Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

petek, 8. maj 2020

Primer priprave in izdelave video razlage

Pripravila sem primer priprave gradiva in izdelave video razlage snovi. Postopek sem razdelila v naslednje korake. 
  1. izdelava SCENARIJA 
  2. priprava MULTIMEDISKEGA GRADIVA
  3. izbira PROGRAMSKA OPREME
  4. izdelava PODLAGE za snemanje
  5.  SNEMANJE video razlage
1. KORAK - SCENARIJ

Najprej se lotimo izdelave scenarija za vdieo razlago, v katerem načrtujemo:
  • učno snov
  • temo/sklop
  • cilje
  • celoten potek in čas snemanja,
  • uporabljeno multimedijsko gradivo
  • Orodja za izdelavo
  • Način objave posredovanja video razlage učencem
Ko snemamo prvič, je priporočljivo napisati celotno besedilo razlage, saj bo tako veliko manj ponavljanj snemanja in boste bolj zadovoljni z izdelkom. Kasneje pa ne bo potrebno toliko pisanja.   

2. KORAK - MULTIMEDIJSKO GRADIVO

Ko smo izdelali scenarij, se lotimo zbiranja primernih slik, animacij, video posnetkov, ki nam bodo pomagali dobro ilustrirati našo temo. V te namene kreiramo posebno mapo za slike in video. V našem primeru sem jo poimenovala Vodni krog. Pazimo, da uporabimo slike s spleta le, če so označene s CC in so prosto dostopne. 

3. KORAK -  PROGRAMSKA OPREMA

Poiščemo ustrezno programsko opremo, ki nam bo služila kot tabla za izdelavo tabelske slike pri video razlagi. Za to potrebujemo tak program, ki omogoča premikanje objektov po površini in pisanje in risnaje. Če imate na šoli pametne table, lahko s pridom uporabite njihovo programsko opremo (Smartboard, Promethean, Mimio...). Seveda jo morate imeti naloženo na svoj računalnik. 

V moji predstavitvi bom uporabila prosto dostopno OPEN SANCORE orodje, ki si ga lahko naložite na svoj računalnik in ga uporabite v obliki namiznega orodja. Orodje je uporabniku dovolj prijazno, da se z njim znajde lahko vsak sam. Obstaja pa tudi vodič z razlago.  Poleg osnovnih orodij vsebuje to orodje tudi veliko dodatnih funkcij, kot je deljenje table z drugimi, izdelava podcastov in podobno. 

4. KORAK -  IZDELAVA PODLAGE

V svojem primeru sem načrtovala 4 strani z vsebinami. Vnaprej sem jih opremila z ilustracijami, slikami in besedili, pri čemer sem upoštevala vsebino scenarija. Slike in besedila sem deloma skrila, saj bom pri snemanju sproti odkrivala element, ki jih omenjam v razlagi. Tako bo pred učeci nastajal tabelska slika, s takim načinom dela usmerjam njihovo pozornost na tisti element, ki je v določenem trenutku pomemben. Podobno bi bilo tudi, če bi ob razlagi pisala ali risala. 

Primer 



5. KORAK -  SNEMANJE VIDEO RAZLAGE

Izdelala sem kratek primerek videorazlage, ki naj bo le za vzorec in zato vas prosim, da ste glede vsebine same prizanesljivi, saj je bil moj namen le prikazati, kako izgleda uporaba multimedije v Open sancore v razlagi sami. 

Video razlage lahko vsebujejo tudi animacije, kratke video posnetke, zapise in risanje., vse pač, kar potrebujete, da je zadeva učenceem razumljiva in zanimiva. Odločamo se, ali bomo vključili kamero le na začetku in mordsa na koncu razlage, ali pa ga obdržimo skozi cel posnetek. To je odvisno od vas samih. 

Najbolj priporočljivo je snemanje kratkh video posnetkov (klipov), morda vsaka stran en posnetek, ga shranite in nadaljujete z naslednjo stranjo. Zakaj? Iz prakse vam lahko povem, da je tako veliko lažje urejati ali ponovno posneti posamezne dele, kot pa celoto. Še posebej, če smo mora napako naredili proti koncu. 

Video klipe skupaj z morebitnimi slikami nato združujemo in urejamo v ustreznem programu. 

Pazimo pa, da video ni daljši od 10 minut, saj je pozornost pri gledanju videa kratkotrajna. Raje izdelajte niz krajših razlag. 

Upam, da vam bo gradivo v pomoč pri morebitnem vašem poskusu izdelati videorazlago na ta način.  Pri svojem primeru sem uporabila graidva s spleta in učbenika.

Orodja za izdelavo video razlage:
  • Open Sancore
  • Screencast-O-Matic  za snemanje namizja in orodij
  • Moviemaker in iMoovie

6.  KORAK -  OBJAVA IN DELJENJE

Objava videa
  • moj YouTube kanal 
  • moj blog
Primer video razlage - samo vzorec uporabe predpripravljenega multimedijskega gradiva. V posneku sem le na kratko razlagala vsebino. Učitelj bi ob razlagi uporabil različne opise dejstev, uporabil tudi možnost prikaza animacije vodnega kroga, opisal različne pojave v naravi itd. Pričujoči primer je le prikaz uporabe postopnega prikaza gradiv na tabli. :)


ponedeljek, 4. maj 2020

Screencastify Submit - avtomatski videoodgovor učencev

Zgleda, da se zaradi Covid19 veliko več dogaja na področju orodij, ki omogočajo učiteljem in učencem olajšati delo in učenje na daljavo. Eden izmed takih primerov je Screencastify.

Brezplačna verzija Screencastify omogoča 
  • do 5 minutne posnetke z vsemi možnostmi
  • snemanje zaslona + spletna kamera
  • rezanje videa
  • avtomatsko nalaganje izdelka v GD
Pred kratkim pa so v uporabo ponudili poseben dodatek imenovan Screencastify Submit (sicer še v beta verziji), ki že obstoječi program obogati z zanimivo in uporabno možnostjo. Kaj je ta dodatek?

Z dodatkom so zadevo zelo poenostavili. Najpomembneje pa je, da učencem ni potrebno skrbeti niti za orodja, s katerimi bodo izdelali posnetek naloge, niti kam naj posnetek shranijo. Celoten postopekpoteka v  treh korakih. 

  1. Učitelj v sistemu ustvari povezavo do naloge. 
  2. Povezavo posreduje učencem. 
  3. Učenec izdela posnetek , ki se samodejno shrani.
Oglejmo si postopek podrobneje.

UČITELJ

  1. Ustvari nalogo za učenca na določeno temo, vprašanje (npr.: kroženje vode).

     2. Nalogi da naslov.

    3. Zapiše ustrezna navodilo za učenca.

   4. Določi tip posnetka, ki ga izdela učenec (namizje + mikrofon / spletna kamera + mikrofon)

     5. Generira se povezava, ki jo učitelj posreduje učencem v spletni učilnici ali po e-pošti.

UČENCI
  1. dobijo povezavo do naloge,
  2. uporabijo Google račun,
  3. za delo ne potrebujejo Screencastify računa, niti Chrome podaljška (extension),
  4. kliknejo na povezavo in preberejo navodila in začnejo s snemanjem svoje naloge,
  5. ko zaključijo, se posnetek samodejno naloži v učiteljev GD, kjer si ga/jih lahko ogleda in po potrebi oceni.

Predstavljena rešitev na uporabniku prijazen način omogoča drugačen način izvedbe naloge. Pri tem uporabnik (tako učitelj kot učenec) izkazujeta tudi nekatere od digitalnih spretnosti, ki jih direktiva EU predvideva v šolstvu za 21. stoletje. 

NEKAJ IDEJ UPORABE SCREENCASTIFY SUBMIT


Ko učencem posredujemo video razlage snovi, si želimo, da po ogledu gradiva pokažejo, kako so snov razumeli. Tako lahko o temi razmišljajo, postavljajo vprašanja, ki jih želijo razčistiti, poglobijo snov z dodatnimi gradivi, delijo svoje znanje s sošolci in ne nazadnje, sporočajo, kako se počutijo pri delu na daljavo. 

Idej za uporabo omenjene aplikacije je lahko veliko. Naj omenim le nekaj primerov. 

KROŽENJE VODE

Danes boste raziskali temo kroženje vode v naravi. 
  1. Oglej si spodnji video.
  2. Pripravi poskus o izhlapevanju in kondenzaciji vode doma. 
  3. Prikaži poskus na posnetku in razloži postopek in oba pojava. 



KNJIŽNI MOLJ 

Za domače branje smo prebrali knjigo Frana Levstika, Martin Krpan. 
  1. Najprej si oglej spodnji video.
  2. Povej nekaj o avtorju dela.
  3. Nato v nekaj besedah opiši zgodbo tako, da odgovoriš na naslednja vprašanja: KDO, KAJ, KJE, ZAKAJ in KAKO.
  4. Izrazi svoje mnenje o predstavitvi junaka v videu. 
  5. Posnemi svojo reportažo o Martinu Krpanu.

DELI CELOTE

V video razlagi sem vam predstavila ulomke. Danes pa boste sami ugotavljali, kako lahko predmete ali snovi delimo na dele in kako to zapišemo z ulomkom. 
  1. Najprej si oglej spodnji video. 
  2. Nato poišči svoja dva primera, s katerima boš razložil dele celote in jih zapisal z ulomkom. 
  3. Snemaj prikaz svojih dveh primerov, ju razloži in zapiši z ulomkom. 


NATURAL DISASTERS 

We have read about disasters in our coursebook. Today, you are going to view the video and revise how to name and spell most of the natural disasters. 
  1. View the video below and put down all the vocabulary in your notebook.
  2. Choose one of the disasters from the list and find online information on it. 
  3. Record a video report about the disaster and show some internet photos to illustrate it. 

Kako do dobrega posnetka video razlage


V zadnjem času ste prav gotovo posneli kar nekaj video razlag za učence, ki se zaradi coronavirusa učijo sami doma. Pri izdelavi takih video razlag ste uporabljali različne programe ali aplikacije, ki so vam morda ponujale tudi urejanje posnetkov. Največkrat je najboljša izbira otodje za snemanje zaslonske slike, saj omogoča prikazovanje različnih aktivnosti, zapisov, animacij in podobno in je v mnogočem podobna procesu nastajanja tabelske slike v razredu. Pri tem lahko uporabljamo različna orodja, naj omenim vsaj dva Screencast-O-Matic in Screencastify, oba sta prosto dostopna. Videoposnetke pa lahko izboljšamo tudi na enostaven način. Nekaj namigov za izboljšanje posnetkov.

Pri snemanju kratkih video razlag bodimo pozorni na naslednje:

  1. Gledamo v kamero in ne na zaslon. (tako na telefonu, tablici kot tudi na prenosniku)
  2. Kamera naj bo v višini vaših oči ali malce višje. (izboljša osvetljenost, položaj)
  3. Prilagodite oddaljenost od kamere. (ne preblizu niti predaleč)
  4. Prilagodite osvetlitev. (svetel prostor z enakomerno svetlobo, brez senc, lučka z enakomerno osvetlitvijo, svetloba naj bo usmerjena proti nam, ne za nami)
  5. Izberite pravo ozadje. (zanimivo a ne moteče ozadje)
  6. Prilagodite zvok. (po možnosti uporabite zunanji mikrofon, ki zmanjša odmeve in zvoke ozadja)
  7. Pred kamero bodite umirjeni a nasmejani. (malo gestikuliranja)
  8. Ne nosite svetlečih okraskov, verižic, uhanov. (odbijajo svetlobo, se premikajo)
  9. Pred resno uporabo naredite nekaj poskusnih posnetkov. (analizirajte jih)
  10. Enostavno in preprosto je ključ do uspeha. Ne pozabite!