Predstavljena objava

Povezave do potovanj z avtodomom

Tu so zbrane povezave do naslovnih blogov najinih daljših potovanj z avtodomi, od 7.dalje z našim            WEINESBERG,...

nedelja, 3. maj 2020

Spletni delovni list s 'povleci in spusti'


B. Delovni list s 'povleci in spusti' (drag and drop)

S pomočjo aplikacije Google Slides lahko pripravimo tudi enostavne delovne liste z 'Drag and Drop' možnostjo. Gradivo je posebej primerno za nižje razrede pri vseh predmetih, je pa tudi uporabno pri višjih razredih, če je ustrezno izdelano. Nudi vsekakor možnost reševanja naloge, hkrati pa tudi spretnosti pri uporabi IKT rešitev. Posebej je priporočljivo, da take naloge izdelajo tudi učenci sami in s svojo ustvarjalnostjo izdelajo zanimive izzive z enostavnimi orodji. 

Prikazala bom primer urejanja recepta pri angleščini. Izberemo lahko ustrezna gradiva, ki so prosto dostopna na spletu ali pa jih izdelamo sami iz starig delovnih listov. 

Primer 1 - recept 

  • Na spletu ali v učbeniku poičemo ustrezen recept (npr.: tabela s ilustracijami sestavin recepta). 
  • S pomočjo Orodja za izrezovanje ga shranimo kot sliko. 
  • Odpremo Google Slides, spremenimo nastavitve strani v pokončno 21x29 
  • Vstavimo sliko recepta. Pazimo, da nad receptom pustimo nekaj prostora za besede, ki jih bodo uporabili za reševanje naloge. 
  • Nato ponovno izdelamo sliko z Orodjem za izrezovanje.
  • To sliko nato vstavimo na stran kot ozadje, tako je učenci ne morejo spreminjati. 
  • V prazen prostor nad receptom vpišemo vsako besedo iz recepta posamezno, da jih bodo lahko postavili na ustrezno mesto v receptu. 
  • Dodamo še novo uvodno stran z navodili za reševanje. 
  • Ko gradivo damo v skupno rabo z učenci, ne pozabimo izbrati opcijo 'Urednik'. 

Za vajo pa jim pripravite še igrico za utrjevanje besedišča. 

Primer 2 - urejanje nav odil recepta

Postopek je podoben, kot v zgornjem primeru, le da stran pustimo, kot je predlagana po defoltu. Tokrat izdelamo urejanje dele besedila navodil v receptu. 



Primer 2

Tudi tu ena igrica za vajo. 




Opisano gradivo lahko izdelajo tudi učenci sami in s tem pridobijo tudi spretnosti uporabe aplikacij in orodij. Gradivo pa je lahko dober način sodelovalnega učenja in učenje učenja, saj morajo dobro razmisliti, kako zastaviti nalogo, da bo zanimiva in uporabna.





četrtek, 30. april 2020

Delovni listi pripravljeni za spletno reševanje


Pogosto se pojavi potreba, da bi klasične delovne liste (DL) ponudili učencem v spletni različici v reševanje. Včasih to potrebujejo učenci, ki so dalj časa odsotni od pouka zaradi bolezni ali športa, ali pa zaradi izrednih razmer kot je tokrat koronavirus. Obstajajo različne rešitve, ki so v večini vezane na določeno spletno učilnico ali portal. 

V tej objavi bom predstavila precej enostavno rešitev, kako naše stare DL lahko predelamo tako, da jih učenci rešujejo spletno. Uporabila bom možnosti, ki jih ponujajo Googlove aplikacije. Predpostavljam, da učitelj in učenci uporabljajo Google račun in so spretni pri uporabi Google aplikacij. 

Uporabila bom Google Slides in Google Classroom.
Kako torej lahko z Google Slides programom za prezentacije izdelam DL v spletni različici?

A. Delovni list z dopolnjevanjem besedila

Postopek sem razdelila na tri korake.

1. KORAK - priprava dokumenta
  1. Delovni list v wordu shranimo kot PDF dokument.
  2. PDF dokument izvozimo kot .jpeg sliko, če imamo tako možnost v PDF bralniku.
  3. Če te možnosti nimamo, pa ta dokument spremenmo v sliko s pomočjo Windows Orodjem za izrezovanje.
2. KORAK - delo v Google Slides
  1. Odpremo aplikacijo Google Slides.
  2. Spremenimo postavitev strani v pokončno obliko (21 X 29 cm).
  3. Vstavimo shranjeno sliko DL kot ozadje (background) strani.
  4. Z opcijo Polje za besedilo (text box) izdelamo v DL aktivna polja, kjer lahko vpisujemo besedilo.
  5. Dodamo še morebitna navodila za spletno reševanje.
3. KORAK - delimo DL z učenci

Obstaja več možnosti, kako damo gradivo v skupno rabo. 

Lahko ga enostavno pošljemo učencem preko e-pošte, v tem primeru jih opozorimo, da gradivo shranijo v svoj GD, ga preimenujejo z dodajanjem svojega imena in priimka na koncu naslova (npr: Pridevniki / Pridevniki_tine_snop) in nato ga dajo v skupno rabo z učiteljem. Ali pa učitelj v predstavitvi pripravi za vsakega učenca posebej eno stran za izponjevanje. 

Spletni delovni list lahko vključimo v katerokoli spletno učilnico. V svojem primeru bom prikazala, kako ga posredujemo učencem v Google učilnici.








torek, 28. april 2020

Hitreje do izdelave Google Obrazcev

Sestavljanje testov v Google Obrazcih je kar zamudno delo, zato vam bo morda prišla prav informacija, kako zadevo lahko poenostavimo. 

Osnovni koraki na kratko:

Prvi korak
  1. Izdelajmo test v urejevalniku besedil. 
  2. Shranimo test v .doxs in .PDF obliki.
Drugi korak
  1. PDF dokument naložimo v Google Drive (v ustrezno mapo, da bo struktura urejena)
  2. V Google Drive namestimo dodatek (Add-ons) Automagical Form
  3. Izberemo PDF dokument s testom in ga odpremo z Automagical Form.
  4. V prikaznem okencu uredimo in počistimo vsebino testa, če je potrebno.
  5. Ustvarimo Google Obrazec.
Tretji korak
  1. Odpremo Google obrazec
  2. Pričnemo z urejanjem vprašanj in dodajanjem možnih odgovorov.
  3. Ne pozabimo na možnost časovne omejitve, če je smiselno.
  4. Obrazec s testom je pripravljen za uporabo.
Zakaj je ta postopek in rešitev pomembna? Nedvomno je delo veliko preglednejše, ko sestavljamo test v urejevalniku besedil. Lažje določamo, kako naj si vprašanja sledijo, hitreje opazimo morebitne napake in seveda je celoten test lažje opredeliti po dolžini. Avtomatiziranje prenosa testa kot celote prihrani predvsem na času. Obstaja sicer možnost 'kopiraj/prilepi' vsako vprašanje in odgovore posebej, kar pa je nerodno in zamudno. :)

Oglejte si še video vodič zgoraj omenjenga postopka.