Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

sobota, 23. maj 2020

Kako Wordov dokument spremenimo v 'interaktivni' .PDF?

V tem video vodiču najdete razlago, kako iz Wordovega delovnega lista ali preverjanja znanja ustvarimo takoimenovani interaktivni .PDF dokument s polji za reševanje.

 

Naj dodam še kratek opis postopka

  1. Wordov dokument shranite kot .PDF.
  2. Odprite vaš Google Drive (GD). 
  3. Kliknete New. 
  4. Izberite File upload in naložite vaš .PDF.


  5. Označite dokument s klikom in z desno tipko na miški na označen dokument se odpre roletni meni.
  6. Izberite Open with.
  7. Nato izberite DocHub.

3.   Dokument se odpre v novem oknu. Sledi:

  1. V zgornjem meniju kliknite Manage fields (F)
  2. Iz lseznama izberite med ikonami :
    - okvirček za kratek odgovor
    - okvir za odstavek
    - ali Checkbox fill za več možnosti

  3. Datoteko shranite s klikom na Download. Odpre se novo okno, kjer izberite naslednje: 
    - Computer, 
    - Current version (trenutna verzija) 
    - in nato kliknemo Download.


Shranite na računalnik. Poimenujte ga ustrezno, da se loči od osnovne verzije, ki je brez vstavljenih okvirčkov, hkrati pa bo imel isto poimenovanje za morebotno kasnejše popravljanje ali dopolnjevanje. (Npr: iz koledar_test.pdf v koledar_test_int.pdf). Dokument odpremo in preverimo, ali so okvirčki res aktivni in vanje lahko vpisujemo.

Tako pripravljen delovni list delimo z učenci. Ne pozabite jim vsaj prvič, podrobneje pojasniti postopek odpiranja in reševanja. Opozorite jih tudi, naj ga shranijo tako, da na koncu imena dokumenta dodajo svoje ime (npr.: koledar_test_int_pinko_palino).

Delimo pa ga lahko na različne načine, ali v spletni učilnici, po e-pošti itd…

  1. Lahko enostavno delimo preko e-pošte, v tem primeru bomo imeli veliko dela z urejanjem zbranih testov.

  2. Vsekakor priporočam, da rešene teste zbirate z Google Obrazci, kot sem to predstavila v eni prejšnji objav in sicer po naslednjem postopku:

  • Učitelj pošlje učencem po e-pošti interaktivne delovne liste in v isti e-pošti doda tudi povezavo do Google Obrazca (form) z možnostjo nalaganja večjih datotek. Navodila naj bodo enostavna in jasni.
  • Učenec delovni list reši in ga vrne učitelju z Google obrazcem.
  • Rešitve sistem avtomatično zbere v posebni mapi v GD za učiteljev pregled in obdelavo, poleg tega pa tudi omogoča preglednico s podatki.

Morda še namig. Rešene delovne liste učitelj lahko tudi komentira s pomočjo istega postopka – dodajanje komentarjev z ikono, ki jo najdete v zgornjem miniju. Učencem delite popravljene DL s komentarji, če želite.

Za zaključek, lahko rečem, da je postopek enostaven, pregleden, orodje je brezplačno in zadeva je učinkovita in uporabna.

Poskusite uporabiti svoje stare delovne liste ali teste na predlagan način.

Uspešno delo vam želim. :)

4

 


ponedeljek, 11. maj 2020

Kako uvoziti vprašanja iz že obstoječih Google obrazcev


Googlovi Obrazci ponujajo uporabniku še eno zanimivo možnost in sicer, da iz starih obrazcev lahko uvozimo določena vprašanja (stari obrazci so tako naša banka vprašanj) in jih lahko uporabimo v novem obrazcu. S tem nam olajšajo delo in prihranijo čas. 

Kako ta možnost deluje?

V vsak Google Obrazec lahko na enostaven način uvozimo vprašanja iz drugega obrazca, ki hkrati predstavlja banko možnih že oblikovanih vprašanj. Svetujem pa, da pred uporabo Google Obrazcev razmislite o ustrezno strukturi shranjevanja obrazcev v GD, saj s tem omogočate lažje iskanje vprašanj na določeno temo. 

  • Najprej v GD ustvarimo mape Google Obrazci (morda za razrede ali predmete, ki jih poučujete, npr.: Google Obrazci 8.r ...).
  • Nato v tej mapi ustvarite podmape glede na temo (npr. Slovnica 5.r, Literatura 5.r, Besedišče 5.r ...)


  • V teh mapah shranjujete obrazce na določeno temo.


Odprete nov Google Obrazec in začnete z urejanjem vprašanj. Če želite uvoziti neko vprašanje iz že obstoječega obrazca, ali podvojiti že obstoječe vprašanje, pa to opravite po naslednjem postopku:

UVOZ VPRAŠANJ IZ STARIH OBRAZCEV
  1. Klik na drugo ikono v plavajočem desnem meniju nas popelje v GD, kjer izberemo ustrezen obrazec z vprašanji, ki bi jih radi uporabili tudi v novem obrazcu.
  2. Vsa vprašanja starega obrazca se pojavijo v desnem stolpcu. Vprašanja izberemo s klikom na kvadratek pred vprašanjem. 
  3. Nato na dnu stolpca potrdimo Insert questions /Uvozi vprašanja (v oklepaju je število izbranih vprašanj) in le-ta se uvozijo v nov brazec. 
  4. Izbrano vprašanje lahko v novem obrazcu po potrebi tudi spreminjamo glede na besedilo in tip vprašanja. 
Primer v sliki. 

KOPIRANJE VPRAŠANJ V OBRAZCU

Ko sestavljamo niz vprašanj, ki so si morda podobna, si lahko olajšamo delo z možnostjo kopiranja vprašanja in kasnejšega prilagajanja besedila in tipa vprašanja. Tak način nam prihrani čas izdelave določenih tipov vprašanj. 

Postopek: 
  1. Kliknemo na ikono spodaj, ki predstavlja dva lista. Vprašanje se podvoji.
  2. Nato po potrebi spreminjamo besedilo in tip vprašanja. 








nedelja, 10. maj 2020

Kako zbrati izdelke učencev na enem mestu z Google obrazci (forms)


Pri poučevanju na daljavo se učitelji srečujejo s potrebo po zbiranju izdelkov in nalog učencev. Kako to izpeljati, da bo enostavneje za učenca in olajšano za učitelja? Rešitev je več, v tokratni objavi se bom dotaknila ene izmed njih. 
Spoznali smo že uporabnost Google obrazcev za potrebe anketiranja ali testiranja znanja. Tokrat pa bomo pozornost usmerili v možnost izmenjave dokumentov.  (o Google obrazcih)

Obstajata dve možnosti.
  1. za krajše zapise uporabimo možnost Paragraph / Besedilo odstavka,
  2. za daljše dokumente pa uporabimo možnost File upload / Nalaganje datotek
Pa si podrobneje poglejmo omenjeni možnosti v videorazlagi in še v slikovni različici.

Video vodič- krajša besedila


Video vodič - večje datoteke


SLIKOVNA RAZLAGA

KRAJŠI ZAPISI 
  • Odpremo Google Obrazce in ustvarimo nov obrazec. 
  • Uredimo tip obrazca v Nastavitvah. - General / Splošno

  • Prvo vprašanje v obrazcu naj sprašuje po imenu in priimku učenca. Ne pozabite označiti, da je odgovor obvezen, saj sicer lahko tega ne izpolnijo in bodo podatki pri obdelavi in vaši kontroli pomanjkljivi.
  • Drugo in morda vsa nadaljna vprašanja pa naj se nanašajo na res kratek opis nekega dejstva. Izbrali bomo  tip  vprašanja  Paragraph /Besedilo odstavka. To možnost bomo uporabili, ko želimo zbrati mnenja ali preveriti razumevanje določenega procesa. Seveda pa lahko za zbiranje več mnenj odpremo v obrazcu niz vprašanj. Na primer, če želimo dobiti krajše odzive na članek ali odlomek, bomo zastavili niz vprašanj z možnostjo daljšega odgovora (Npr. tri vprašanja: 1. Kaj je bistvo uvoda? 2.Kaj sporoča v jedru? 3.Kaj pojasnjuje v zaključku?...).
  • Google Obrazec vam omogoča, da določite Minimalno število znakov / Maksimalno število znakov, ki jih morajo učenci vnesti pri zapisu odgovora, da jih sprejme Googlov obrazec. Hkrati pa je tudi jasna informacija uporabniku.

    S to možnostjo v Google oBrazcu spodbujamo učence, da se pri opisu potrudijo in odgovorijo v celih povedih. Če zberemo Minimalno število znakov, bo učenca sistem opozoril, če bo prispevek prekratek.  Če pa izberemo Maksimalno število znakov, ga bo opozoril pred oddajo, da je besedilo predolgo ali prekratko. Vsebino opozorila oblikujete sami glede na izbiro omejitve. Primer na sliki spodaj.


Zakaj bi sploh uporabili Google obrazec za te primere? Pomembno je dvoje.
  • Učenec dobi povezavo do obrazca, klikne nanjo in začne z reševanjem naloge. Lahko uporabi možnost kopiraj/prilepi iz zapisov, ki jih je najprej naredil v urejevalniku besedil, ali pa piše direktno v obrazec. 
  • Učitelju sistem olajša zbiranje vseh mnenj učencev na enem mestu in v eni excelovi datoteki, ki si jo lahko shrani na svoj računalnik. Tako lahko na enostaven način preleti vse odgovore in jih uporabi za kasnejše komentarje in obdelave. Podatki obrazcev se sicer shranjujejo v učiteljevem GD. 
DALJŠE DATOTEKE

Google Obrazci so dodali novo možnost, to je nalaganje dokumentov v obrazec. Kako izgleda ta nova funkcija?
Med možnostmi dodajanja različnih vrst vprašanj (kratek odgovor, besedilo odstavka, več možnosti, itd.), imamo sedaj na voljo tudi nov vnos z imenom Upload / Nalaganje datotek
  • Dodamo torej novo vprašanje / element,, kjer napišemo kratko navodilo in nato s klikom na znak + na seznamu izberemo File upload / Nalaganje datotek.



  • V naslednjem koraku potrdimo, da bo vsak učenec prijavljen v Google račun, ko bo odgovarjal.

  • Sistem nam omogoča, da lahko izbiramo izmed osmih vrst datotek, ki jih lahko naložijo učenci.
    Naložijo lahko:
    - dokument,
    - preglednico,
    - video,
    - slike,
    - PDF,
    - prezentacijo,
    - risbo,
    - in zvočni posnetek.
    Izbor je resnično velik in pokriva skoraj vse možnosti. Če ne omejujete vrste gradiva, tega ni potrebno izbrati. Poleg vrste določimo tudi število in velikost datotek. 

  • Ko je gumb aktiviran, bodo učenci lahko naložili svojo datoteko v obrazec iz izbirnika Dokumenti. Datoteko naložijo iz svojega računalnika ali GD. Zaenkrat ne morejo naložiti mape z dokumenti. Lahko pa v enem Obrazcu damo možnost več vprašanj z nalaganjem datotek!
  • Za vsako postavko »Nalaganje datotek«, vstavljeno v obrazec, se samodejno ustvari mapa v vašem GD. To mapo lahko dostopate tako, da odprete zavihek Response / Odgovori v Googlovem obrazcu in kliknete Viw Folder / Ogled Mape.


    Povezava do posamezne datoteke je dostopna tudi preglednici z odgovori, ki jo ustvari sistem in jo lahko naložimo na svoj računalnik. Tako ima učitelj na enem mestu zbrane vse podatke datotek, ki so jih poslali učenci. 

  • Postopek prenosa datoteke deluje na naslednji način:
    1.Kopija datoteke se naloži v Google obrazec.
    2. Lastništvo te kopije se nato samodejno prenese na lastnika obrazca.
    3. Kopija se samodejno doda v ustrezno mapo lastnika obrazca.
Kako učenec in učitelj opravi zgoraj opisan postopek?
Pogled v učenčevo e-pošto, klik na povezavo do obrazca.

Učenec v obrazcu naloži svojo datoteko. 


Če ima datoteko v GD, jo izbere in pošlje (submit).


Učiteljev pogled v obrazec, kjer preverja, kdo je že posredoval odgovore. 
Učitelj lahko vse datoteke vidi v posebni mapi, ki se avtomatično ustvari. Če so datoteke narejene z Google Docs, jih lahko tudi neposredno komentira. 

Upam, da vam bodo te informacije pomagale olajšati zbiranje gradiv, ki jih učenci izdelajo doma.