraki na kratko:

Prvi korak
  1. Izdelajmo test v urejevalniku besedil. 
  2. Shranimo test v .doxs in .PDF obliki.
Drugi korak
  1. PDF dokument naložimo v Google Drive (v ustrezno mapo, da bo struktura urejena)
  2. V Google Drive namestimo dodatek (Add-ons) Automagical Form
  3. Izberemo PDF dokument s testom in ga odpremo z Automagical Form.
  4. V prikaznem okencu uredimo in počistimo vsebino testa, če je potrebno.
  5. Ustvarimo Google Obrazec.
Tretji korak
  1. Odpremo Google obrazec
  2. Pričnemo z urejanjem vprašanj in dodajanjem možnih odgovorov.
  3. Ne pozabimo na možnost časovne omejitve, če je smiselno.
  4. Obrazec s testom je pripravljen za uporabo.
Zakaj je ta postopek in rešitev pomembna? Nedvomno je delo veliko preglednejše, ko sestavljamo test v urejevalniku besedil. Lažje določamo, kako naj si vprašanja sledijo, hitreje opazimo morebitne napake in seveda je celoten test lažje opredeliti po dolžini. Avtomatiziranje prenosa testa kot celote prihrani predvsem na času. Obstaja sicer možnost 'kopiraj/prilepi' vsako vprašanje in odgovore posebej, kar pa je nerodno in zamudno. :)

Oglejte si še video vodič zgoraj omenjenga postopka. 



petek, 24. april 2020

Preverjanje in ocenjevanje na daljavo s časovno omejitvijo


Pri poučevanju na daljavo so sestavni segment načrta dela kriteriji preverjanja in ocenjevanja znanja. Dorečena morajo biti jasna navodila, 
- KDAJ, 
- KAJ 
- in KAKO
bomo preverjali in ocenjevali in kako bo to vplivalo na vrednotenje uspešnosti pridobljenega znanja.

Če tak način izobraževanja poteka skozi celo šolsko leto, se na preverjanje in ocenjevanje pripravljamo drugače, kot če gre za izredne razmere, ki so nastopile nenapovedano. V obeh primerih pa mora biti preverjanje in ocenjevanje načrtovanočasovno opredeljeno in z jasno dorečenimi kriteriji, s katerimi so vsi udeleženci vnaprej seznanjeni. Le tako bo lahko objektivo in bo nudilo vsakemu udeležencu pravično in optimalno oceno znanja.

Obstaja več različnih možnosti preverjanja in ocenjevanja v virtuanem svetu. 

Če se omejimo le na pisno preverjanje in ocenjevanje, so na razpolago različna bolj ali manj uporabna orodja ali aplikacije. V tej objavi predstavljam možnost pisnega preverjanja znanja s časovno omejitvijo s pomočjo prosto dostopnega orodja Google Obrazci, ki jih prav gotovo že poznate. 

Do Google Obrazcev dostopamo z brezplačnim Google Računom (za osebno uporabo) ali računom za G Suite (za poslovno, izobraževalno uporabo GAFE). Prednoost tega orodja je, da ustvarjen obrazec lahko uporabimo samostojno, ali pa ga vdelamo v spletne strani, bloge, učilnice (Moodle, Google Classroom...) itd. 

Tokrat se bom posvetila predvsem dodatni možnosti, ki jo lahko pri Google Obrazcih s pridom uporabimo pri  testiranju na daljavo ali pa tudi sicer v razredni situaciji. To je tako imenovan dodatek Adds-on FormLimiter, s katerim lahko testiranje na enostaven način natančno časovno omejimo.

Če uporabljamo spletno učilnico Moodle ali G Classroom, lahko doloćimo, datum in čas začetka testiranja in vsi udeleženci bodo istočasno dostopali do testa, ki ima časovno omejeno trajanje. 

Da se izognemo dvomom o avtentičnosti avtorjevega reševanja testa na daljavo, tako v primeru dela v spletni učilnici kot tudi s samostojnim obrazcem, priporočam, da test sprožimo v času videokonference istočasno za vse udeležence in spremljamo njihovo reševanje, hkrati pa v tem primeru lahko tudi odgovarjamo na morebitna vprašanja povezana s testom. 

Primer vodiča za časovno omejitev kviza v Google Obrazcu. 



Kot zaključek še ugotovitev, da ob uporabi Google Obrazcev pridobimo tudi na času obdelave rezultatov, saj nam sistem generira preglednico z rezultati testa, posebej tistih tipov vprašanj, kjer sistem lahko preverja pravilnost, poimensko za vse učence. Poleg tega je možen tudi grafičen prikaz uspešnosti po posameznih nalogah. V primeru, da v testu uporabite tudi možnost odprtih vprašanj, pa le te obdelate in ovrednotite posebej. Vse našteto je omogočeno v večini spletnih testiranj in je velika pomoč učiteljem pri obdelavi rezultatov.