Intervju na radiu Koper - O obrnjenem učenju, Viljenka
Video razlaga, ki jo učenec predela doma, sprosti čas za poglobljene aktivnosti, ko smo v razredu! To je bistven princip obrnjenega učenja.
Obrnjeno učenje / Flipped Learning sledi štirim stebrom (F-L-I-P):
1. Flexible Environment - Prilagodljivo okolje:
Vzpostavite okolje in časovne okvire, ki študentom
omogočajo, da po potrebi sodelujejo in razmišljajo o svojem učenju.
2.Learning
Culture - Učna kultura:
Študentom omogočite, da se vključijo v dejavnosti,
ne da bi bil učitelj v ospredju.Podprite te dejavnosti in jih z diferenciacijo in povratnimi
informacijami naredite dostopne vsem učencem.
3. Intentional content - Namenska vsebina Omogočite koncepte, ki prednostno nastopajo v neposrednem
pouku, da jih lahko učenci uporabijo tudi, ko so sami.
4.Professional Educator - Poklicni izobraževalec:
V razredu v realnem času poskrbite za neposreden dostop do posameznih učencev, skupin in celega razreda.
Izvajajte tekoče formativne oblike preverjanja znanja pri delu v razredu z opazovanjem
in s snemanjem podatkov, da boste to lahko uporabili pri pouku v prihodnje.
Delila bom svoje izkušnje in znanja, ki morda pridejo prav pri izvajanju učenja in poučevanja na daljavo v trenutni situaciji s korona virusom COVID19.
Kot družba smo se znašli popolnoma nepripravljeni na izzive narave, ki nas obdaja, pa čeprav čisto po nepotrebnem. Zakaj? Že vse od konca prejšnjega tisočletja dalje smo se strokovno ukvarjali z možnostjo e-izobraževanja od osnovne do univerzitetne ravni. Šli smo še dalje in spoznali, da lahko pouk v razredu naredimo tudi drugačen in učinkovitejši, če se lotimo principov obrnjenega učenja (flipped learning). Oboje je tako vsebinsko kot tudi organizacijsko nekako povezano in se dopolnjuje .
Na tej povezavi najdete moja razmišljanja, ki sem jih doživljala ob prvih dneh karantene, ko smo zaprli šole in zmede, ki je sledila. Covid19 in šola na daljavo
Vem, da imamo veliko znanj na tem področju, saj sem dolga leta sama sodelovala v aktivnostih na to temo in ustvarjala gradiva za praktično uporabo. Pobrskala sem torej po svojih gradivih, ki so nastajala v času sodelovanja v različnih projektih, pripravi delavnic in seminarjev na temo e-izobraževanje, e-učbenikih, uporabi m-tehnologije v poučevanju in učenju in na splošno IKT v šolstvu. V tem blogu bom zbrala vse kar se mi zdi uporabno in to delila z vami.
Po premisliku sem se odločila, da za te namene povzamem predvsem izkušnje in ideje s področja e/m izobraževanja ali učenja in poučevanja na daljavo z elektronsko in mobilno tehnologijo in flipped learning ali takoimenovanega obrnjenenega učenja in prikažem možne rešitve za izvedbo učenja in poučevanja na daljavo v izrednih razmerah.
E-izobraževanje ali e-učenje predstavlja izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje s pomočjo sodobne IKT oziroma interneta.
Pri tej vrsti izobraževanja sta učenec in učitelj praviloma krajevno in časovno ločena, vendar med njima obstaja neka komunikacija. Pravi pomen je e-izobraževanje dobilo prav z vzpostavitvijo učinkovitih načinov komunikacije prek interneta.
Najpogostejša oblika e-izobraževanja se pojavlja v kombinaciji s tradicionalno obliko poučevanja, to je kombinirano izobraževanje, kamor sodi tudikombinirano učenje.
E-izobraževanje označuje še cela vrsta drugih izrazov, med njimi je najpogostejši e-učenje. Velikokrat še vedno zasledimo izobraževanje na daljavo, daljinsko učenje in podobno. E-izobraževanje prinaša sodelujočim celo vrsto prednosti v primerjavi s klasičnim načinom izobraževanja.
Pred leti sem objavila priročnik eTutor pri zavodovi založbi in izvedla večje število seminarjev na to temo, objavila članke in predstavila svoje izkušnje na konferencah.
"Obrnjeno učenje" je izobraževalna strategija in vrsta mešanega učenja s povdarkom na udejstvovanju učencev in aktivnem učenju, ki daje učitelju boljšo priložnost za soočanje z mešanimi nivoji, težavami učečih in različnimi slogi učenja v času pouka.
V svojem prispevku za Sirikt konferenco sem zapisala:
Flipped
učenje, ki ga lahko poslovenimo kot “obrnjeno” učenje, je novejša izobraževalna
metoda, ki na svojstven način združuje
učenje in poučevanje v živo s tistim na daljavo.
Že iz imena lahko razberemo, da gre
za preobrat v izobraževalnem procesu, saj se učeči z učno snovjo najprej
sreča na daljavo.
- Doma si ogleda in predela snov s pomočjo videoposnetkov in
drugih gradiv, ki mu jih pripravi učitelj.
- Praktično delo,
izvajanje nalog in reševanje problemov, uporaba pridobljenega znanja v praktičnih primerih pri reševanju problemov pa se izvaja pri pouku.
Poseben povdarek je v tem procesu dan
aktivni vlogi učečega v celotnem procesu učenja. Učitelj v tem procesu ustvarja učna gradiva in pripravlja aktivnosti v razredu. V ospredje stopa torej njegova vloga mentorja učencem in moderatorja aktivnosti
pri pouku. Spodbuja se sodelovalno delo, samoučenje, učenje učenja, aktivno reševanje
problemov, medsebojna izmenjava izkušenj, odgovornost za učenje …
"Flipped"
učenec: "Bistveno
je, da se učenci zavedajo svoje odgovornosti v procesu učenja.
Razviti morajo lastna orodja, ki oblikujejo in omogočajo njihov svet
učenja. "
"Flipped" učitelj : "
Učiteljeva vloga se spreminja, postaja mentor učečim in jim pri pouku pomaga
pri domačih nalogah, sodeluje pri reševanju problemov, skupaj iščejo odgovore
na vprašanja, dopolnjujejo snov z dodatnimi razlagami."
"Flipped" vodstvo: "Vodstvo s pravo obliko
podpore pomaga do pomembnih premikov v sodobni šoli. Potrebujemo torej 3D šole, ki omogočajo
uporabo sodobne tehnologije in spodbujajo nove načine poučevanja in
učenja.
Tudi iz S. Margherita Ligure so dobre avtobusne povezave do najine zadnje destinacije, Portofino. Cena vozovnice 3.00€. v eno smer.
Cesta do Portofina, ki leži na koncu polotoka in je del narodnega parka, je ozka in polna ovinkov, večina teče ob obali in ponuja lep razgled na morje in okolico. Po dobrih 15. minutah vožnje se odpre pogled na manjše urejeno mestece v zalivu.
Portofino je majhno mestece, ki se razteza od zalivčka po pobočju. Slikovite stavbe pastelnih barv, zelena narava, ljubki zalivčki, drage trgovinice in restavracije so značilnosti tega kraja. Baje je priljubljena točka zvezdnikov in znanih osebnostih, posledično so tu zato zelo zelo visoke cene za hrano in pijačo, da o prestižnih butikih sploh ne govorim, cene med 500 in 1500 € za kos oblačila niso nobena posebnost. Nekako mini primerek San Tropeza.
Kot povsod po krajih na tem območju, tudi tu ne gre brez strmih stopnic, ki se jih sedaj že veseliva. Odpraviva se do svetilnika, ki leži na koncu polotoka in ponuja krasen razgled na celotno obalo 5Terre in na morje, kjer skupine potapljačev raziskuje morsko dno.
Pokrajina je gričevnata, hribovita, Apenini pridejo tu do morja. Tu je veliko sence, sprehajalnih poti med drevjam, ki nudijo prijeten oddih.
Nad mestom stoji velika cerkev in grad.
Mestece je tudi navdihnilo popevko I found my love in Portofino, ki jo pojeta Dalida in Bocelli.
Najino popotovanje zaključiva z vožnjo skozi mesto Rapallo, kjer he bil 1920 podpisan mirovni sporazum in razmejitev po 1. Sv. Vojni. Naslednje leto bo 100. obletnica sporazuma, ki je vplival tudi na naše kraje.