ponedeljek, 4. maj 2020

Screencastify Submit - avtomatski videoodgovor učencev

Zgleda, da se zaradi Covid19 veliko več dogaja na področju orodij, ki omogočajo učiteljem in učencem olajšati delo in učenje na daljavo. Eden izmed takih primerov je Screencastify.

Brezplačna verzija Screencastify omogoča 
  • do 5 minutne posnetke z vsemi možnostmi
  • snemanje zaslona + spletna kamera
  • rezanje videa
  • avtomatsko nalaganje izdelka v GD
Pred kratkim pa so v uporabo ponudili poseben dodatek imenovan Screencastify Submit (sicer še v beta verziji), ki že obstoječi program obogati z zanimivo in uporabno možnostjo. Kaj je ta dodatek?

Z dodatkom so zadevo zelo poenostavili. Najpomembneje pa je, da učencem ni potrebno skrbeti niti za orodja, s katerimi bodo izdelali posnetek naloge, niti kam naj posnetek shranijo. Celoten postopekpoteka v  treh korakih. 

  1. Učitelj v sistemu ustvari povezavo do naloge. 
  2. Povezavo posreduje učencem. 
  3. Učenec izdela posnetek , ki se samodejno shrani.
Oglejmo si postopek podrobneje.

UČITELJ

  1. Ustvari nalogo za učenca na določeno temo, vprašanje (npr.: kroženje vode).

     2. Nalogi da naslov.

    3. Zapiše ustrezna navodilo za učenca.

   4. Določi tip posnetka, ki ga izdela učenec (namizje + mikrofon / spletna kamera + mikrofon)

     5. Generira se povezava, ki jo učitelj posreduje učencem v spletni učilnici ali po e-pošti.

UČENCI
  1. dobijo povezavo do naloge,
  2. uporabijo Google račun,
  3. za delo ne potrebujejo Screencastify računa, niti Chrome podaljška (extension),
  4. kliknejo na povezavo in preberejo navodila in začnejo s snemanjem svoje naloge,
  5. ko zaključijo, se posnetek samodejno naloži v učiteljev GD, kjer si ga/jih lahko ogleda in po potrebi oceni.

Predstavljena rešitev na uporabniku prijazen način omogoča drugačen način izvedbe naloge. Pri tem uporabnik (tako učitelj kot učenec) izkazujeta tudi nekatere od digitalnih spretnosti, ki jih direktiva EU predvideva v šolstvu za 21. stoletje. 

NEKAJ IDEJ UPORABE SCREENCASTIFY SUBMIT


Ko učencem posredujemo video razlage snovi, si želimo, da po ogledu gradiva pokažejo, kako so snov razumeli. Tako lahko o temi razmišljajo, postavljajo vprašanja, ki jih želijo razčistiti, poglobijo snov z dodatnimi gradivi, delijo svoje znanje s sošolci in ne nazadnje, sporočajo, kako se počutijo pri delu na daljavo. 

Idej za uporabo omenjene aplikacije je lahko veliko. Naj omenim le nekaj primerov. 

KROŽENJE VODE

Danes boste raziskali temo kroženje vode v naravi. 
  1. Oglej si spodnji video.
  2. Pripravi poskus o izhlapevanju in kondenzaciji vode doma. 
  3. Prikaži poskus na posnetku in razloži postopek in oba pojava. 



KNJIŽNI MOLJ 

Za domače branje smo prebrali knjigo Frana Levstika, Martin Krpan. 
  1. Najprej si oglej spodnji video.
  2. Povej nekaj o avtorju dela.
  3. Nato v nekaj besedah opiši zgodbo tako, da odgovoriš na naslednja vprašanja: KDO, KAJ, KJE, ZAKAJ in KAKO.
  4. Izrazi svoje mnenje o predstavitvi junaka v videu. 
  5. Posnemi svojo reportažo o Martinu Krpanu.

DELI CELOTE

V video razlagi sem vam predstavila ulomke. Danes pa boste sami ugotavljali, kako lahko predmete ali snovi delimo na dele in kako to zapišemo z ulomkom. 
  1. Najprej si oglej spodnji video. 
  2. Nato poišči svoja dva primera, s katerima boš razložil dele celote in jih zapisal z ulomkom. 
  3. Snemaj prikaz svojih dveh primerov, ju razloži in zapiši z ulomkom. 


NATURAL DISASTERS 

We have read about disasters in our coursebook. Today, you are going to view the video and revise how to name and spell most of the natural disasters. 
  1. View the video below and put down all the vocabulary in your notebook.
  2. Choose one of the disasters from the list and find online information on it. 
  3. Record a video report about the disaster and show some internet photos to illustrate it. 

Kako do dobrega posnetka video razlage


V zadnjem času ste prav gotovo posneli kar nekaj video razlag za učence, ki se zaradi coronavirusa učijo sami doma. Pri izdelavi takih video razlag ste uporabljali različne programe ali aplikacije, ki so vam morda ponujale tudi urejanje posnetkov. Največkrat je najboljša izbira otodje za snemanje zaslonske slike, saj omogoča prikazovanje različnih aktivnosti, zapisov, animacij in podobno in je v mnogočem podobna procesu nastajanja tabelske slike v razredu. Pri tem lahko uporabljamo različna orodja, naj omenim vsaj dva Screencast-O-Matic in Screencastify, oba sta prosto dostopna. Videoposnetke pa lahko izboljšamo tudi na enostaven način. Nekaj namigov za izboljšanje posnetkov.

Pri snemanju kratkih video razlag bodimo pozorni na naslednje:

  1. Gledamo v kamero in ne na zaslon. (tako na telefonu, tablici kot tudi na prenosniku)
  2. Kamera naj bo v višini vaših oči ali malce višje. (izboljša osvetljenost, položaj)
  3. Prilagodite oddaljenost od kamere. (ne preblizu niti predaleč)
  4. Prilagodite osvetlitev. (svetel prostor z enakomerno svetlobo, brez senc, lučka z enakomerno osvetlitvijo, svetloba naj bo usmerjena proti nam, ne za nami)
  5. Izberite pravo ozadje. (zanimivo a ne moteče ozadje)
  6. Prilagodite zvok. (po možnosti uporabite zunanji mikrofon, ki zmanjša odmeve in zvoke ozadja)
  7. Pred kamero bodite umirjeni a nasmejani. (malo gestikuliranja)
  8. Ne nosite svetlečih okraskov, verižic, uhanov. (odbijajo svetlobo, se premikajo)
  9. Pred resno uporabo naredite nekaj poskusnih posnetkov. (analizirajte jih)
  10. Enostavno in preprosto je ključ do uspeha. Ne pozabite!


nedelja, 3. maj 2020

Spletni delovni list s 'povleci in spusti'


B. Delovni list s 'povleci in spusti' (drag and drop)

S pomočjo aplikacije Google Slides lahko pripravimo tudi enostavne delovne liste z 'Drag and Drop' možnostjo. Gradivo je posebej primerno za nižje razrede pri vseh predmetih, je pa tudi uporabno pri višjih razredih, če je ustrezno izdelano. Nudi vsekakor možnost reševanja naloge, hkrati pa tudi spretnosti pri uporabi IKT rešitev. Posebej je priporočljivo, da take naloge izdelajo tudi učenci sami in s svojo ustvarjalnostjo izdelajo zanimive izzive z enostavnimi orodji. 

Prikazala bom primer urejanja recepta pri angleščini. Izberemo lahko ustrezna gradiva, ki so prosto dostopna na spletu ali pa jih izdelamo sami iz starig delovnih listov. 

Primer 1 - recept 

  • Na spletu ali v učbeniku poičemo ustrezen recept (npr.: tabela s ilustracijami sestavin recepta). 
  • S pomočjo Orodja za izrezovanje ga shranimo kot sliko. 
  • Odpremo Google Slides, spremenimo nastavitve strani v pokončno 21x29 
  • Vstavimo sliko recepta. Pazimo, da nad receptom pustimo nekaj prostora za besede, ki jih bodo uporabili za reševanje naloge. 
  • Nato ponovno izdelamo sliko z Orodjem za izrezovanje.
  • To sliko nato vstavimo na stran kot ozadje, tako je učenci ne morejo spreminjati. 
  • V prazen prostor nad receptom vpišemo vsako besedo iz recepta posamezno, da jih bodo lahko postavili na ustrezno mesto v receptu. 
  • Dodamo še novo uvodno stran z navodili za reševanje. 
  • Ko gradivo damo v skupno rabo z učenci, ne pozabimo izbrati opcijo 'Urednik'. 

Za vajo pa jim pripravite še igrico za utrjevanje besedišča. 

Primer 2 - urejanje nav odil recepta

Postopek je podoben, kot v zgornjem primeru, le da stran pustimo, kot je predlagana po defoltu. Tokrat izdelamo urejanje dele besedila navodil v receptu. 



Primer 2

Tudi tu ena igrica za vajo. 




Opisano gradivo lahko izdelajo tudi učenci sami in s tem pridobijo tudi spretnosti uporabe aplikacij in orodij. Gradivo pa je lahko dober način sodelovalnega učenja in učenje učenja, saj morajo dobro razmisliti, kako zastaviti nalogo, da bo zanimiva in uporabna.